• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Ändlänkar för Rolex

David

Bödeln
Har efter ett gäng turer till slut fått fram ändlänkar som funkar. Passformen är inte helt hundra, men absolut tillräckligt bra, tycker jag. Hade tänkt experimentera med olika borstningar och poleringar, men har fått inse att jag inte har tid. Därför har jag ett gäng över som jag tänkte se om det finns intresse för.

Passar Sub/GMT/YM/Explorer II 16610/16613/16710/16622/16570:

150104-EL3.jpg


150104-EL2.jpg


Passar Sub 114060/116610/116613:

150104-EL4.jpg


Passar Sub/GMT 5513/5512/1680/1675:

150104-EL1.jpg


Finns även några par som passar Daytona/Sea-Dweller/GMT 116520/16600/116710, samt ett par som passar Explorer II 216570.

Detta är alltså inte bockade bitar i stil med ändlänkar som Rolex använde innan övergången till SEL, och kan inte användas som ersättare tillsammans med en Oyster-länk. Dessa kan snarare jämföras med de solida ändlänkar som sitter på t.ex. Daytona med läderband, och används alltså för att gömma det anskrämliga glappet som uppstår när nato- eller läderband monteras på en Rolex. Solid konstruktion.

150104-EL5.jpg


Du kommer garanterat att repa din klocka och förstöra ditt band. Är du ohändig är detta inte något du ska ge dig på, du har blivit varnad.

Pris är 550 kr/par, inklusive frakt. Inga returer.
 

David

Bödeln
Finns fortfarande några kvar. (Och jag har inte glömt er som önskat nybeställning för andra referenser, har varit en aning körigt.)
 
Topp