• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ZRC North Adventure Tool Watch - Alban Michon Arktic Project

M26

Rolex
2-Faktor
Hej allihop,

Helt ny på forumet men tänkte att jag skulle dela med mig av en riktigt bra kampanj som pågår på Kickstarter!
Om det är någon som önskat sig en ZRC Grands Fonds 300 så är det ett gyllene tillfälle att slå till nu. Som billigast får man en sandblästrad variant på NATO armband för 1.416CHF eller ca 15.000kr inkl. moms när det landar i Svearike. Nyligen har ZRC lagt till 2 varianter efter stor efterfrågan för att ge kampanjen en skjuts varav den ena är på 1.716CHF dryga 18.000kr inkl. moms i SE och då får man en ZRC North Adventure på NATO band, deras beryktade expanderande stållänk och en verktygssats för att byta ut armbanden efter tycke allt i satinerad finish istället, det andra alternativet är exakt likadant fast då är klockan monterad på stållänken direkt från fabrik och kostar då 1.816CHF vilket är ca. 19.500kr inkl. moms. Samtliga varianter är kraftigt rabatterade och ett riktigt bra erbjudande för vill man ha en ZRC Grands Fonds 300 på stållänk hos urhandlare så får man lägga ut ca 30.000kr och kan då endast inhandla den från Frankrike eller Schweiz, vill man ha NATO armbandet är det ytterligare 2.000kr och då måste man köpa till verktygssaten för 2.000kr för att kunna byta ut armbanden dvs. 35.000kr i runda slängar! I skrivande stund så saknas det 10.000CHF för att nå målen.

https://www.kickstarter.com/project...-tool-watch-alban-michon-arktic?ref=user_menu

NEW - Get your ZRC North Adventure Full Metal !


d7ab56db6abae8e0dd061dff39ba8bb7_original.jpg

Thanks to your support and feedbacks, we decided to introduce 2 new contributions that we hope you will like ;-)

For those who were hesitating because of the NATO strap, we offer you now the opportunity to choose for a full metal watch !

For only 1 790 CHF, you will get :

  • the original ZRC North Adventure watch
  • a full metal bracelet (public price : 590 CHF)
  • a FREE toolkit (public price : 190 CHF)
  • case and bracelet all satined
9780d0ca7f08a6f068ac0f52f028b851_original.jpg



For those who have already made a pledge for the original North Adventure watch, you can now add the full metal bracelet (no additional shipping fees).

For only 300 CHF, you will receive in addition to your first pledge :

  • a full metal bracelet (public price : 590 CHF)
  • a FREE toolkit (public price : 190 CHF)
54fd05f97c5a87cd1b28c7bcadac6d81_original.jpg



We hope that this new options will make you happy and encourage you to be part of this adventure !

We still need you !

The ZRC Team
 
Senast ändrad:

M26

Rolex
2-Faktor
Det är ju naturligtvis en smaksak, jag gillar dock dom breda visarna men förstår om det inte är för alla.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Naturligtvis inte, hur fick du till det?? Det är ju ett Franskt/Schweiziskt ur med anrik historia. Måste jag ha en Breitling eller Sjöö Sandström för att accepteras, trodde att detta var ett klockforum? Får jag inte tycka att det är en bra deal som jag vill dela med mig utan att stå för Kickstartern?
Du får räkna med frågor efter att du gjort världens säljpitch i förstainlägget...
 

M26

Rolex
2-Faktor
Förstår den skepticism som råder då min tråd ser ut som en säljannons :) men det finns 2 orsaker till att mitt inlägg ser ut som det gör. För det första så har det varit väldigt svårt för de flesta som backat denna kampanj att förstå att ingen moms är inräknad i det pris som anges och då menar jag även Schweizisk utan all moms kommer att påläggas lokalt i mottagarlandet vilket gör att priserna i CHF är missvisande och jag tänkte att jag klargör det direkt i tråden. För det andra så har jag själv backat denna kampanj och med 14 dagar kvar är vi ca 10.000CHF från mål och jag vill verkligen ha denna klocka!

Tack för mig!
 
Senast ändrad:

stabil

Cartier
Naturligtvis inte, hur fick du till det?? Det är ju ett Franskt/Schweiziskt ur med anrik historia. Måste jag ha en Breitling eller Sjöö Sandström för att accepteras, trodde att detta var ett klockforum? Får jag inte tycka att det är en bra deal som jag vill dela med mig utan att stå för Kickstartern?

Var ej menat som en förolämpning, känner tyvärr inte till företaget samt att forumet har haft ett par kickstarter ”entreprenör” som velat sälja in sitt projekt.
 
  • Like
Reactions: M26

M26

Rolex
2-Faktor
Var ej menat som en förolämpning, känner tyvärr inte till företaget samt att forumet har haft ett par kickstarter ”entreprenör” som velat sälja in sitt projekt.
Jag ber om ursäkt, jag kan ha överreagerat och det är inte förvånande om man inte känner till dom. ZRC har utrustat franska minröjare i 15-20år på 60 och 70 talet för att sedan ligga i dvala i ca 40år och endast tillverka armband och accessoarer åt andra, 2015 släppte dom en reissue på sin Grands Fonds som bara gick att köpa i Frankrike. Jag tycker bara att det är en riktigt häftig klocka med en rikare historia än kanske mer renommerade märken som Hublot eller Sjöö Sandström (inget ont om dessa tillverkare) att pengarna sedan används till finansiering av en expedition är bara en bonus. Jag sökte igenom forumet innan jag lade upp tråden då jag tycker att både medlemmar här och tillverkaren förtjänar det.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Klart jag har! Följt det sedan start. Ena dagen är jag på, andra av. Älskar konceptet och alla tooligare features jämfört med den vanliga. Riktigt bra pris om man väljer att vara med och supporta.
Jaggis får man fråga om det är din egna blogg du refererar till i din signatur http://www.flippersdiary.com? Hittade den precis i början av Kickstartern då jag letade bilder och försökte avgöra om avsaknaden av stållänken var en dealbreaker för mig. Rolig historia om just GF 300 och hur det kan vara att byta armband utan rätt verktyg ;)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jaggis får man fråga om det är din egna blogg du refererar till i din signatur http://www.flippersdiary.com? Hittade den precis i början av Kickstartern då jag letade bilder och försökte avgöra om avsaknaden av stållänken var en dealbreaker för mig. Rolig historia om just GF 300 och hur det kan vara att byta armband utan rätt verktyg ;)

Ja det är min blogg. Lätt en av de coolaste och bästa klockor jag haft. Kvalitén var i en klass för sig. Nackdelen med adaptern för nato/gummi är att klockan, som redan är rätt lång, blir ännu längre vilket blir lite dumt om man inte har megavrister.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Ja det är min blogg. Lätt en av de coolaste och bästa klockor jag haft. Kvalitén var i en klass för sig. Nackdelen med adaptern för nato/gummi är att klockan, som redan är rätt lång, blir ännu längre vilket blir lite dumt om man inte har megavrister.
Vilken tur att vi lyckades övertala tillverkaren så vi får välja till stållänken och finish då :) Vad har du för handledsmått, undrar också om du redan hunnit flippa klockan och i så fall varför om det är ok att fråga? Får gärna berätta om det var något mer som du gillade/ogillade med klockan.
 
Topp