• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det någon som vet något om Tevo?

Gummo

Joker
2-Faktor
Ropade in den på pantbanksauktion för 325kr. Mekanisk och går +2sek/24h på första uddragningen. Nån som vet nåt?

IMG_0185.JPG
 

nifag

Cartier
Rätt vanliga på loppisar och auktioner och är ofta fina, men utan något större värde. Jag hittade själv en för en tia på en gotländsk loppis i somras. Fin tavla och allmänt trevlig. Jag kan inget om märket och vilka verk de använde sig av, men de var gissningsvis vanliga i Sverige då de finns så pass många här.

Här är min:

RUoeLjG.jpg
 

nifag

Cartier
Hittade detta på WUS: "Tevo was a brand of Joseph Tschuy-Vogt SA in Grenchen (hence the name: "Te" from the German pronunciation of T as a letter which is shorter than the English "Tee" and "Vo" from Vogt). The movement will probably be a decent generic one by ETA, Adolf Schild, FHF or similar."
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Rätt vanliga på loppisar och auktioner och är ofta fina, men utan något större värde. Jag hittade själv en för en tia på en gotländsk loppis i somras. Fin tavla och allmänt trevlig. Jag kan inget om märket och vilka verk de använde sig av, men de var gissningsvis vanliga i Sverige då de finns så pass många här.

Här är min:

RUoeLjG.jpg
Snygg klocka!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hittade detta på WUS: "Tevo was a brand of Joseph Tschuy-Vogt SA in Grenchen (hence the name: "Te" from the German pronunciation of T as a letter which is shorter than the English "Tee" and "Vo" from Vogt). The movement will probably be a decent generic one by ETA, Adolf Schild, FHF or similar."


Tack. Passar nog fint med ett krokodilband när jag tar på mig finskjortan.
 

nifag

Cartier
Öppnade min och mycket riktigt satt där ett verk från Adolph Schild, närmare bestämt ett AS 1124. Din har väl gissningsvis något liknande.
 

KMS

Rolex
Har för mig att Tevo hade någon koppling till öststaterna/kommunismen på nåt sätt. Kommer inte ihåg vilket land bara...
 

Babinus

Cartier
Är Tevo samma som Tevomatic? Jag fick en Tevomatic dykarmodell när jag var 14, som jag var jättestolt över. Tyvärr blev den stulen.
 

xzilk

Breitling
Fick hem detta trevliga ur för knappt en 50-lapp. Trevlig och klär mig bra på armen.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    143 KB · Visningar: 75
Topp