• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad ZIM Pobeda, USSR, Manuell, Sub-sekund. Prissänkt 2017-09-27

soderlund

Basic
Hej.
Har denna ZIM Pobeda till salu.
Den ligger mestadels i klocklådan och får inte mycket handledstid. Behöver även platsen i lådan till annat ur.
Klockan är alltså en ZIM från ca 1950-1960, fullt fungerande med sub-sekund och allt, 37 mm skulle jag gissa och inte speciellt hög. Troligen är detta ett armé-ur, men inget jag fått konfirmerat. Funkar perfekt under skjortärmen. Däremot har jag redan andra klockor som jag har större personlig affektion till, och då klocklådans utrymme behövs för annat ur så säljes denna.

Kort fakta:
  • Underbart patinerad urtavla med mycket karaktär.
  • ZIM 2602; 15 juvelers manuellt urverk. Ett Pobeda urverk som är väl beprövat och lättunderhållet. Håller tiden bra i mitt tycke, men inte uppmätt med instrument
  • Ca 36mm i diameter
  • Nytt glas
  • Nytt armband
  • Servad för något år sedan.
  • Givetvis tillverkad i USSR.
Kort och gott en använd klocka, men som fungerar som den skall, med en härligt patinerad urtavla.

Tänkte mig 200 kr ink frakt inom Sverige. Kan även göra affär F2F i Stockolm. Eller kom med bud.
Skick enligt bilder nedan.

ZIM.JPG

zim2.JPG

IMG_9467.JPG
IMG_9468.JPG
IMG_9469.JPG
IMG_9466.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp