• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det ett nattduksbord eller klocklåda?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Efter att ha skaffat mig de klockor jag vill ha (för nu) så känner jag att jag kan sitta still i båten ett tag, ska inte köpa eller sälja något på ett tag. Men då kommer ett problem upp till ytan, ett jag förtryckt länge. Nämligen förvaringen av klockorna. Har testat ett antal olika lådor och även en winder med förvaring men inget har fallit helt i smaken. De är ofta för stora för att ha framme eller så passar de helt enkelt inte in och det slutar ändå med att nya klocklådan ligger i byrålådan i garderoben. Jag vill ha något nära till hands men som inte tar plats eller sticker ut. I morse när man satt yrvaken i sängen så slog det mig. Mitt nattduksbord, det har ju en låda, i den lådan ligger skit och ännu mer skit, där skulle kunna ligga klockor istället.

Så sagt och gjort, var ledig idag och började fundera, behövde prylar. Hittade en trälist i källaren och sedan åkte jag till panduro för att köpa lim och filt. På cleas Ohlsson köpte jag ett sittunderlag.

Ikea nattduksbord

image.jpg



Måttar lite med list och sittunderlag, har ingen ritning eller nån plan direkt utan vi gör det här eftersom.

image.jpg


Här har vi limmat fast sittunderlag på bakre listen, även satt sittunderlag mot främre delen av lådan. Allt skall kläs svart.
image.jpg



Lim "blöder" igenom tunna filten så vi häftar fast den istället.
image.jpg


Så långt till dagis var slut, får fortsätta sedan.
 

Lowe92

Cartier
Blir nog snyggt! Kanske något man borde göra med sitt eget nattduksbord (har exakt samma).
Väntar spänt på slutresultatet.
 

Freddie L

Panerai
Snyggt och praktiskt!

Ska själv bygga sänggavel/förvaring och har tänkt lite som du. Några lådor för förvaring och ev en (tyst, inbyggd?) winder i ett skåp.

Byggstart så fort några mer brådskande projekt är avklarade, så jag återkommer med bilder inom 5-10 år troligen. ;-)
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Riktigt snyggt! Jag har likadana nattduksbord hemma i Sverige så får nog ge mig på något liknande när jag flyttar hem!
 
Topp