• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zombie apocalypse - välj dinkan!

Vonlind

Panerai
Om det skulle bli en zombie apocalypse, och ni hinner bara ta med er en (1) klocka?! Vilken och varför skulle denna få vara er följeslagare?

Börjar med att säga att min frågeställning var så pass svår att jag måste avvakta med mitt svar!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Först tänkte jag att det självklara valet är en g-shock, men sedan kom jag tt tänka på problemet med batterier. Det enda logiska vore en klocka som aldrig behöver service.
 

Rille

Rolex
En Sky Dweller i gulguld Tack!!
Skulle med ganska så stor säkerhet hinna bli dödad/uppäten innan jag skulle behöva serva klockan så då har jag ingen behov av en klocka som aldrig behöver service ;)
Lite så tänkte jag också! Någon riktig fet helguldare är svaret.

Om man nu överlever så kanske guldet är sjysst som valuta ;)
 
SubC självklart den måste vara vattentät, det finns Zombies även i vattnen och om man behöver stå upp tå mot tå då måste den palla det...

Ni kommer väl ihåg denna av Lucio Fulci, men det kanske bara var jag som var torsk på Kung Fu och Zombie och Cannibal rullar...

 

MJ24

Patek
2-Faktor
Deepsea eftersom den tål det mesta, och när man slår tillbaka har man nytta av tyngden!;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Explorer II är det självklara valet då man kan tvingas hänga i kloaker vilket gör att man annars kan förlora dygnsuppfattningen. Ni behöver inte tacka mig nu om ni inte vill.
Du är väl medveten om att datumet slår om på alla klockor (som har datum) när det blir nytt dygn? ;)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Explorer II är det självklara valet då man kan tvingas hänga i kloaker vilket gör att man annars kan förlora dygnsuppfattningen. Ni behöver inte tacka mig nu om ni inte vill.

aaaah...slugt mannen.....blir även mitt val. MEN....en vintage 1655 såklart.....tyvärr med servicetavla + visare då så man får bra tryck i lumen.....visst svider det med SWISS tavlan..men hellre det än att ens hjärna serveras till lunch......
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Panerai submersible eller en sea-dweller, mest för att de tål mycket och kan användas som knogjärn!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skulle ta masterkillers skumma ring a la solur... Behöver aldrig service samt flyger under radarn (zombies kanske gillar bling...?)
 

TKVF

Panerai
Lite dålig koll på detta. Men skall man inte ha en silverklocka om man är bland vampyrer och liknande? Det är väl det enda som kan döda dom? Så det blir ju en maffig klocka i silver. Vilken vet jag inte.
 

Ricrob

Patek
En Seiko MM300 för mig.. Bra och stryktålig klocka men ändå inget som en enda rövare eller girig zombie skulle få för sig att mörda mig för, och det skulle inte heller sabba min dag ännu mer om jag skulle behöva kasta den i pallet på en "walker", det är ju en Seiko liksom...
 

Jonaz

Rolex
En automat chrono i pvd... Top Gun, avenger, givetvis på gummi så jag kan tälja av den med kniv om jag fastnar. Pvd för att den inte skall blänka. Ni kan kalla mig Ninja-Jonaz. Nääää just det. Ni skulle inte se mig. ;)


iPhone | Tapatalk
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Zombie-apokalyps!? Helt overkligt!

Men jag skulle ta denna:

 
Vakna nu gosse! Silver är mot varulvar, zombies är redan döda men stupar om du blåser skallen av dem eller kapar av det förstås.

Typ såhär, undrar om inte leon har en panerai...

32454-boom-headshot.jpg
 

maxmol

Panerai
Ska man tro alla zombifilmer så kommer de ju finnas en människokolloni någonstans i den Amerikanska vildmarken. Skulle då körs en Breitling Emergency och se om man kan bilden första som använder den i avsett syfte.

Om livet inte är som på film kör jag min Tissot Seastar Visodate. Ska man dö, ska man göra det i guld och pärlemo.
 

demondave

Rolex
Det kommer gå runt många zombies med Rolex efter ett tag ;)

Man är väl förberedd. Sitter redan med Sinn'en på armen, utifall att liksom. Bara att hoppas på att batteribyte inte är aktuellt i det första, å andra sidan borde Sinn-fabriken klara sig länge. Med en någorlunda skaplig kastarm är jag helt övertygad om att man kan döda zombies med dinkan ifråga :) Vridringen kan användas för att hålla koll på zombie kill count'en, i alla fall på dom första 60 :)
 

Josef B

Bestraffaren
Hmm svårt val! Deepsean för sin robusthet och tyngd, passar perfekt att slå in skallen på en levande död.
Nya Explorer II tålig klocka och världsklass lume när man väntar i mörka hål tills kusten är klar.

Skulle nog välja nya ExpII, Deepsean kan bli för stor och skulle man bli jagad så finns chansen klockan fastnar i nån buske och stoppar flykten :D
 
Topp