• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zentima 20 atu / Superautomatic 25 jewels.

Hej jag har fått en klocka för länge sedan efter en nära släkting. Klockan heter Zentima 20 atu / Superautomatic 25 jewels, tror jag.

Är det någon som känner till detta märke och modell? Vad kan värdet vara på en sådan?
Jag kan inget om klockor men den är i fint skick tycker jag, finns inga repor i glaset och när jag tog upp den ur kartongen och rörde på den så gick den igång direkt. Trots den legat länge.

På framsidan står det:
ZENTIMA
20 ATU
SUPERAUTOMATIC
25 JEWELS

På baksidan står det:
WATERPROOF
5 ATU
106 18K
0 750
SWISS MADE

401702
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej jag har fått en klocka för länge sedan efter en nära släkting. Klockan heter Zentima 20 atu / Superautomatic 25 jewels, tror jag.

Är det någon som känner till detta märke och modell? Vad kan värdet vara på en sådan?
Jag kan inget om klockor men den är i fint skick tycker jag, finns inga repor i glaset och när jag tog upp den ur kartongen och rörde på den så gick den igång direkt. Trots den legat länge.

På framsidan står det:
ZENTIMA
20 ATU
SUPERAUTOMATIC
25 JEWELS

På baksidan står det:
WATERPROOF
5 ATU
106 18K
0 750
SWISS MADE

401702
Oj, solitt guld! Tyvärr är den inte värd mer än guldvikten men i detta fall kan det vara rätt mycket då boetten ser kraftig ut.
 

Jens

Greedo
Värdet på den är guldvärdet. Gå in på FS guld hemsida för att kolla upp bra dagspris och sälj den där, om du ska kränga den.
Med lite tur är det bra dagspris och du kan köpa nåt annat kul för kulorna!

J
 
Topp