• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith El Primero

Efter 5 månader i Schweiz och en månad i tullen (ja tullen) fick jag idag tillbaka min El Primero från servicen, väntan var lång och det kostade skjortan men de var de värt!

Den kanske inte är just den här modellen som man först tänker på när någon nämner El Primero men för mig gör det inte mycket, har haft den ett tag och kan säga att den blir vackrare för var dag! Klockan är från 1970 och innanför boetten finns ett El Primero 3019 PHC-verk, första generationen El Primero med andra ord.

WP_20130220_003_zps86d1718f.jpg


WP_20130220_006_zpsa511596e.jpg


WP_20130220_007_zps8c264fb0.jpg


WP_20130220_010_zps46f0276c.jpg


WP_20130220_012_zps3ec4546b.jpg


WP_20130220_026_zpsb26ae335.jpg


WP_20130220_017_zps1a8f7a8f.jpg


WP_20130220_018_zpsb6633f62.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det där är den snyggaste av dem alla! Jaga rätt på en originallänk, sen har du den snyggaste kronografen på jorden :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vilken efterlängtad återkomst, grattis! Det där en riktigt fin kronograf och verket det grymmaste...:)
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
theargonaut skrev:
Det där är den snyggaste av dem alla! Jaga rätt på en originallänk, sen har du den snyggaste kronografen på jorden :)

+1 på den, länken på den klockan = fulländad perfektion.

Stort grattis och mycket nöje!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Helt klart supersnygg! Själv är multi color mitt förstahandsval men den där innehar nog en andraplats. Vad gjorde tullen med den i en månad?
 
theargonaut skrev:
Det där är den snyggaste av dem alla! Jaga rätt på en originallänk, sen har du den snyggaste kronografen på jorden :)

Har faktiskt tänkt på att skaffa en länk, har varit ett lågintensivt projekt fram tills nu men nu måste jag ju fixa en!

Dalomo skrev:
Satan i gatan alltså! Den där boetten! Sexig.

Ja vist är den ;)

LongCon skrev:
Vad gjorde tullen med den i en månad?

Ja du de undrar jag också, när jag hämtade ut den sa de att den fastnade i tullen på grund av att stålklockor tydligen klassas som "stålgods" och att det behövdes utredas vad det var för typ av stålgods (fullständigt självklart, eller hur?). Tydligen inte helt ovanligt att de händer men det borde rimligen inte ta så lång tid. är dock helt övertygad att det var någon tulltjänsteman som vill testa något nytt runt handleden i några dagar :p.
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Första posten men måste gratulera till ett fantastiskt fint ur väl värt att vänta på.
Min säger hej!

A4B1F866-2AAE-4384-91FD-74E6A05F1EE8-2142-0000023B52B320AB-1.jpg
 
EssexX skrev:
Första posten men måste gratulera till ett fantastiskt fint ur väl värt att vänta på.
Min säger hej!

A4B1F866-2AAE-4384-91FD-74E6A05F1EE8-2142-0000023B52B320AB-1.jpg

Först och främst välkommen till forumet!

En till! Fantastiskt fin! i ärlighetens namn måste jag säga att jag inte har sett någon likadan annat än i utländska annonser, kan bara hända på KS :)

jhellstrom skrev:
Går den att ha i närheten av vatten?

Skulle inte chansa, så det korta svaret blir nej :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
paradis skrev:
tycker den är snygg.Kan man inte testa den...Jag menar hos urmakaren.
Kanske hos en som säljer vintage ;) JE på TTT, visade ju upp sin på länk, och skrev lite om den då och då, och den blev typ framröstad till snyggast på TTT förra året. Vet inte om det är exakt samma ref, men det är nog inget man lätt kan hitta att klämma på i någon butik. Någon annan kanske vet?

http://www.network54.com/Forum/594638/message/1334943587/Vem+har+den+snyggaste+klockan+p%E5+TTT-
http://www.network54.com/Forum/594638/message/1335375391/En+vanlig+dag+p%E5+v%E4g+fr%E5n+arbetet+III
 
theargonaut skrev:
paradis skrev:
tycker den är snygg.Kan man inte testa den...Jag menar hos urmakaren.
Kanske hos en som säljer vintage ;) JE på TTT, visade ju upp sin på länk, och skrev lite om den då och då, och den blev typ framröstad till snyggast på TTT förra året. Vet inte om det är exakt samma ref, men det är nog inget man lätt kan hitta att klämma på i någon butik. Någon annan kanske vet?

http://www.network54.com/Forum/594638/message/1334943587/Vem+har+den+snyggaste+klockan+p%E5+TTT-
http://www.network54.com/Forum/594638/message/1335375391/En+vanlig+dag+p%E5+v%E4g+fr%E5n+arbetet+III

JE har samma ref på sin som jag har på min. JE skriver att modellen bara skulle ha tillverkats i 4000 ex, lite förvånad måste jag säga, visste inte att det var så få som tillverkats.

Viking skrev:
Läcker!

Har bara en El Primero i min Zenith samling och det dröjer innan den blir vintage.
ZentihElPrimero001_zps6bb7c98e.jpg

Fruktansvärt vacker! står på min inköpslista!

TKVF skrev:
lordhasse skrev:
Efter en månad i tullen (ja tullen) fick jag idag tillbaka min El Primero från servicen, väntan var lång och det kostade skjortan men de var de värt!

Vad hände i tullen? Kan man få höra historien?

Vet egentligen inte så mycket om vad som hände i tullen, stod på kvittot att den hade skickats från Schweiz en månad innan jag fick sms:et att den var i butiken (sånär som på någon dag). Han jag hämtade klockan från (Krons) beklagade sig över att de hade tagit så lång tid och sa att en av anledningen till att det tagit sådan tid var att klockan fastnade i tullen pga att den klassats som "stålgods", tullen behövde självfallet reda ut vad det var för stålgods vilket tydligen tar ungefär en månad. Mycket mer än så vet jag tyvärr inte men det känns som att det tog lite väl lång tid måste jag säga.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
@lorden
Då jag är väldigt svag för just det formspråket på boett och f n särskilt vad gäller Zenith, så får jag övervinna avundsjukan och ge det beröm uret förtjänar. En fantastisk klocka!
Ett stort grattis!
Mvh


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp