Sebastard
Diamant
- Pris
- 65000kr
- Returpolicy
- Inom 24h om något inte motsvarar förväntningarna.
- Bilder Skickat
- Ja
Här erbjuder jag er en utav påstådda 500 tillverkade ”civila” Cairelli CP2or. Dom militära sägs vara cirka 2500 stycken tillverkades av Zenith, designade av Cairelli, för det italienska flygvapnet på 60-talet.
Klockan är i ett förvånansvärt gott skick. Tavla, visare, boett och glas visar endast mindre tecken på användning och ålder. Klockan är inte öppnad i min ägo och service/översyn är att rekommendera. Klockan går som den ska och håller tiden utomordentligt bra. Även kronograf delen fungerar klanderfritt. Lite trög i uppdrag och man känner att här behövs det smörj.
Boetten mäter ca 42mm exkl krona, 53mm lugg/lugg och har 22mm mellan luggarna.
Till det tråkiga saknar klockan sin bezel (mäter då strax över 43mm). Detta speglar också prisbilden satt i annonsen.
Klockan skickas med värdefrakt på min bekostnad.
Referenser:
klocksnack.se
Klockan är i ett förvånansvärt gott skick. Tavla, visare, boett och glas visar endast mindre tecken på användning och ålder. Klockan är inte öppnad i min ägo och service/översyn är att rekommendera. Klockan går som den ska och håller tiden utomordentligt bra. Även kronograf delen fungerar klanderfritt. Lite trög i uppdrag och man känner att här behövs det smörj.
Boetten mäter ca 42mm exkl krona, 53mm lugg/lugg och har 22mm mellan luggarna.
Till det tråkiga saknar klockan sin bezel (mäter då strax över 43mm). Detta speglar också prisbilden satt i annonsen.
Klockan skickas med värdefrakt på min bekostnad.
Referenser:
Sebastard
Här kan du skriva en rad eller två om du är nöjd med ditt möte/affär med mig.

Senast ändrad: