• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith + Cohiba

GLE

Omega
Vanligtvis tycker jag inte s k "joint ventures" i klockvärlden är särskilt spännande. Alla dessa Formel 1 limited editions och special-Nasa Speedmasters osv.

Men det här tycker jag faktiskt är rätt coolt. Det slår an någon hedonistisk nerv i mig. Vad tycker ni andra?

zenith-chronomaster-cohiba-cigar-anniversary-watch.jpg


cohiba-news-01.jpg


cohiba-news-02.jpg
 

Ola G

Cartier
Cool idé och spännande samarbete men kunde man ite gjort tavlan i pressade tobaksblad eller ngt, Zeniths Open heart är så 90-tal och dödstrista
Med vänlig hälsning
Ola G
 

GLE

Omega
Det jag gillar med samarbetet är att det ligger helt rätt i tiden för den moderna klock-älskaren. Ingen pilot, astronaut eller dykare förlitar sig på mekaniska ur idag. De som verkligen uppskattar högkvalitativa mekaniska ur är livsnjutare som uppskattar det lilla extra. Därför är Zenith 100% rätt på det med detta samarbete IMHO.
 

GLE

Omega
Om man gillar själva klockan eller inte blir ju en smakfråga. Men jag tycker att Zenith gör helt rätt som väljer Cohiba som partner. Det är helt rätt väg att gå, om man nu vill ha ett icke klockrelaterat varumärke på sina urtavlor.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Färgerna och cohiba-logo-bandet på urtavlan funkar inte tycker jag. För mycket, lyxkänslan försvinner helt. Synd på annars fina cigarrer och klockor.
 
Topp