• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith Cohiba..

Cohiba & Zenith?

  • Mycket bra!

    Röster: 12 28.6%
  • Nej inget för mig..

    Röster: 30 71.4%

  • Totala väljare
    42

ScubaKing

Audemars
Vad tycker ni om Zenith`s sammarbete med Cohiba (Cigarrer)? Personligen tycker jag det är mycket lyckat, kanske för att jag gillar både märket Zenith och Cubanska cigarrer från bland annat Cohiba.

Jag tycker dem har lyckats bra med färgerna på modellen.

En fullträff enligt mig. Jag har dock inget pris på den (någon som vet?).

Absolut en klocka jag skulle kunna tänka mig att äga.

Och jag störs inte alls av vad vissa kallar "reklam klocka"..

Era åsikter?

cohiba-news-01.jpg
ZENITH-COHIBA.jpg
Zenith-El-Primero-Chronomaster-Cohiba-Edition-2.jpg
zenith-el-primero-cohiba-wn.jpg
aa.jpg
sas.jpg
 

Fadershan

Patek
Älskar Zenith, favoritmärke överlag faktiskt. Just denna version av chronomaster är inget jag skulle köpa men lite ball. Inget fel på sammarbetet eller kvalitén utan mest för att jag inte gillar storleken och skeletontavla. Tror den finns med vanlig tavla och ädelmetall oxå ;)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har svårt att se vad företagen har gemensamt. Det ena är schweiziskt och ägt av Richemont, det andra kubanskt och ägt av kommunistpartiet. Det ena är från 1800-talet, det andra från 70-talet. Det ena gör saker som ska vara i lång tid och potentiellt ärvas, det andra gör saker som bokstavligt talat går upp i rök.

Jag sätter den här i samma korg som Zeniths "samarbeten" med Rolling Stones & Range Rover (dvs i lökkorgen).
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Om man bortser från att det är en s.k. reklamklocka så tycker jag denna var riktigt lyckad. Gillar modellen och färgerna men hade klarat mig utan Cohiba på tavlan.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Finns med stängd tavla med. Priset för den i stål straxt under 80kkr, närmare 150 för den i guld.

Zenith-Cohiba-2.jpg

Den där är så bra att man fått med Cohibas logotyp två gånger(!). Zeniths egen är mindre viktig och syns bara en gång... :rolleyes:
Nja. Tycker väl att det är marginellt bättre är Rolling Stones-varianten.
Range Rover-samarbetet är lite grann bättre, men överlag är jag inte direkt för denna korsbefruktning. Zenith borde kunna stå på egna ben.
 

ScubaKing

Audemars
Den där är så bra att man fått med Cohibas logotyp två gånger(!). Zeniths egen är mindre viktig och syns bara en gång... :rolleyes:
Nja. Tycker väl att det är marginellt bättre är Rolling Stones-varianten.
Range Rover-samarbetet är lite grann bättre, men överlag är jag inte direkt för denna korsbefruktning. Zenith borde kunna stå på egna ben.

Tror inte det handlar om att stå på egna ben när det gäller ett sådant stort märke som Zenith. Snarare att göra något nytt, detta med sammarbeten mellan klockmärken och andra märken är ju väldigt vanligt just nu. Men jag håller med dig om att det var lite löjligt att köra "Cohiba" två gånger på urtavlan, jag hade inte sett det före du poängterade det.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tror inte det handlar om att stå på egna ben när det gäller ett sådant stort märke som Zenith. Snarare att göra något nytt, detta med sammarbeten mellan klockmärken och andra märken är ju väldigt vanligt just nu. Men jag håller med dig om att det var lite löjligt att köra "Cohiba" två gånger på urtavlan, jag hade inte sett det före du poängterade det.
Vette tusan om jag skulle se Zenith som ett så "stort" märke. De pushar 30k enheter om året och JCB har ju själv erkänt att de inte har en ikonisk klocka utan istället främst är känt för el Primero ("...and a movement does not have a face!" - JCB).
Ingen Sub, ingen Speedy, ingen Luminor, ingen Calatrava. Zenith är idag något av ett udda val i sina prisklasser, ett entusiastmärke med lite större närvaro på vissa mindre marknader.
Förra VD'n var ju väldigt sugen på cobranding som vägen till att shifta fler enheter, om det är vägen måste det nog ha betydligt bättre finish än denna rätt trötta och helt onödiga cobrandingen. IMO kan sådana här saker kosta Zenith betydligt mer än alla löjliga Omega-limiteds kostar Omega (som är och alltid har varit ett massmärke). Jag vet att jag omvärderat ett inköp av en El Primero 1969 pga bland annat de senaste årens cobranding-dinkor.
För Zenith är det någon tiondels promille försäljning och jag slår vad om att jag inte är ensam.
 
Topp