• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zodiac blir besynnerliga

Vad säger ni om deras Vintage satsning. www.zodiacwatches.com
Ohållbar affärsmodell tror jag. Om det helt enkelt inte går under marknadsföring och vad väntar då runt hörnet?
Tror vi är 2-3 år från att se automatverk i majoriteten av uren. En fusion av Sea Wolf/ V-Wolf och Sea Dragon/Zodiac by Heuer och jag är nöjd.
Men vad vet jag ;D


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

par

Patek
2-Faktor
Kul ide men som du säger är den nog svårt o genomföra. Tycker ZOdiac är rätt häftigt i övrigt.
 

KMS

Rolex
Det här känns ju lite tetigt. Har dom m.a.o köpt tillbaka och fixat till gamla klockor eller vad är tanken? Trodde först det var en nyproduktion eller NOS men det är det ju följdaktligen inte.
 

KMS

Rolex
Som sagt. Besynnerligt. Tror att man satsar på att knyta ihop då och nu. Samt generera lite buzz.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Hade tyckt det vart roligare då som många andra tillverkare gör. Göra en homage/remake på sin egna klockor (Longines Legend Diver osv). Tror en något större (40 mm) Seawolf hade gått rätt bra faktiskt. Eller Aerospace GMT i lite större förpackning hade vart coolt. Men, men, det kanske kommer...
 

david12

Breitling
Zodiac verkar ha ett schysst vintagesortiment! Jag blev nästan lite sugen på den här rackaren: http://www.zodiacwatches.com/en_US/...ce_gmt_c_1970s-VW0027P.html?imagePath=VW0027#
Vad sitter det för verk i den?
Det bör sitta ett '75 verk i den.

Jag undrar om de inte hittat något gammalt varulager som de vill sprida ut, och det var ju klart överkomliga priset. På "condition" stod det på vissa "good" respektive "very good" så alla är nog inte NOS.

Oavsett positivt att de ändå aktivt väljer att vilja förknippas med de tidigare klockorna. Hade varit väldigt trevligt om man kunde släppa en ny version av Super Sea Wolf, liknande den från 70-talet. Göra något Rado D-Star 200-liknande.
 

david12

Breitling
Håller med!

Saknar min enormt mycket!



Jim
Wow. Kusligt nog var det faktiskt jag som köpte den av dig, måste ha varit för ett par år sedan, via gamla TTT. Har tagit väl hand om den. Nu sitter den på en annan länk:
UGtz3GP.png
 

seikoswede

Panerai
Ja där ser man! Liten värld! :) Välkommen förresten!

Ångrar mig nått otroligt men så är det! Kul att du har den kvar och uppskattar den! Det gör det hela lite lättare!

Wear it in good health!

Jim
 
Topp