• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zlatan sportar en...

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Allas vår käre Zlatan visar tecken på mkt god smak, för visst ser det ut som att nyblivna unitedikonen sportar en platinumdaytona?

image.jpg
 

Zee

Cartier
Ni menar att man är sämre om man inte surfat runt och funderat? Det är alltså inte fullt adekvat att spontanköpa en Daytona för att man kan? Då har man dålig smak? Eller menar ni att eftersom man är en av världens bästa spelare så kan man omöjligt ha smak eller intresse för klockor (eller annat för den delen)?

Trångsynta?
 
Ni menar att man är sämre om man inte surfat runt och funderat? Det är alltså inte fullt adekvat att spontanköpa en Daytona för att man kan? Då har man dålig smak? Eller menar ni att eftersom man är en av världens bästa spelare så kan man omöjligt ha smak eller intresse för klockor (eller annat för den delen)?

Trångsynta?
Nä inte alls, men jag är ingen sportkille :)
 
Står det inte något i hans bok om att han möter upp en kille i Stockholm för klock-byte?

Det kan man kalla winder. Att ha en kille som drar upp de automatiska klockorna genom att ha den på handleden!! Coolt.

Vill minnas att han ordnade någon klocka som var svår att få tag på med hjälp av sin status, åt en kille han brukade spela X-Box med på nätterna online. Jävligt märklig story och jag kan ha fel men har för mig att det är så han beskriver det i boken.
 

Mudfold

Cartier
Ni menar att man är sämre om man inte surfat runt och funderat? Det är alltså inte fullt adekvat att spontanköpa en Daytona för att man kan? Då har man dålig smak? Eller menar ni att eftersom man är en av världens bästa spelare så kan man omöjligt ha smak eller intresse för klockor (eller annat för den delen)?

Trångsynta?

Calm your horses, Archie. Självklart är det inte så.
 

otisred

Omega
Vill minnas att han ordnade någon klocka som var svår att få tag på med hjälp av sin status, åt en kille han brukade spela X-Box med på nätterna online. Jävligt märklig story och jag kan ha fel men har för mig att det är så han beskriver det i boken.

Yes, det stämmer. Enligt boken möttes de på hotellet under en landslagssamling och att de har blivit vänner sedan dess.
 

Hugii

Audemars
Kul för honom men jag har ju svårt att tänka mig att han suttit och surfat runt, funderat, vaknat med klocktankar i huvudet och tillslut bestämde sig för att en sån, en precis sån måste jag leta reda på .......
Tid är pengar... med de pengarna som Z har så tror inte jag att Z sitter och surfar. De knackar snarare på hans dörr och ber om att sälja till honom med feta rabatter, så klart. :)
Vi är knegare här....och tipsar varandra om 1% hit eller dit. :)
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Kul för honom men jag har ju svårt att tänka mig att han suttit och surfat runt, funderat, vaknat med klocktankar i huvudet och tillslut bestämde sig för att en sån, en precis sån måste jag leta reda på .......
Hellre en platinadaytona som inte ser särskillt dyr/speciell ut för gemene man jämfört med en vulgär gulgulds hubbe eller ap som många andra PL-stjärnor... Har du en platinadaytona så visar du på klass. Det är en klocka för dem som vill ha det bästa men inte sticka ut. Som en vitguldare, fast bättre.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Håller med Torsten om att den bär för litet. Tycker inte det är en optimal klocka för honom. Borde sporta någon grym panna, kanke en dykare på 47...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det finns en uppsjö "kända xxxs klockor" - den här borde kanske postats där istället? Blir en tsunami av trådar om alla kändisar, utan dokumenterat klockintresse, ska få en egen tråd.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
40 mm på de armarna ser ju bara larvigt ut :bored:
1. Vadå "de armarna"? Han är fotbollsspelare.
2. Det ser inte löjligt ut, eller ens i närheten. Klassiskt fenomen att man tittar på wristshots dagligen från samma vinkel, där 36 mm ser ut att täcka de flesta handleder, och sedan får man en bild som denna - där klockan ser "liten" ut. I själva verket är det inget att höja på ögonbrynen åt. Det ser ut sådär.
 
Topp