• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith Stellina 1200

Tome

Cartier
IMG_2441.JPG
IMG_2447.JPG
Fick den här av min far i helgen, som fått den av sin far som fick den i 50-års present 1966! Jag är annars mer inne på 44mm Panerai o dyl men blev nu helt såld på denna 34 mm vintage klocka i 18k. Tänkte serva den och skaffa ett nytt band till den. Vem är bäst på Zenith av handlarna i Sthlm/Uppsala trakten?
 

Psykel

Patek
Tjusig! Jag skulle lämna den till en oberoende uris, typ Farfars Klocka. Din farfars klocka lär få bra behandling där! :D
 

WatchIT

Panerai
ABC tar inte emot Zenith! Gå till Franks Ur. Dem servade min och gjorde det väldigt bra. Tror man måste lämna in där dem säljer Zenith men är inte säker...

Edit: fin klocka :)
 

Tome

Cartier
Bandhornen är ruggigt repade. Troligen från då min far, som är helt ointresserad av klockor, har bytt armband med en fet skruvmejsel e dyl :banghead: Vad tror ni om att be en uris att försiktigt jämna till ytan på bandhornen lite (vågar inte skriva "polera" ;)) För eller mot??
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Bandhornen är ruggigt repade. Troligen från då min far, som är helt ointresserad av klockor, har bytt armband med en fet skruvmejsel e dyl :banghead: Vad tror ni om att be en uris att försiktigt jämna till ytan på bandhornen lite (vågar inte skriva "polera" ;)) För eller mot??
En dressklocka i guld är ju alltid kul om den har fin boett, dock inte så mycket gods redan från början på Den där. Jag hade nog hoppat iom att det är arvegods om jag nu inte litade blint på urisens kunskaper inom polering (många tror att de kan även fast så långt ifrån alltid är fallet).
 

Tome

Cartier
En dressklocka i guld är ju alltid kul om den har fin boett, dock inte så mycket gods redan från början på Den där. Jag hade nog hoppat iom att det är arvegods om jag nu inte litade blint på urisens kunskaper inom polering (många tror att de kan även fast så långt ifrån alltid är fallet).
Jag tänker att guld är ju mjukt så borde inte behövas så mycket för att iaf få bort de värsta ojämnheterna. Helt släta blir nog svårt att få dom. Får väl snacka med urisen och se vad dom säger, men du har helt rätt i att det är inte mycket gods att jobba med.
 

Tome

Cartier
Vad tycker ni om kronan då. Originalet som sitter på är helt nött på sidan så ingen Zenith logga syns. Kul att klockan använts såklart. Men om det går att få tag på en original 18k ny eller NOS krona skulle ni byta eller behålla den gamla nötta? Kostnaden spelar ingen roll.
 

Tome

Cartier
JA!! Ropade precis in ett Zenith spänne guldpläterat av äldre design (som det ska vara på en tidigare än 70-tal) på Kaplans. Nu kommer klockan ha ett tidsenligt spänne också. *Nöjd* :D
 

Tome

Cartier
...Men tusan vad sugen nån var på Zenith klocklådan som rusade i pris. Över 400 sek + avgifter känns inte en Zenith låda värd :confused:
 
Topp