• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith. Letar efter urmakare.

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag letar efter en urmakare som kan Zenith samt som har tillgång till delar. Någon som vet nåt? Det gäller en Zenith Deluca.
Det enda jag har hittat är urmakare utanför Sverige och ingen vill bara skicka delar :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När min behöver service kommer jag skicka den till UK. Har fått tips om en bra urmakare där med rätt utbildning som kan skaffa delar. Vill du ha en länk?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det en vintage de luca? Du skulle ju i så fall kunna gå in och snacka med killen som har klockaffären på bottenvåningen inne i antikhallarna. Misstänker att han har bra kontakter för han ser väl till att i princip alla hans klockor servas innan de säljs. Han är ju van vid vintage menar jag.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
För någon vecka sen var det en tråd där 2-3st zenith skickades utomlands för service, testa bläddra bakåt några sidor.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har en zenith guld dressare från tidigt 70 tal. Den servade jag på mårtenssons ur, det var inga problem. Tog lite tid att få tag på rätt fjäder men i övrigt no problemo.
 
Topp