- Pris
- 12000 kr
- Returpolicy
- Helst inte, men självklart om något skulle vara fel.
- Bilder Skickat
- Ja
Nytt pris: 7000 kr
Tidigare pris:12 000 kr, 10 000 kr, 9000 kr
Jämför gärna priset med de få exemplar som dyker upp på Ebay och Chrono24, äldre och slitna exemplar brukar ligga på 12-15k
Zodiac Super Seawolf i ett helt otroligt fint skick!
Kallas även "Buzzsaw" efter utformningen på bezel.
Bezeln har även ett speciellt ljud när den vrids runt.
Tillverkad ca. 1999
Ref: 506.54.44
ETA 2824-2 utan servicebehov, håller ca. +5 spd
Vattentät till 1000 m
Storlek: 41 mm + krona (kanske 42, beror på hur man mäter)
Länken klarar drygt 18,5 cm handled + dykarförlängning.
Denna klocka, med den uppdaterade länken, tillverkades mellan 1998 och 2000 (men troligen tillverkades alla klockor av denna version sent -98 till tidigt -99).
Tillverkad i Schweiz under den korta period som Genender International ägde varumärket och enligt de uppgifter jag kunnat hitta i endast 300 exemplar.
Den främsta skillnaden mellan denna klocka och den liknande 100 atm som Zodiac också tillverkade i små volymer tidigare under 90-talet är den uppdaterade länken.
På slutet av 90-talet var denna det absolut tuffaste som fanns, mer försiktiga killare körde Tag Heuer Super Pro eller Rolex Sea dweller.
Klockan är i ett fantastiskt skick och den finaste jag nånsin sett till salu. Finns knappt ett märke nånstans och den är lätt i 9/10-skick.
Tavla och visare är helt krisp och utan patinering.
Jag köpte klockan från USA (den såldes aldrig i Europa) i december ifjol och när den kom hem fick den åka direkt till en erkänd bra urmakare (Tidlösa ur i Uppsala).
Hos Urmakaren fixades en krånglande kronhals och bezeln fick ny lume, den gamla lumen hade börjar torka och delvis ramlat av.
Samtidigt kontrollerades urverket och det konstaterades att det fanns olja i verket och att inget servicebehov förelåg. Därefter provtrycktes klockan med godkänt resultat.
Kvitton på kronhals och bezel finns och bifogas vid köp.
Klockan är officiell klocka för Navy SEAL, se sista bilden.
Annonsbild:
Kolla gärna in min Goodguy-tråd med över 120 positiva omdömen:
Tidigare pris:
Jämför gärna priset med de få exemplar som dyker upp på Ebay och Chrono24, äldre och slitna exemplar brukar ligga på 12-15k
Zodiac Super Seawolf i ett helt otroligt fint skick!
Kallas även "Buzzsaw" efter utformningen på bezel.
Bezeln har även ett speciellt ljud när den vrids runt.
Tillverkad ca. 1999
Ref: 506.54.44
ETA 2824-2 utan servicebehov, håller ca. +5 spd
Vattentät till 1000 m
Storlek: 41 mm + krona (kanske 42, beror på hur man mäter)
Länken klarar drygt 18,5 cm handled + dykarförlängning.
Denna klocka, med den uppdaterade länken, tillverkades mellan 1998 och 2000 (men troligen tillverkades alla klockor av denna version sent -98 till tidigt -99).
Tillverkad i Schweiz under den korta period som Genender International ägde varumärket och enligt de uppgifter jag kunnat hitta i endast 300 exemplar.
Den främsta skillnaden mellan denna klocka och den liknande 100 atm som Zodiac också tillverkade i små volymer tidigare under 90-talet är den uppdaterade länken.
På slutet av 90-talet var denna det absolut tuffaste som fanns, mer försiktiga killare körde Tag Heuer Super Pro eller Rolex Sea dweller.
Klockan är i ett fantastiskt skick och den finaste jag nånsin sett till salu. Finns knappt ett märke nånstans och den är lätt i 9/10-skick.
Tavla och visare är helt krisp och utan patinering.
Jag köpte klockan från USA (den såldes aldrig i Europa) i december ifjol och när den kom hem fick den åka direkt till en erkänd bra urmakare (Tidlösa ur i Uppsala).
Hos Urmakaren fixades en krånglande kronhals och bezeln fick ny lume, den gamla lumen hade börjar torka och delvis ramlat av.
Samtidigt kontrollerades urverket och det konstaterades att det fanns olja i verket och att inget servicebehov förelåg. Därefter provtrycktes klockan med godkänt resultat.
Kvitton på kronhals och bezel finns och bifogas vid köp.
Klockan är officiell klocka för Navy SEAL, se sista bilden.
Annonsbild:
Kolla gärna in min Goodguy-tråd med över 120 positiva omdömen:
Master J, tidigare JonasUppsala
Jag försöker alltid vara en hyvens kille :) Skriv gärna en rad om du gjort en affär med mej. /Jonas
klocksnack.se
Senast ändrad: