• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zulu-band på Sub

Hellveg

Omega
Hej på er!

Skulle för första gången montera ett av mina Zulu-band på min Sub (en 16610) idag.
Blev väldigt förvånad och besviken när jag upptäckte att det inte fanns plats mellan boetten och bandstiften för att få igenom bandet :mad:. Provade med 2 st olika som nyligen är köpta på en känd svensk .nu-sida.

Är det fler som råkat ut för detta? Gillar tanken med Zulu då jag inte vill ha den extra flärpen som Nato-banden har. Fick montera på ett av mina Hirsch-band istället.

Kanske hade gått om jag verkligen hade tvingat som fan för att få igenom bandet men gillar inte riktigt tanken med att sätta sådant tryck på stiften. Kanske obefogad oro?! Någon här som har Zulu på sin Sub? I så fall, hur gör ni och är det tight som fan att få på?

Ha de gött :cigar:

Ber för övrigt om ursäkt på förhand om denna info redan finns men orkade inte söka som en dåre den här gången.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Sätt på bandet tillsammans med stiften. Låter som att du satte på stiften först och sedan försökte trä bandet igenom, det kan bli svårt ibland.
 

Hellveg

Omega
Har du några bilder? Hur tjockt är zulut egentligen? Borde ju gå tycker man. :)

Nej, har tyvärr inga bilder. Tänkte ta det men lackade ur...
Alltså det hade nog gått om jag tagit i som f_n men ville som sagt inte lägga så stor ansträngning på stiften. Kanske är jag bara feg.
Ny på sådant här:oops:

Sätt på bandet tillsammans med stiften. Låter som att du satte på stiften först och sedan försökte trä bandet igenom, det kan bli svårt ibland.

Ja, precis så gjorde jag. Har också läst nu att man göra det på ett "alternativt" sätt.

Testat sätta på bandet före bandstiften?

Nej, men ska göra det. Tack för tipset!
 

paradis

Audemars
Att ha en fin Rolex Submariner ock att sätta på ett , zulu band eller nato är ,katastrof. Submariner säljs med stålarmband för att själva klocka ska kunna bärras upp vackert, nu tar några bort det ock sätter på en tygbit.........:eek:
 

Hellveg

Omega
Att ha en fin Rolex Submariner ock att sätta på ett , zulu band eller nato är ,katastrof. Submariner säljs med stålarmband för att själva klocka ska kunna bärras upp vackert, nu tar några bort det ock sätter på en tygbit.........:eek:

Håller till viss del med dig även om jag, av uppenbara skäl, inte tycker att det är katastrof. Tycker också att länken är det snyggaste alternativet, men som med allt annat gäller: ombyte förnöjer :)
 

demondave

Rolex
Att ha en fin Rolex Submariner ock att sätta på ett , zulu band eller nato är ,katastrof. Submariner säljs med stålarmband för att själva klocka ska kunna bärras upp vackert, nu tar några bort det ock sätter på en tygbit.........:eek:

Kör min 16610lv på Nato mer eller mindre konstant. Ser bra ut, och grymt skönt. Slår länken i mina ögon, uppenbarligen, annars hade ju den åkt på illa kvickt. Dessutom hålls ju länken välbevarad om man ska flippa klockan till någon originalivrare ;)

Redan natot är halvpilligt att få imellan bandstift och boett, därför det inte har hamnat något zulu på klockan. Det, och att jag tycker att natots smäckrare metalldetaljer passar klockan bättre.
 

demondave

Rolex
Varierande händighet med mobilkameran:

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 
Topp