• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith sporto?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, helt enkelt, vad är det för klocka? Någon som har en och kan posta bilder och erfarenheter?

Frågar då det ligger en på tz-uk som jag tycker ser trevlig ut, billig också....
 
C

China

Guest
Hmm..

Missminner jag mig inte så är det en av Zeniths långkörare med rötterna i 1940talet och de senare modellerna från 1970tal. Cal. 12-4-P-6 från ca 1945-47 är en riktig höjdare, och efterföljaren 126 serien går heller inte av för hackor. Mer information är med andra ord önskvärt.;)
 
D

Deleted member 1154

Guest
oazDYjD.jpg


Denna har jag haft.. Visste aldrig årtal?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmm..

Missminner jag mig inte så är det en av Zeniths långkörare med rötterna i 1940talet och de senare modellerna från 1970tal. Cal. 12-4-P-6 från ca 1945-47 är en riktig höjdare, och efterföljaren 126 serien går heller inte av för hackor. Mer information är med andra ord önskvärt.;)

Den aktuella klockan är denna:

image.jpg


Jag kanske bara ska klippa den, helt enkelt. :)

Kronan är inte original dock.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Inte Zeniths mest spännande modell IMHO! Känns som sagt som en långkörare. De flesta jag sett har dock haft datum kl. halv fem.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Intetsägande, fulpolerad? Och kanske ommålad? Tycker index ser underligt runda ut? Zenith har gjort så mycker roligare/vackrare/fulare ur.

Ingen aning, tror tavlan är som den ska, lite skadad i nederkant. Annars har jag som sagt ingen aning. Tyckte mest den såg lite najs ut.

Tack för input.
 
Topp