• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Väldigt nöjd ☺️

IMG_3264.jpeg
Sjukt snyggt!!!! Och kul att den äntligen hittade fram. :)
 

HK1

Breitling
Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?

Besökte häromdagen Omega Boutique i Stockholm, för att ställa en fråga kring min Speedmaster Professional innan garantitiden löper ut, varvid då jag visade min klocka berättade att jag hade en likadan till av 2005 års modell och därför upplevde skillnad på dem i motståndet i kronan...
Nåväl - medan den unge expediten undersökte min Speedy, passade jag på att ställa frågan om min möjlighet till att få beställa och köpa en Silver Snoopy, varpå jag fick till svar att absolut, det var inga problem att ordna, MEN... för att få det, var jag först tvungen att köpa ytterligare en klocka, exempelvis en SMP till listpris i just den butiken...
Jag svarade att det var ju synd att JUST DE inte ens fanns, hade öppnat, då jag köpte min hittills andra Speedmaster 2019, men funderar såklart på vad Omega har för syn på sig själva och även märkets kunder.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?

Besökte häromdagen Omega Boutique i Stockholm, för att ställa en fråga kring min Speedmaster Professional innan garantitiden löper ut, varvid då jag visade min klocka berättade att jag hade en likadan till av 2005 års modell och därför upplevde skillnad på dem i motståndet i kronan...
Nåväl - medan den unge expediten undersökte min Speedy, passade jag på att ställa frågan om min möjlighet till att få beställa och köpa en Silver Snoopy, varpå jag fick till svar att absolut, det var inga problem att ordna, MEN... för att få det, var jag först tvungen att köpa ytterligare en klocka, exempelvis en SMP till listpris i just den butiken...
Jag svarade att det var ju synd att JUST DE inte ens fanns, hade öppnat, då jag köpte min hittills andra Speedmaster 2019, men funderar såklart på vad Omega har för syn på sig själva och även märkets kunder.

Omega verkar anamma Rolexfasoner tyvärr.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?

Besökte häromdagen Omega Boutique i Stockholm, för att ställa en fråga kring min Speedmaster Professional innan garantitiden löper ut, varvid då jag visade min klocka berättade att jag hade en likadan till av 2005 års modell och därför upplevde skillnad på dem i motståndet i kronan...
Nåväl - medan den unge expediten undersökte min Speedy, passade jag på att ställa frågan om min möjlighet till att få beställa och köpa en Silver Snoopy, varpå jag fick till svar att absolut, det var inga problem att ordna, MEN... för att få det, var jag först tvungen att köpa ytterligare en klocka, exempelvis en SMP till listpris i just den butiken...
Jag svarade att det var ju synd att JUST DE inte ens fanns, hade öppnat, då jag köpte min hittills andra Speedmaster 2019, men funderar såklart på vad Omega har för syn på sig själva och även märkets kunder.
Detta styre känns ju igen... Från ett annat märke som börjar på R slutar på X
Trist
 

Jackdaw

Omega
Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?

Besökte häromdagen Omega Boutique i Stockholm, för att ställa en fråga kring min Speedmaster Professional innan garantitiden löper ut, varvid då jag visade min klocka berättade att jag hade en likadan till av 2005 års modell och därför upplevde skillnad på dem i motståndet i kronan...
Nåväl - medan den unge expediten undersökte min Speedy, passade jag på att ställa frågan om min möjlighet till att få beställa och köpa en Silver Snoopy, varpå jag fick till svar att absolut, det var inga problem att ordna, MEN... för att få det, var jag först tvungen att köpa ytterligare en klocka, exempelvis en SMP till listpris i just den butiken...
Jag svarade att det var ju synd att JUST DE inte ens fanns, hade öppnat, då jag köpte min hittills andra Speedmaster 2019, men funderar såklart på vad Omega har för syn på sig själva och även märkets kunder.
Trodde inte butikspersonal sa sådant rakt ut, utan att det i vissa fall kanske snarare mer eller mindre var underförstått. Men väldigt osmakligt eller vad man nu ska kalla det. Du är kund och vill köpa en viss klocka men ska bli påprackad annat för att köpa det du verkligen vill ha...
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
De strävar säkerligen efter att bli ett exakt lika lyxigt märke. De nya coaxial verken är ju ett steg i den riktningen med.
Jag gillar Omega för toolighet. Kommer hålla fast i 1861 tills jag är glad latbrukspensionär

Preach! När jag blev intresserad av klockor 2017 så kunde man köpa en ny speedy för lite mer än en månadslön. Nu är det snarare flera månadslöner och det är riktigt tråkigt att omega vandrar bort att vara en finklocka som den stora massan har råd att köpa utan att panta kroppsdelar.

