• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes/Bytes Zenith Chronomaster Sport

SCM

Basic
2-Faktor
Pris
87000
Returpolicy
Om klockan ej motsvarar beskrivningen.
Bilder Skickat
  1. Ja
Har kommit till insikten att det är svårt att både behålla alla klockor man gillar och samtidigt köpa nya man är nyfiken på så därför funderar jag nu på att låta denna läckerbit vandra vidare.

En av de tveklöst bästa kronograferna på marknaden med det ikoniska El Primero-urverket – Zenith Chronomaster Sport! Ref: 03.3100.3600/21.C822

41 mm i diameter, 13,6 mm hög och med 47 mm lug-to-lug. Det automatiska urverket med 36.000 vph (5 Hz) möjliggör tidtagning med kronografen ner till 1/10-dels sekund. Något man kanske inte har särskilt stor praktisk användning av men det är en härlig syn att se kronografvisaren göra ett helt varv runt urtavlan på 10 sekunder. Utöver det så har den keramisk bezel och öppen baksida (safirglas) för att kunna studera det vackra urverket som har 60 h power reserve.

Klockan kommer fullset med länk och ett följsamt svart gummiarmband med matt coduratextil på ovansidan tillsammans med originalspänne. Garanti fram till april 2027.

Klockan är sparsamt använd och skicket är utomordentligt bra, med endast några få microrepor på de polerade delarna av länken. Bilderna är en del av beskrivningen. (Jag noterar tejprester på undersidan av luggarna från senaste bandbytet när jag detaljskådar bilderna, men dessa kommer vara borta vid leverans 😊 )

Nu över till bilderna!

IMG_6264.jpeg
IMG_6265.jpeg
IMG_6266.jpeg
IMG_6267.jpeg
IMG_6258.jpeg
IMG_6260.jpeg

Nypris idag på länk: 135.000 kr

Gärna affär F2F (Skaraborg/Borås/Skåne/Göteborg) med välrenommerad KS-medlem. Kan även skickas med värdefrakt på köparens risk.

Mina omdömen från tidigare affärer hittar ni här: https://klocksnack.se/threads/scm.90182/

Hör av er kring frågor eller om fler bilder önskas.

Tänkbara byten/delbyten:
  • Zenith Chronomaster original i 38 mm på länk.
  • Tudor BB54 eller Burgundy Metas

Pressbilder klocka med gummiarmband: Zenith Chronomaster Sport El Primero 3600 41mm 03.3100.3600/21.C822 | Goldsmiths

Pressbilder klocka med länk: Zenith Chronomaster Sport El Primero 3600 41mm 03.3100.3600/21.M3100 | Goldsmiths

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp