• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith chronometre, cal 135?

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Hallå allihopa!

Hade för ett par år sen den här zenithen liggandes i en byrålåda. Klockan har tillhört min frus morfar och har legat oanvänd i årtionden och behöver således en service. Sekundvisaren går efter uppvridning men enbart i vissa positioner...

Tanken med klockan var att min fru skulle värdera den och vid ev. försäljning dela på pengarna med sin syster. Men som sagt, hade den liggandes här för ett par år sen och numera ligger den i en annan byrålåda hemma hos svärmor och svärfar. Min tanke nu är att jag ska lägga vantarna på den, serva och använda vid mer uppklädda sammanhang.

Några gamla bilder, enbart framifrån eftersom klockan inte är här hos mig nu...
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Har haft svårt att hitta något på nätet om vad det rör sig om för någon model nu när jag bara har dom här bilderna att gå på. Så om någon vintage rainman kan sprida lite ljus över den så vore det uppskattat:)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hallå allihopa!

Hade för ett par år sen den här zenithen liggandes i en byrålåda. Klockan har tillhört min frus morfar och har legat oanvänd i årtionden och behöver således en service. Sekundvisaren går efter uppvridning men enbart i vissa positioner...

Tanken med klockan var att min fru skulle värdera den och vid ev. försäljning dela på pengarna med sin syster. Men som sagt, hade den liggandes här för ett par år sen och numera ligger den i en annan byrålåda hemma hos svärmor och svärfar. Min tanke nu är att jag ska lägga vantarna på den, serva och använda vid mer uppklädda sammanhang.

Några gamla bilder, enbart framifrån eftersom klockan inte är här hos mig nu...
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Har haft svårt att hitta något på nätet om vad det rör sig om för någon model nu när jag bara har dom här bilderna att gå på. Så om någon vintage rainman kan sprida lite ljus över den så vore det uppskattat:)

Ser ut att vara en manuell cal 135 som du säger runt 1950 -1960.
Den ser ganska stor ut om man kollar subsec placering till Tim/min visare
Säkert 37 mm utan kronan. Riktigt snygg klocka måste jag säga, jag letar efter lite större guldur och har sett denna ngn stans. Älskar dom feta upphöjda indexen. Skulle du inta behålla klockan utan går i sälj tankar är jag verkligen intresserad ! [emoji39]
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tack MacRulez4ever !:) stämmer bra att den är stor för en 50-60talare, 37mm stämmer bra! Ska kika lite på länken du skrev nu så får vi se hur det bli med den sen. Jag vill som sagt ha den med men frugan och svägerskan bestämmer väll i slutändan vad dom vill göra med den. Så då har vi åt instans två spekulanter på den, du och jag:D
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tack MacRulez4ever !:) stämmer bra att den är stor för en 50-60talare, 37mm stämmer bra! Ska kika lite på länken du skrev nu så får vi se hur det bli med den sen. Jag vill som sagt ha den med men frugan och svägerskan bestämmer väll i slutändan vad dom vill göra med den. Så då har vi åt instans två spekulanter på den, du och jag:D

Haha fint jag tar den direkt , slukar den med hull och hår om jag får chansen [emoji2]
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Är det här verkligen rimligt? Nu är det ju inte samma klocka men samma tidsperiod, cal 135, snarlik urtavla men stål och inte guld.

image.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Mycket fin chronometer Jonulf!

Bjud på en bild av verket när du får en möjlighet.

Var är Omegan som mystiskt verkar ha försvunnit:D
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Postade den här klockan i presentationstråden för 2-3år sen ingen reagerade på den då:)
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Vad blir bäst på den här då, brunt croco med guld spänne? Kanske marinblått? Kom med förslag:D
 
Topp