• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allt om NHL

Alarik

Audemars
2-Faktor
Ja, vad säger man 😁
Avs, Rangers, Tampa, Boston, Kings.
Rätt dugliga lag som ströks efter första omgången.
 

Falken

Panerai
Satte western men att boston skulle ryka gick man bet på…
AB20DFB6-5CE1-4492-A4E1-2139D03117E0.jpeg
 

Fernet Branca

Omega
2-Faktor
Chicago Blackhawks vinner draftlotteriet och kan landa supertalangen Connor Bedard!

Som Hawks-fan är jag i extas. Som fan av sporten lider jag med Arizona och Columbus som verkar vara evigt dömda att pissa i uppförsbacke och motvind.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Chicago Blackhawks vinner draftlotteriet och kan landa supertalangen Connor Bedard!

Som Hawks-fan är jag i extas. Som fan av sporten lider jag med Arizona och Columbus som verkar vara evigt dömda att pissa i uppförsbacke och motvind.
Jag kan visserligen leva utan Arizona i ligan. Detta var väl deras sista suck tänker jag innan de flyttas till Texas under ett nytt namn.
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Chicago Blackhawks vinner draftlotteriet och kan landa supertalangen Connor Bedard!

Som Hawks-fan är jag i extas. Som fan av sporten lider jag med Arizona och Columbus som verkar vara evigt dömda att pissa i uppförsbacke och motvind.
Detroit & Vancouver delar väl förstaplatsen i att falla platser i draften tror jag, ARZ har haft lite andra problem än draftlotteriet under 2000-talet.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Jag kan visserligen leva utan Arizona i ligan. Detta var väl deras sista suck tänker jag innan de flyttas till Texas under ett nytt namn.
Bettman vägrar medge att Arizona måste flyttas, ”hockey i öknen” är ju hans bebis. Nu ska de ju bygga arena och grejer så de lär aldrig flytta 😁. Ibland beter man sig som en Kalle Anka-liga
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Dubas lämnar Toronto, får vi se en "Old hockey man" bakom rodret på den sjunkande skutan?

Det är ju verkligen dags att göra något i det där laget. Ny GM och tränare behövs för att något ska ske. Kommer de hitta något bättre? Troligen inte men nu kanske det bara räcker med något annorlunda för att skaka liv i truppen.

Möjligen skeppa Nyllet till förmån för något nytt in i kärnan.
Gissar att Quenneville snart gör en comback i ligan och i Torontos bås.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Det är ju verkligen dags att göra något i det där laget. Ny GM och tränare behövs för att något ska ske. Kommer de hitta något bättre? Troligen inte men nu kanske det bara räcker med något annorlunda för att skaka liv i truppen.

Möjligen skeppa Nyllet till förmån för något nytt in i kärnan.
Gissar att Quenneville snart gör en comback i ligan och i Torontos bås.
Hoppas de sparkar Keefe så han kan gå till Rangers. Tar honom gärna
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Erkänner att jag njuter av att ett ärkesvin som Mike får kicken. Med det sagt borde även GM få lämna efter en sån horribel värvning.
Håller med. Men också att beakta i detta fall är att spelarna inte fått stöd av varken lagledning eller kaptener och då valt att vända sig till värdarna för en podcast.

Hoppas ligan nu skiter i Babcock för evigt.
 
  • Like
Reactions: Nic

Mic1

Rolex
2-Faktor
Förstår verkligen inte hur man tänkte när man erbjöd honom jobbet från första början. Riktigt pinsamt
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Jahopp då var det dags för en ny säsong! Vad tror ni, hur går det i år? Själv är jag försiktigt pessimistisk, tror Rangers med nöd och näppe tar sig till slutspel men ryker i första rundan. Kanske lika bra? Ta ett mellanår och låta kidsen spela många minuter och satsa nästa år när cappen går upp
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Grymt att det äntligen är nedsläpp.
Finns mycket att säga om säsongen men ska bli en njutning att följa Connor Bedard....hoppas han får vara skadefri.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tror på Devils och Stars i Stanley Cup-final.
Tyvärr tror jag inte Leafs backsida är tillräckligt bra för att vi ska ta oss förbi andra rundan i år heller. På sin höjd når vi kanske konferensfinal om vi överpresterar.
Jag tror Kings kan bli en liten dark horse. Tycker de har ett väldigt bra balanserad och bred trupp.
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Blir missat slutspel i år igen för Red Wings tyvärr. Atlantic är för starkt, och både Buffalo och Ottawa känns som de har fler bitar på plats och tar en slutspelsplats från Florida.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Vad tror vi om Pittsburgh Penguins denna säsong? Karlsson, Malkin och evigt unga Crosby i PP känns ju intressant.

Som AVS-fanboy och svensk hoppas man såklart på att bärande spelare håller sig skadefria, samt att Landeskog kan komma tillbaka till slutspelet. Lite dystert dock när man kikar tillbaka på linorna i vårat cup-vinnande lag och jämför med det nuvarande. Landeskog, Kadri och Burra, dvs en full producerande kedja saknas helt. Hoppas i övrigt på att Bowen Byran tar ett ytterligare kliv detta år.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vad tror vi om Pittsburgh Penguins denna säsong? Karlsson, Malkin och evigt unga Crosby i PP känns ju intressant.

Som AVS-fanboy och svensk hoppas man såklart på att bärande spelare håller sig skadefria, samt att Landeskog kan komma tillbaka till slutspelet. Lite dystert dock när man kikar tillbaka på linorna i vårat cup-vinnande lag och jämför med det nuvarande. Landeskog, Kadri och Burra, dvs en full producerande kedja saknas helt. Hoppas i övrigt på att Bowen Byran tar ett ytterligare kliv detta år.
Malkin känns 10 år yngre baserat på de två matcher jag sett.
Hävdar att han fortfarande är en av världens mest underskattade spelare.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Malkin känns 10 år yngre baserat på de två matcher jag sett.
Hävdar att han fortfarande är en av världens mest underskattade spelare.
Jo han har börjat riktigt starkt. Sen så får vi se om det kommer vara fortsatt pigga ben om några månader. Men helt klart en spelare som på humör och skadefri säkerligen alltid kommer vara rolig att se på isen.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Håller med om Malkin, ser ju tom glad ut. Kanske har hittat ett bra ställe i livet nu.

Toronto har ju en fin offensiv som gör att dom kommer vinna/producera en del framåt. Men Klingberg och co måste bli bättre bakåt om det ska bli en lång vår.

Är ju väldigt tidigt i säsongen men tycker att Devils ser fina ut...

Hörde även från Raymond att om Larkin kommer få vara hel så kan det bli OK
 
Senast ändrad:
Jag är försiktigt optimistisk, bara gått 10 matcher hittils. Men att se Larkin med 1.5ppg hittills lovar gott.

Men McCarthy tröjan är nedplockad för att bäras i Globen den 17'de:cigar:
Jag har en Bertuzzi-tröja jag köpte för några år sedan i Detroit. Då mötte de Toronto och fick stryk med 0-6. Osugen på att bära den den 17e ☹️
 
Topp