• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zombieapokalypsen är över oss!!!

Camo00

Patek
Jaha, så kom dagen man fasat för! Mänskligheten är nästan utrotad över en natt och zombies har, förmodligen, tagit över...


Inte en människa i hela Malmö mer än jag!

20130601_073713_zps4e12efd5.jpg





Kusligt tomt på stationen...

20130601_073652_zps62d0a111.jpg





Börjar känna mig oerhört ensam och lite skraj...

20130601_074116_zps55fe588a.jpg





....VÄNTA!! ETT SLÄPANDE LJUD BAKOM PELAREN...

20130601_074036_zpsd4e7447a.jpg





...falskt alarm!! Puh! Men nu är jag rejält skärrad ska Ni veta! Det är inte så glamoröst att vara ensam kvar som det ser ut i filmerna!! :(




Nu har jag sökt skydd i Citytunneln och byggt en barrikad!
Finns det några andra överlevare där ute så kan Ni kontakta mig på fm-bandet 95.8 (samma frekvens som Ljungby Närradio) så möts vi nånstans och pratar klockor...
 

Skolläraren

Panerai
Problemet med att bo i en norrländsk småstad är att man aldrig kan vara förberedd på samma sätt som ni storstadsfolk.

Om ingen är ute på gatorna här så betyder det nog bara att affärerna inte öppnat än/det är lördag morgon/det går inga bussar/etc. Vi är dödsdömda direkt.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ingen fara, dom är på loppisen här i Lund. Jag kan se S:a Esplanaden från fönstret; det var knökat med folk redan kl 7...:)
 

Ajax

Omega
Det första som slog mig, tänk vilken hårdvaluta klockor skulle kunna bli i ett postapokalyptiskt Sverige :p
 

meo_swe

Audemars
Ja, alla stockholmare som kan släng med er så mycket mat och kläder som ni kan. Möt mig vid stora parkeringen så ska vi utrusta oss, för att sedan leta en skyddad borg att bo i. Alla som vill får självklart följa med.

(Ja, jag har planerat detta noggrant på tråkiga nattpass)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ja, alla stockholmare som kan släng med er så mycket mat och kläder som ni kan. Möt mig vid stora parkeringen så ska vi utrusta oss, för att sedan leta en skyddad borg att bo i. Alla som vill får självklart följa med.

(Ja, jag har planerat detta noggrant på tråkiga nattpass)
Jag tar familjen och beredskapspacken (ja jag har en sådan fortfarande, gamla ränder går inte ur) och drar till parkeringen.
 

Josef B

Bestraffaren
Har precis rånat ett par på deras matkassar och snurrkickade en pensionär för att ta kärringens pensionärsvagn! Jag sticker nu till Musköbasen! Perfekta försvaret; omgiven av vatten och enda vägen till ön är Muskötunneln. Om horderna ens kommer förbi försvaret runt alla brofästena så dränker vi packet!
Jag uppmanar alla KS:are att ta sig dit med familj. Finns tillräckligt med plats för jordbruk o boende!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Fan att man intr har en g-shock, när mörkret faller, blir det nödvändigt att kunna räkna ned timmarna till soluppgången när vi gömmer oss i mörkret i bunkrarna.
Tänk om man köpt en sådan här då hade man kanske kunnat blend'a in
dyMPqNE.jpg


Andra alternativ vore såklart:
QD9e5Xc.jpg


Eller

Wat7Ms8.jpg


Eller

MmNbxi0.jpg


Men det är sådags nu.
Måtte min 7days power reserve fungera nu..
Rädd på allvar nu.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Zombie / alien, you say tomotoe i säg tomatera!
 

Johan M

Cartier
Jag lyckades kryssa runt en hel hord zombies på Nova i Lund. Annars brukar de finnas inne på Malmborgs vid clemenstorget strax efter kl 17 på vardagarna. Håll er borta därifrån!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har precis rånat ett par på deras matkassar och snurrkickade en pensionär för att ta kärringens pensionärsvagn! Jag sticker nu till Musköbasen! Perfekta försvaret; omgiven av vatten och enda vägen till ön är Muskötunneln. Om horderna ens kommet förbi försvaret runt alla brofästena så dränker vi packet!
Jag uppmanar alla KS:are att ta sig dit med familj. Finns tillräckligt med plats för jordbruk o boende!

Är på väg!
 
C

China

Guest
Det här är allvarliga saker, tack och lov att Camo00 postade den här tråden. Efter att grannen Bingvar fick hjärnan utsugen av några zombies som lurade i skogsbrynet har jag barrikaderat mig på utedasset. Här är bildbevis på vad som återstod av stackaren efter zombieattacken, av hänsyn till känsliga är blodet borttvättat. Notera det typiska angreppet mot hjärnloben som syns på Bingvars hatt, dock hade han vett att matcha sin Croton med en Girafföl in i det sista. Lägg märke till hur ölburken matchar den lyxiga klockan, Bingvar höll stilen in i det sista. R.I.P.

cBhHKQh.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Överlevnadsklockan vart en Seiko som har fungerat i 30 år så den ska nog fungera en stund till. Plus att den har plexi.
 

meo_swe

Audemars
Jag sitter ju på parkeringen till livgardet! Väntar på klocksnackare så vi kan spränga kasunerna och hämta vapen till muskö.
 

meo_swe

Audemars
NEJ!!! Dom jävlarna fick mig! Jag satt och rökte och beundrade min vackra bränna så hoppade det fram en skranglig sak och bet mig!


20130602_144332_zps3d304c11.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Jag har tänkt ut en plan för oss här uppe med. Man samlar en grupp som givetvis är beväpnad, tar över byn och skjuter alla som försöker komma in utan tillstånd. Exakt som guvernören i walking dead.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Jag är väl den enda här som har vapen? Hur ska ni överleva egentligen, en dag utan en espresso så går ni runt själva likt zombies! :woot:
Bra att man är i norrland

Edit: förlåt P-A du har oxå bössor
 
Topp