• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Zodiac Kronograf, Buser Breguet & Lanco

Norken

Panerai
2-Faktor
Pris
Varierande
Returpolicy
Retur inom 48h på köparens bekostnad
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer av några ur som får för lite handledstid. Kan ta fler bilder om så önskas och svarar gärna på funderingar. Troligtvis inga byten denna gång men man vet aldrig.

Referenser finns här (plus massa på Tradera): https://klocksnack.se/threads/norken.99140/

Zodiac Kronograf - troligtvis 40-50tal - Landeron urverk

Trevlig kronograf från Zodiac. Min gissning 40-50 tal. Vit urtavla i gott skick. Index och visare i roséguldfärg. Kromad boett med visst slitage (se bilder). Något urgröpta lug holes så jag har använt ett par större bandstift. Inskription på baksidan "Bridge Rue". Servad av forumurmakare för några år sedan, går just nu +-30s per dag. Kronograf startar, stoppar och nollställer korrekt.

Diameter: 37mm, 44 lug to lug
Urverk: Landeron 48, 148 eller 248 (kan ej se skillnad)
Band: Brunt använt läder i gott skick, guldfärgat spänne.

Pris: 5 000:-

IMG_0655.JPG

IMG_0657.JPG IMG_0656.JPG IMG_0653.JPG IMG_0652.JPG IMG_0654.JPG

Buser Breguet - 50-tal - med extra urverk/tavla
Mycket charmig Buser med breguetspiral med svart urtavla i mycket gott skick, silverfärgade index. Ovanligt urverk där jag fick jaga rätt på ett ersättningsverk för att byta spiralen. Servad av forumurmakare för något år sedan. Ersättningsverket följer med om mer delar skulle behöva bytas i framtiden. Min gissning är att den är från 50-talet. Uppmätt gång just nu är +-15s per dag. Stålboett. Obs - tillverkaren Breguet har inget med denna klocka att göra.

Diameter: 34mm, 41 lug to lug
Urverk: Buser B182
Band: Svart vintage i vattenbuffel med stålspänne. Gott skick.

Pris: 2 500:-

IMG_0662.JPG

IMG_0663.JPG IMG_0660.JPG IMG_0659.JPG IMG_0658.JPG IMG_0664.JPG

Lanco Automatic
Lanco automatic från 60-tal (?). Vit urtavla i gott skick. Växlar datum som den ska och uppmätt gång är plus ca 2 min per dag så skulle säkert må bra av en genomgång. Ingen servicehistorik. Boett i stål. Orginalkrona.

Diameter: 35mm, 41 lug to lug
Urverk: FHF 90.5
Band: Svart läderband i använt skick

Pris: 1 000:-

IMG_0650.JPG

IMG_0646.JPG IMG_0647.JPG IMG_0648.JPG IMG_0651.JPG

Tack till Klocksnack för eminent formum och annonsplats!
 
Topp