• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Zenith klocka

martin9z9

Basic
Hej!

Jag var i helgen i familjens bank fack. Hittade denna då denna klockan som tillhörde min mormor. Vet inte vart hon har fått den ifrån.

Hade uppskattas om någon visste lite mer om klockan och ville dela med sig!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    136.8 KB · Visningar: 1,267
Hej!

Jag var i helgen i familjens bank fack. Hittade denna då denna klockan som tillhörde min mormor. Vet inte vart hon har fått den ifrån.

Hade uppskattas om någon visste lite mer om klockan och ville dela med sig!

Kan vara en förtjänstklocka ( 25 år ) från någon arbetsplats, men näst intill omöjligt att säga mer utan fler bilder.
MVH.

Säkert som Exxet säger. Jag har en zenith i guld som min farfar fick för 25 år i tjänsten. Lite svårt att hitta mer detaljerad info om den klockan jag har i alla fall mer än att det var en hyfsat vanlig modell som just förtjänstklocka. Du får försöka ta fram modell och serienummer och se om du kan få fram något mer.

Bättre och flera bilder tack! Har du någon ref eller något att gå på? Skulle spontant säga att det är en quartz från 70 talet. Som några redan har sagt så är det en vanlig förtjänsklocka om du går tillbaka några årtionden.

om det är en förtjänstklocka borde den väl ha något skrivet på boetten?

Tjusig och i kanonskick är den hur som helst

om det är en förtjänstklocka borde den väl ha något skrivet på boetten?

Tjusig och i kanonskick är den hur som helst
Tittade lite extra och de var inget skrivit på boett. Men det står att den är köpt i Göteborg 1998. Så antar att den är någonstans därifrån. då är den inte vintage länge.

Tittade lite extra och de var inget skrivit på boett. Men det står att den är köpt i Göteborg 1998. Så antar att den är någonstans därifrån. då är den inte vintage länge.

Jag googlade den jag trodde det var och det stämmer inte riktigt. Säger du sedan att den är från 1998 så är det ganska tydligt att jag är var helt fel ute.

Tror jag har hittat den. En lite nyare modell än jag trodde och inte 18 karat utan 9.
http://www.retrovintagewatch.com/zenith-gold-swiss-made-date.html

En ganska så typisk "ge till anställda som jobbat länge eller går i pension" -klocka. En guldklocka men inte så farligt dyr vilket även är bra på grund av skatteskäll. Det finns än gräns på hur dyra gåvor ett företag får ge sina anställda om det ska vara skattefritt för mottagare.

Tillbaka
Topp