• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Zenith med breguetindex, Recta, Certina DS och Atlantic "fat lugs"

Enoch

Omega
Pris
1000
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Rensar lite i lådorna höll jag på att skriva men sanningen är att de redan svämmat över för länge sedan, detta är alltså lite mer av en sondering runtom eller något i den stilen... Här är några mysiga manuella armbandsur som inte får tillräckligt med kärlek och söker ett nytt hem. Samtliga har sina bruksspår. Smårepor i plexit som lätt poleras bort, ytliga repor på boetten eller något enstaka nagg. Har inte mätt upp tidshållningen nyligen men alla håller tiden "vintagebra". De kommer head-only, alltså utan band men kan möjligen hitta något passande vid behov.

Tveka inte att höra av er ifall ni har några funderingar! :)

IMG_8001.jpeg


Först ut är en "fat lugs" Atlantic Världsmästarur på 36mm. Fin zontavla med intakt lysmassa och en krackelerad innerzon som skiftar uttryck beroende på ljus.

Jag tänker mig 1300 för denna inklusive spårbar frakt. Såld!

IMG_8003.jpeg
IMG_8005.jpeg
IMG_8007.jpeg
IMG_8011.jpeg

IMG_8009.jpeg


Nästa ut är en Certina DS, en modell som inte behöver någon vidare introduktion på detta forumet. 36mm i diameter, fin boett, patinerad tavla med fasetterade index.

Jag tänker mig 1000kr för denna inklusive spårbar frakt. Såld!

IMG_8020.jpeg
IMG_8021.jpeg
IMG_8022.jpeg
IMG_8023.jpeg
IMG_8026.jpeg


Här kommer en från ett enligt mig underskattat kvalitetsmärke, Recta! Detta exemplaret är från 50-talet(?) med en jämn och fint patinerad urtavla.

Tänker mig 1000kr för denna inklusive spårbar frakt.

IMG_8028.jpeg

IMG_8024.jpeg
IMG_8029.jpeg
IMG_8060.jpeg
IMG_8061.jpeg
IMG_8059.jpeg


En liten favorit från Zenith med både breguetindex och visare, där sistnämnda dessutom är blåenerade. Trevlig tvåtonstavla med lite skavanker som har ett härligt intryck. Dimensionerna är ca 28 x 39mm och den bärs klart större än sin diameter pga boettens utformning. 14mm mellan bandhornen.

Jag tänker mig 1750kr för denna inklusive spårbar frakt.

IMG_8035.jpeg
IMG_8037.jpeg
IMG_8043.jpeg
IMG_8046.jpeg
IMG_8048.jpeg
IMG_8050.jpeg


Sist men inte minst kommer ännu en Recta. Denna en Type G 23 med en brun och svart zontavla. Boetten mäter ca 33mm i diameter.

För denna tänker jag mig 750 inklusive spårbar frakt.

IMG_8055.jpeg

IMG_8054.jpeg
IMG_8056.jpeg
IMG_8057.jpeg
IMG_8058.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp