Tror faktiskt den går att vända på, såg det på ett klipp om 10 saker du inte visste om speedmastern ( har inte testat det själv dock)Haha om det ändå var fysiskt möjligt
Jag använder 1171-länken!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror faktiskt den går att vända på, såg det på ett klipp om 10 saker du inte visste om speedmastern ( har inte testat det själv dock)Haha om det ändå var fysiskt möjligt
Jag använder 1171-länken!
Jaha du menar om-montering av ändläkarna och spännet. Ja det går säkert!Tror faktiskt den går att vända på, såg det på ett klipp om 10 saker du inte visste om speedmastern ( har inte testat det själv dock)![]()
Ja precisJaha du menar om-montering av ändläkarna och spännet. Ja det går säkert!
Hade ingen bra jaktlycka med spaden
Attans. Hur kommer det sig du ville åt en 145.022? Försöker du få ihop ett referensgalleri?Hade ingen bra jaktlycka med spadenHade planer på 145.022-68:an men den gick för alldeles för mycket tycker jag, 85k inkl. slag
![]()
Äntligen hemma efter fem veckors besök hos Swatch group nordic. Dock med lite bitter eftersmak. Ska jag acceptera repan på boettlocket (bredvid H vid moonwatch) efter att de öppnat eller ska jag lacka ur och kräva nytt lock? Vad säger speedygänget?![]()
Beslutet blev precis enklare när jag upptäckte att timvisaren är feljusterad också. Notera att timvisaren pekar på ca 19:05.
![]()
Sjukt tråkigt, otur helt enkelt... hoppas dom löser det snabbt denna gång! Lycka till!Jag vet att tisdagar ska handla om glädje och höga hastigheter men eftersom detta nu är sjätte tisdagen utan speedy så tänkte jag att jag skulle uppdatera er som eventuellt är intresserade av senaste nytt med det tjatiga garantiärendet.
Snabb recap: klockan lämnades in på garanti pga den gick +35 spd. Fem veckor senare efter tre varv till Swatch group nordic fick jag tillbaka den med repat baklock, felställda visare och den gick -5 till -10 spd istället.
Kontaktade Nymans igår och pratade med servicechefen, åkte dit och lämnade tillbaka klockan igen. Den ska nu (för fjärde gången) skickas till SGN igen för åtgärd och som ni förstår byte av delar. Trevligt och professionellt bemötande av Nymans så här långt iallafall. Vi får se vad som händer nu.
Ha en snabb tisdag kamrater!
Jag skådar en Triumph. Man borde ju ha en Triump Speedmaster när man har på sig sin Omega Speedmaster.Racingklocka
![]()
Damn bra bild får en grym känsla avGod morgon, Speedfreaks!
![]()
Hade ju varit snyggt men jag kör hellre Bonneville!Jag skådar en Triumph. Man borde ju ha en Triump Speedmaster när man har på sig sin Omega Speedmaster.
Dröm GTG, snyggt boys!Speedy Tuesday tillsammans med @P-vakten @Zacke @McNulty @Omega21jul1969Kul att träffa grabbarna och nörda ner sig
@Ernesto we miss you
![]()
Ja, det är ju så. Jag själv kör helst Street Triple. Höga varv är svårt att vänjas av från... Men en Bonneville hade suttit fint!Hade ju varit snyggt men jag kör hellre Bonneville!![]()
Ultramannen är jäkligt ball![]()
Orangea detaljer, Dot over ninety, Applicerad omegalogga, Mattsvart bezelinlägg och den lilla gubben i sekundsubdialen!
Och förståss jätteslutsåld!
Tja, den är ju övergången mellan 321 och 861 verken, nytt verk men gammal tavla, visare och boett. Har tidigare sålt min 145.022-76 så en med 861 verk känns på platsAttans. Hur kommer det sig du ville åt en 145.022? Försöker du få ihop ett referensgalleri?