• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Citizen "The Citizen" Chronomaster

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag vet att här på KS att betala premium för ett kvartsur inte är superpopulärt. Men jag har i nästan hela mitt klockintresse gillat Chronomaster skarpt, klockan ska hålla -/+ 5 sek per år! Grand Seiko 9F har -/+ 10 sek per år som jämförelse men verket ska gå att justeras vad jag förstått? Inte så att jag tänker köpa en HEQ nu, - men jag blir mer och mer sugen på en HEQ.

Men vore kul att höra lite åsikter om Chronomaster

pho_gallery_l02.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Den du har på bild är så grymt snygg. Har varit på väg att införskaffa den ett otal gånger, men är rädd att den är lite liten, tror den är 35mm. De har ju andra större modeller, men får inget köpsug av dem.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den du har på bild är så grymt snygg. Har varit på väg att införskaffa den ett otal gånger, men är rädd att den är lite liten, tror den är 35mm. De har ju andra större modeller, men får inget köpsug av dem.
Riktigt fin verkligen..! Men precis som du säger så kan 35mm vara i minsta laget...
 

_jonte

Patek
Tycker de är grymma! Både snygga och tekniskt intressanta. Finishen ska var riktigt bra efter vad jag läst. Kuma-Kun har väl en i vitguld har jag för mig(?).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Personligen gillar jag SBGX-linjen bättre, men jag har bara läst positiva kommentarer om den så det är säkert en kanonklocka.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Väldigt vacker klocka! Gillar särskilt länken! Ja hela rubbet faktiskt (bortsett det som ser ut att vara extern knappjustering av datum genom tryckknapp?!) Mycket elegant, tycker jag. Någon som vet hur de ligger i pris, eller behöver jag googla?

mvh A

Edit: Ja, just ja. Stod redan: 10-15 tkr...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Väldigt vacker klocka! Gillar särskilt länken! Ja hela rubbet faktiskt (bortsett det som ser ut att vara extern knappjustering av datum genom tryckknapp?!) Mycket elegant, tycker jag. Någon som vet hur de ligger i pris, eller behöver jag googla?

mvh A

Edit: Ja, just ja. Stod redan: 10-15 tkr...
Seiya har sålt dem innan men inte nu längre tydligen..
Jaa, man måste verkligen gilla att flyga under radarn när man köper en sån....
Jadu.. - du vet ju hur dan jag är.... ;)
 

john b

Rolex
Bumpar tråden med dagens klocka för mig.




Jag gillar Chronomastern rejält.
Evighetskalender, hårdhetsbehandlad titan, bra AR.
Världens bäst specade moderna serietillverkade kvartsklocka med +- fem sekunder per år.
Schysst lys också. Och 100 meter tät.

Perfekta allroundklockan IMO. Gött med att den är lite diskret. Inget för blöjstekare alltså.
 
Topp