• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är jag för stor för min Rolex? Hur upplever du det?

Den här killens klocka...

• ... sitter som en smak på hans handled

• ... lånade han av sin tjej

• ... har en fin färg på tavlan (svarsalternativ för de som verkligen inte bryr sig om storleken)

Resultatet är endast synligt efter enkät.

evki

Guld
2-Faktor
Halloj allesammans!

Det är söndag idag, vädret är fantastiskt och jag tänkte att ha det lite roligt genom att göra en liten undersökning här på forumet.
Jag har en Rolex Oyster Date 115200 och jag gillar den mycket. Den här tråden har inget med rådgivning att göra, opinion mättningen kommer inte påverka vad jag tycker om klockan, istället skulle jag vilja veta vad klocknördar tycker när de ser en kille med mina proportioner som bär en 34mm Rolex. Jag är 182cm och väger ungefär 85 kilo (fast jag skulle trivas mer om jag vägde typ 77. Men det är svårt att träna när man läser KS hela tiden :D ) Med andra ord handlar omröstningen om en enkel fråga: Ser klockan bra ut på min handled? Jag ber er att rösta utan att tänka - det är upplevelsen jag är intresserad i och inte hur vi resonerar kring storlek relaterade frågor. Hur skulle ni svara om ni inte visste att Rolexn är (bara) 34mm. Däremot kan ni gärna lämna era kommentarer och tankar i själva tråden efter att ni har röstat. Der är alltid roligt att snacka storlek, eller hur? :rolleyes:

Stort tack och kom ihåg att det är söndag idag och vi vill ha det roligt :dead:

_3261963.JPG
_3261972.JPG
_2191952 webb.JPG
_C111644.JPG
Webb.JPG

Senast ändrad:
Det ser alldeles utmärkt ut, men det är ju känslan hos dig när du har den på handleden som räknas. Lite som att sätta på sig kläder som man inte trivs i. Då spelar det ingen roll om andra tycker att det är stiligt, du kommer inte ha samma hållning som om du bär något som du verkligen gillar.

Sen öppnar ju ditt inlägg slussportarna till den eviga storleksdiskussionen och frågan är väl bara efter hur många inlägg som det kommer bilder på Tony Soprano eller Clay med automatkarbin får att visa att mindre kan vara manligt :)

Jag tycker det ser väldigt fint ut! Jag tillhör i för sig de som inte gillar att klockor generellt ska vara så stora nuförtiden.

Kanske lite för stor,eller vänta...kanske lite för liten.
Skit i vad andra tycker. Kör på om du känner dig bekväm och nöjd med den.

Den är snygg på dig, men jag skulle flippat till en datejust som är perfekt storlek för stilen. Men det är min smak. :)

Ser bra ut tycker jag. Själv tycker jag att (oavsett storlek på handled) så skall en klocka inte dominera intrycket och sticka ut från allting annat. Det är naturligtvis helt ok med mig om man tycker annorlunda och vill gå runt med en gasmätare på handleden, men proportioner är viktiga för alla accessoarer.

Så jävlar bra storlek och så jäkla snygg klocka, kan inte stressa detta för mycket men tycker verkligen inte rolex od eller dj ska ska vara större än 38. Tittade på de nya 41 och de såg inte klocka ut!
Så grattis till en riktigt fin klocka och om du funderar på att sälja pm,a mig ;)

Perfekt!
Jag är ungefär lika stor som du och med en handled på 18cm.
Trivs alldeles utmärkt med min 1500 och ingen har kommenterat att den skulle vara för liten.

Tackar alla som deltar i omröstningen/diskussionen. När jag köpte klockan var jag lite tveksam om den skulle stanna, men efter några veckor blev jag väldigt förtjust i den. Som sagt, jag är mest intresserad att se vad vi, klocksnakcare, tycker om den här modellen eftersom det är Datejust som har den "perfekta" storleken och är ett självklart val för de flesta.

Det jag gillar mest är att man ser så mycket av länken när man tittar rakt på tavlan, den tar inte all plats på handleden. Och att datumbubblan ser större ut proportionerligt.

En rolig grej jag märkte på ett annat forum jag är medlem i utomlands - Rolex klockor i 34mm storlek säljs ofta som dammodeller, det står in annonsen att det är en dammklocka helt enkelt, och därför får man ett bättre pris på den...

Tillbaka
Topp