- Pris
- 5000
- Returpolicy
- Om något skulle avvika från beskrivningen
- Bilder Skickat
- Ja
Säljer några klockor som inte får så mycket wristtime lately.
Jag sammanställer några olika säljtrådar som jag hade öppna.
1. Zelos Swordfish 42mm med Mother of Pearl Dial
Uttagen i november 2023. Första och enda ägaren.
Det är väldigt mycket klocka för pengarna
Använd mycket sparsamt 2-3 gånger. Inga dings, inga repor. Ingenting. I princip som ny.
Kommer med cert, alla länkbitar samt ett klocketui för tre klockor.
Pris: 5000 kr -> 4500 kr
2. Hitori Yoshino "Cherry Blossom"
Uttagen från Gnomon Watches i november 2023. Första och enda ägaren.
1 av endast 70 tillverkade – troligtvis det enda i Sverige, kanske till och med i hela Norden.
Använd mycket sparsamt 2-3 gånger. Inga dings, inga repor. Ingenting. I princip som ny.
Fullset.
Nypris låg på cirka 480 EUR + tull och moms, alltså strax över 6500 kr.
Pris:5000 kr (Såld)
3. Vintage Longines "Sei Tacche"
Servades i maj i Sydkorea av en erfaren urmakare och fick även glaset utbytt.
33 mm utan krona. Från mitten av 1940-talet. Klockan är i mycket fint vintage-skick med en fantastisk tvåtonad tavla i svart och tropisk chokladbrun. Stilen påminner om de militärutgivna klockorna från tiden, med tydliga arabiska siffror och svärdhänder. En mellanstor klocka på 33 mm, men den bärs robust och sitter fint på handleden. Matchande serienummer på boett och lug. Cordovan-bandet på bilden ingår tyvärr inte. Säljs med det gröna NATO-bandet på sista bilden.
Klockan har ursprungligen en tredje visare för sekunder, men denna saknas på detta exempel. Det påverkar dock inte funktionen för minut- och timvisare.
Observera även vad som verkar vara en radiumbränning från timvisaren vid cirka klockan 11, som syns på sista bilden. Enligt min mening bidrar det till en riktigt fin och unik patina.
Kan skickas om köparen står för frakten.
F2F-affär möjlig i Uppsala-/Stockholmstrakten. Öppen för byten.
Letar efter en Seiko SBCM023. Har inget annat specifikt i åtanke just nu - men testa mig gärna! Har en svag punkt för militärutgivna klockor, tre kronor osv. Tack!
Jag sammanställer några olika säljtrådar som jag hade öppna.
1. Zelos Swordfish 42mm med Mother of Pearl Dial
Uttagen i november 2023. Första och enda ägaren.
Det är väldigt mycket klocka för pengarna
Kommer med cert, alla länkbitar samt ett klocketui för tre klockor.
2. Hitori Yoshino "Cherry Blossom"
Uttagen från Gnomon Watches i november 2023. Första och enda ägaren.
1 av endast 70 tillverkade – troligtvis det enda i Sverige, kanske till och med i hela Norden.
Fullset.
Nypris låg på cirka 480 EUR + tull och moms, alltså strax över 6500 kr.
Pris:
3. Vintage Longines "Sei Tacche"
Servades i maj i Sydkorea av en erfaren urmakare och fick även glaset utbytt.
33 mm utan krona. Från mitten av 1940-talet. Klockan är i mycket fint vintage-skick med en fantastisk tvåtonad tavla i svart och tropisk chokladbrun. Stilen påminner om de militärutgivna klockorna från tiden, med tydliga arabiska siffror och svärdhänder. En mellanstor klocka på 33 mm, men den bärs robust och sitter fint på handleden. Matchande serienummer på boett och lug. Cordovan-bandet på bilden ingår tyvärr inte. Säljs med det gröna NATO-bandet på sista bilden.
Klockan har ursprungligen en tredje visare för sekunder, men denna saknas på detta exempel. Det påverkar dock inte funktionen för minut- och timvisare.
Observera även vad som verkar vara en radiumbränning från timvisaren vid cirka klockan 11, som syns på sista bilden. Enligt min mening bidrar det till en riktigt fin och unik patina.
Kan skickas om köparen står för frakten.
F2F-affär möjlig i Uppsala-/Stockholmstrakten. Öppen för byten.
Letar efter en Seiko SBCM023. Har inget annat specifikt i åtanke just nu - men testa mig gärna! Har en svag punkt för militärutgivna klockor, tre kronor osv. Tack!
Senast ändrad: