• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith El primero rainbow flyback, -Varför ser vi så få?

Marckus

Panerai
God afton,

Fulsnygg, -Verkligen!
Zenith%20models.JPG


Personligen tycker jag att denna modell är oförtjänt underskattad och impopulär med tanke på vad den erbjuder. Minst sagt en modellserie som förtjänar kultstatus! Osar nästan mer 90-tal än länken på en seamaster, har ett verk värdigt en daytona och kostar som en sämre tudorkronograf...

För egen del, så är det inte ett stilspråk som tilltalar mig, men jag ser charmen med uret och kan tänka mig att klockintresserade med smak för ''moderna'' ur borde uppskatta denna modell.


Vad tycker ni?
Är det en modell som kommer få ett uppsving?
Vilken flyger högst, -den tråkiga svarta eller den spexiga färgglada?
Låt höra!

_img.jpg


Allt gott
/m
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

Jag hade en svart som jag verkligen gillade , dock såld nu, jag röstar för den färgglada .
Kul klocka .
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Verkligen läcker tycker jag. Särskilt med färg.
Den färgglada är väl allt annat än billig nu för tiden.
Visserligen länge sedan jag såg någon till försäljning.
/j
 
  • Like
Reactions: Ako

mmx

Cartier
God afton,

Fulsnygg, -Verkligen!
Zenith%20models.JPG


Personligen tycker jag att denna modell är oförtjänt underskattad och impopulär med tanke på vad den erbjuder. Minst sagt en modellserie som förtjänar kultstatus! Osar nästan mer 90-tal än länken på en seamaster, har ett verk värdigt en daytona och kostar som en sämre tudorkronograf...

För egen del, så är det inte ett stilspråk som tilltalar mig, men jag ser charmen med uret och kan tänka mig att klockintresserade med smak för ''moderna'' ur borde uppskatta denna modell.


Vad tycker ni?
Är det en modell som kommer få ett uppsving?
Vilken flyger högst, -den tråkiga svarta eller den spexiga färgglada?
Låt höra!

_img.jpg


Allt gott
/m
Imho bara coola. Urverket är ju fantastiskt. Lite corny kanske med dykring på kronograf, men jag gillar dem.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Förlåt om jag kanske blir lite off topic, men en riktigt snygg primero med vridring är den som de tog fram i samband med Felix Baumgartners "hopp från rymden":
El-Primero-Stratos-Flyback-Striking-10th-chronograph-for-Felix-Baumgartner-space-dive-mission_9.jpg

El-Primero-Stratos-Flyback-Striking-10th-chronograph-for-Felix-Baumgartner-space-dive-mission_16.jpg

El-Primero-Stratos-Flyback-Striking-10th-chronograph-for-Felix-Baumgartner-space-dive-mission.jpg
 

naggge

Panerai
Hade en El Primero Rainbow ref 02.0463.400 från samma tid, dock inte flyback.
Trevlig kronograf som då (2-3 år sedan) var vettigt prissatta.
oo6aD0E.jpg

JyvVGTe.jpg
 

mmx

Cartier
jag tycker det är ganska logiskt när man har tre registers kronograf med subdials placerade på detta sätt - där finns ju plats....
+1 Tycker datumet passar bra där. Lite undan från händelsernas centrum typ.

DSC_0505.JPG

Tycker det funkar bra med dykring /chrono ☺
Hehe, grym på alla sätt. Helt klart en favorit om man haft obegränsat. Coolt med den där igång/stoppad/redo-indikatorn också.
 

Camo00

Patek
jag tycker det är ganska logiskt när man har tre registers kronograf med subdials placerade på detta sätt - där finns ju plats....
Placeringen är ok, men inte att datumet är snett!
Det beror bara på att tillverkaren tagit en datumskiva anpassad för kl 3 och flyttat "hålet"... Vanligt men kass ändå!
Hittar ingen bild i hastigheten, men oavsett var datumfönstret sitter ska siffrorna stå vertikalt!!!
 
Topp