• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zenith

annanmartin

Breitling
Någon som vet något om denna Zenith? Handdriven, 35 mm. Men hur gammal och eventuellt värde?
 

Bilagor

  • zenith.jpg
    zenith.jpg
    46.1 KB · Visningar: 167

Macklin

Cartier
Välkommen till forumet!
Jag vet inte mer än att det ser ut som en 50-talare i mina ögon och att du snart kommer bli ombedd av kunnigare personer att slänga upp en bild på urverket för att bättre kunna besvara dina frågor. Men en riktigt fin klocka!
 

annanmartin

Breitling
Tydligen lika obekant för alla... Har inte lyckats hitta någon Zenith som ser tillnärmelsevis likadan ut vilket gör mig aningen konfunderad. Urverket kan jag dessvärre inte visa bild på eftersom jag funderar på att köpa klockan. Ca 3000 SEK.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tydligen lika obekant för alla... Har inte lyckats hitta någon Zenith som ser tillnärmelsevis likadan ut vilket gör mig aningen konfunderad. Urverket kan jag dessvärre inte visa bild på eftersom jag funderar på att köpa klockan. Ca 3000 SEK.
Känner inte igen modellen och ställer mig lite tveksam till att tavlan är original men det är fullt möjligt då jag gillar visarna och loggan. Det behövs bättre bilder för att kunna skapa sig en uppfattning.

@Warwian du har väl en boett med liknande fasningar på ovansidan av bandhornen? Kommer tyvärr bara ihåg just denna detalj och inget mer om uret...
 
Topp