• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith caliber 2572 Ref 01.1531.360

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
http://gripenbro.se/artiklar/watches/zenith.html

Är denna verkligen värd 6500kr? Jag är sugen men vet inte om den är värd så mycket, vad säger ni? :)
Om den är värd så mycket vet jag inte, men om den nu skulle var det, så sitter i så fall en stor del av värdet i att den är NOS (new old stock). Skulle du köpa och börja använda den, och den skulle få lite smårepor, så är den absolut inte värd de pengarna. Då år vi nog nere på cirka 2000? Tänk också på att en klocka som är NOS kommer att behöva service då oljorna med största sannolikhet inte blivit utbytta på ~40 år. :)
 
J

Jackson

Guest
Om den är värd så mycket vet jag inte, men om den nu skulle var det, så sitter i så fall en stor del av värdet i att den är NOS (new old stock). Skulle du köpa och börja använda den, och den skulle få lite smårepor, så är den absolut inte värd de pengarna. Då år vi nog nere på cirka 2000? Tänk också på att en klocka som är NOS kommer att behöva service då oljorna med största sannolikhet inte blivit bytta på ~40 år. :)
Tack för snabbt svar :) Jag tänkte lite på det också, tror du det finns någon prutmån? Eller är det mer värt att satsa på någon annan klocka? Den är ändå ganska fin tycker jag och jag gillar Zenith.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för snabbt svar :) Jag tänkte lite på det också, tror du det finns någon prutmån? Eller är det mer värt att satsa på någon annan klocka? Den är ändå ganska fin tycker jag och jag gillar Zenith.
Tror det blir svårt att pruta men du kan ju försöka. Den där klockan har nog störst värde för någon samlare som vill fortsätta hålla den nos och inte använda den.
Tycker också den var fin men skulle inte betala 6500:- för den.
 
J

Jackson

Guest
Tror det blir svårt att pruta men du kan ju försöka. Den där klockan har nog störst värde för någon samlare som vill fortsätta hålla den nos och inte använda den.
Tycker också den var fin men skulle inte betala 6500:- för den.
Jag håller med dig! Ja, skulle jag köpa den så skulle jag absolut använda den... Men jag får köra på min nya Seiko Prospex så länge :)
 
Topp