• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith & Omega. Vad har jag i min ägo ?

noeLLY

Cartier
Har denna omega och zenith som jag funderar på att lämna till urmakaren för helöversyn. Har några frågor först som jag hoppas någon vill svara på :)
1. Vilket år kan de tänkas vara från ? hjälper numren på bilderna er eller hur kan man ta reda på det?
2. Går det att få orginalglas till omegan ?
3. Båda klockorna har väldigt skarpa fasetter är det något värde i dessa ur?
4. Zenith tavlan är väldigt prickig är det färg som lossnat och tavlans material visar sig? glimmar om prickarna i guldfärg, är tavlan i mässing tro?
5. Färgen på verken skiljer sig väldigt omegan är med röd i tonen medans zenithen skiner väldigt gult.
Vad är det för material ?

Omega:
62NoTFl.jpg

wVIT4OL.jpg

NT7scZc.jpg

rmP0M8D.jpg

1qt0BLA.jpg

j6xyKQt.jpg


Zenith:
EHcVd01.jpg

HvFIGCs.jpg

QXOoqYd.jpg


Ursäkta den hemska kvaliten på vissa av bilderna.
Håller tummarna att någon vänlig själ vill dela med sig av lite kunskap!

Mvh NIls
 

Exxet

Rolex
Zenith: Cal. 40, ev. pilot modell, sent 50-tal, förgyllt kanske, med tanke på tavlan en en 500-hundring kanske, bra att det är en originalkrona, hade det varit en cal. 135 hade det varit helt andra pengar.

MVH.
 

Tidlös

Omega
Galet slutpris! Förstår det inte?
Jag följde den där budgivningen faktiskt, på en halv dag hoppade priset från 460:- till 9600:-, det var då jag öppnade ögonen på riktigt! Efter samtal med säljaren (som för övrigt sagt att han hade kunnat sälja uret för en 5hunka) framgick att han hade noll koll på klockor, han hade dock fått svar från en av budgivarna att just den där modellen har en "unikt" stor balans! Förstår det som att det är en extra rare cal. 135!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag följde den där budgivningen faktiskt, på en halv dag hoppade priset från 460:- till 9600:-, det var då jag öppnade ögonen på riktigt! Efter samtal med säljaren (som för övrigt sagt att han hade kunnat sälja uret för en 5hunka) framgick att han hade noll koll på klockor, han hade dock fått svar från en av budgivarna att just den där modellen har en "unikt" stor balans! Förstår det som att det är en extra rare cal. 135!
Syftade på Omegan.
 
Topp