Trodde inte butikspersonal sa sådant rakt ut, utan att det i vissa fall kanske snarare mer eller mindre var underförstått. Men väldigt osmakligt eller vad man nu ska kalla det. Du är kund och vill köpa en viss klocka men ska bli påprackad annat för att köpa det du verkligen vill ha...

Detta har varit kutym i Rolex världen under flera år tyvärr. Ekonomgissar på att omega kommer att få vända om då märket inte har samma dragningskraft eller styrka som kornetten.

Länken ser grymt bra ut.
Jag ångrar att jag inte valde en helborstad.

Jag är väldigt nöjd med den. Gillar inte polerade mittlänkar då dom ser ut som en folierad diskbänk efter ett kort tag. Var rädd att det skulle vara en väldigt dyr aliexpresslänk men kvalitén matchar priset.
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Trodde inte butikspersonal sa sådant rakt ut, utan att det i vissa fall kanske snarare mer eller mindre var underförstått. Men väldigt osmakligt eller vad man nu ska kalla det. Du är kund och vill köpa en viss klocka men ska bli påprackad annat för att köpa det du verkligen vill ha...
Vill man ha en viss modell och har pengarna då ska man liksom få köpa klockan
 

Jackdaw

Omega
Preach! När jag blev intresserad av klockor 2017 så kunde man köpa en ny speedy för lite mer än en månadslön. Nu är det snarare flera månadslöner och det är riktigt tråkigt att omega vandrar bort att vara en finklocka som den stora massan har råd att köpa utan att panta kroppsdelar.



Detta har varit kutym i Rolex världen under flera år tyvärr. Ekonomgissar på att omega kommer att få vända om då märket inte har samma dragningskraft eller styrka som kornetten.
Du har nog förvisso en poäng men själv har jag åtminstone inte varit med om att säljare sagt att för att köpa x måste du först köpa y och har köpt attraktiva modeller hos ad. Hursomhelst tråkigt utveckling som beskrivs ovan.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Det var ett tag sedan nu men ni som följde min service vet att jag hade lite utmaningar med kronografverket på slutet. Jag pausade och använde klockan utan kronograf men tog nyligen tag i det och monterade ner kronografmododulen och gjorde en ordentlig rengöring och oljade upp kronografhjulet på nytt. Tror inte allt blev helt rent första vändan faktiskt. Eller så missade jag olja mellan fjädern och kronografhjulet så friktionen blev för hög. Nu tickar iaf kronografen på perfekt, men en amplitud dropp på 20 grader när den är igång. Så projektet är avslutat 😃
IMG_1484.jpeg
F67066B0-6423-4EBE-B9BC-247A959B8B0B.jpeg
 

Socker

Cartier
2-Faktor

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Fick samtalet idag om att jag kan köpa en Snoopy klocka. Som man väntat! Har någon en erfarenhet om att byta bandet till metall och vad det eventuellt kan kosta? Då tänker jag om man köper av Omega direkt i en butik. Eller har någon en rekommendation på andra armband?
Till den underbara klockan borde du sikta på det tidigare länkade armbandet, det var ju inte helt gratis, men det är ju inte klockan i sig heller. Ha en bra lördagskväll.
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Omegas kund- och försäljningsfilosofi...?

Besökte häromdagen Omega Boutique i Stockholm, för att ställa en fråga kring min Speedmaster Professional innan garantitiden löper ut, varvid då jag visade min klocka berättade att jag hade en likadan till av 2005 års modell och därför upplevde skillnad på dem i motståndet i kronan...
Nåväl - medan den unge expediten undersökte min Speedy, passade jag på att ställa frågan om min möjlighet till att få beställa och köpa en Silver Snoopy, varpå jag fick till svar att absolut, det var inga problem att ordna, MEN... för att få det, var jag först tvungen att köpa ytterligare en klocka, exempelvis en SMP till listpris i just den butiken...
Jag svarade att det var ju synd att JUST DE inte ens fanns, hade öppnat, då jag köpte min hittills andra Speedmaster 2019, men funderar såklart på vad Omega har för syn på sig själva och även märkets kunder.
Det är inte Omegas "egna" butik. Det är Watches of Switzerland som har butiken och väljer att driva den som "mono brand store" med just Omega som enda märke. Policyn är alltså WoS och inte nödvändigtvis Omegas.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Fick samtalet idag om att jag kan köpa en Snoopy klocka. Som man väntat! Har någon en erfarenhet om att byta bandet till metall och vad det eventuellt kan kosta? Då tänker jag om man köper av Omega direkt i en butik. Eller har någon en rekommendation på andra armband?
Grattis! Fantastisk klocka 👍 Länken med med lite PCL från senaste safirmackan känns helt rätt på Silver Soopy :) (armen är min men inte klockan ifall någon undrar)
IMG_0061.jpeg
 
Topp