• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

skyseeker

Rolex
GĂ„r i tankar i o byta min 13 mini. Inget fel pĂ„ telefonen alls snarare min syn o ovilja att bĂ€ra glasögon jĂ€mt 🙃
Var helt instÀlld pÄ vanliga 15, men nu nÀr jag sett presentationen och kollar priserna blir jag lite osÀker. Skiljer inte sÄ mycket pÄ en vanlig 15 och en PRO, och PRO + Àr ju inte alls mycket dyrare (dÄ jag ÀndÄ tÀnkt 256 modellen), o sÄ fÄr man en som jag förstÄtt det rÀtt en bÀttre kamera med +.
NĂ„gra tips?
Allt blir vĂ€l bĂ€ttre Ă€n en 13 mini avseende skĂ€rmstorleken men kanske för stort med en + 🙃

(AnvÀnder telefonen en hel del, men inte till nÄgot avancerat, sÄ grafik och prestanda Àr relativt ointressant)
 

zeke_varg

Omega
GĂ„r i tankar i o byta min 13 mini. Inget fel pĂ„ telefonen alls snarare min syn o ovilja att bĂ€ra glasögon jĂ€mt 🙃
Var helt instÀlld pÄ vanliga 15, men nu nÀr jag sett presentationen och kollar priserna blir jag lite osÀker. Skiljer inte sÄ mycket pÄ en vanlig 15 och en PRO, och PRO + Àr ju inte alls mycket dyrare (dÄ jag ÀndÄ tÀnkt 256 modellen), o sÄ fÄr man en som jag förstÄtt det rÀtt en bÀttre kamera med +.
NĂ„gra tips?
Allt blir vĂ€l bĂ€ttre Ă€n en 13 mini avseende skĂ€rmstorleken men kanske för stort med en + 🙃

(AnvÀnder telefonen en hel del, men inte till nÄgot avancerat, sÄ grafik och prestanda Àr relativt ointressant)

Jag har gÄtt frÄn mini för 3 Är sen till 13 förra Äret till 14 plus i Är. En höjdare nÀr man anvÀnder den ofta till att lÀsa/surfa runt osv. Inga problem att ha i fickan. Frugans mini Àr inte ett alternativ lÀngre för mig. Jag var helt instÀlld pÄ att det var grejen. Jag sÀger byt om du surfar en hel del och nyttjar skÀrmen..
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
GĂ„r i tankar i o byta min 13 mini. Inget fel pĂ„ telefonen alls snarare min syn o ovilja att bĂ€ra glasögon jĂ€mt 🙃
Var helt instÀlld pÄ vanliga 15, men nu nÀr jag sett presentationen och kollar priserna blir jag lite osÀker. Skiljer inte sÄ mycket pÄ en vanlig 15 och en PRO, och PRO + Àr ju inte alls mycket dyrare (dÄ jag ÀndÄ tÀnkt 256 modellen), o sÄ fÄr man en som jag förstÄtt det rÀtt en bÀttre kamera med +.
NĂ„gra tips?
Allt blir vĂ€l bĂ€ttre Ă€n en 13 mini avseende skĂ€rmstorleken men kanske för stort med en + 🙃

(AnvÀnder telefonen en hel del, men inte till nÄgot avancerat, sÄ grafik och prestanda Àr relativt ointressant)
Glöm inte 120hz skÀrm med. SÄ skulle sÀga kör pÄ Pro, storlek Àr ju dÀremot ett jÀkla dilemma.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
GĂ„r i tankar i o byta min 13 mini. Inget fel pĂ„ telefonen alls snarare min syn o ovilja att bĂ€ra glasögon jĂ€mt 🙃
Var helt instÀlld pÄ vanliga 15, men nu nÀr jag sett presentationen och kollar priserna blir jag lite osÀker. Skiljer inte sÄ mycket pÄ en vanlig 15 och en PRO, och PRO + Àr ju inte alls mycket dyrare (dÄ jag ÀndÄ tÀnkt 256 modellen), o sÄ fÄr man en som jag förstÄtt det rÀtt en bÀttre kamera med +.
NĂ„gra tips?
Allt blir vĂ€l bĂ€ttre Ă€n en 13 mini avseende skĂ€rmstorleken men kanske för stort med en + 🙃

(AnvÀnder telefonen en hel del, men inte till nÄgot avancerat, sÄ grafik och prestanda Àr relativt ointressant)
Pro hela vÀgen. Det hÀr med storleken som folk klagar pÄ. FÄr iaf absolut plats i byxor för mÀn och det gÄr fort att vÀnja sig med att faktiskt ha en skÀrm stor nog att kunna vara produktiv med telefonen. Efter en kort stund kommer du att fundera över hur du sÄ lÀnge kunde leva med en barntelefon med miniskÀrm.
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Prova att lĂ„na en ”Max” och ha den i fickan en hel dag. Jag hade en Max ett Ă„r, underbart med skĂ€rmen och en vass kamera, men en mardröm i fickan. Den var sĂ„pass lĂ„ng att det var problem (för mig) att sĂ€tta sig utan att telefonen kĂ€ndes som om den skulle böjas.
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
GĂ„r i tankar i o byta min 13 mini. Inget fel pĂ„ telefonen alls snarare min syn o ovilja att bĂ€ra glasögon jĂ€mt 🙃
Var helt instÀlld pÄ vanliga 15, men nu nÀr jag sett presentationen och kollar priserna blir jag lite osÀker. Skiljer inte sÄ mycket pÄ en vanlig 15 och en PRO, och PRO + Àr ju inte alls mycket dyrare (dÄ jag ÀndÄ tÀnkt 256 modellen), o sÄ fÄr man en som jag förstÄtt det rÀtt en bÀttre kamera med +.
NĂ„gra tips?
Allt blir vĂ€l bĂ€ttre Ă€n en 13 mini avseende skĂ€rmstorleken men kanske för stort med en + 🙃

(AnvÀnder telefonen en hel del, men inte till nÄgot avancerat, sÄ grafik och prestanda Àr relativt ointressant)

Det Ă€r ju det Apple Ă€r sĂ„ bra pĂ„, rĂ€tt smĂ„ prisskillnader gör att folk ska tycka â€Ă€h, jag gĂ„r upp en prisklass”.

Gick frÄn 12mini till 13 PRO Max och nu 14 PRO.
Vande mig aldrig vid storleken pÄ Max, beror sÄklart vad man gör pÄ dagarna men jag tyckte den var jobbig att ha i fickor.

Hade lÀtt klarat mig med typ en 12 om jag inte gillat prylar, anvÀnder inte just nÄgra PRO-funktioner.
 

hedbrg

Panerai
Behöver jag en stor skÀrm anvÀnder jag datorn. För att surfa instagram, klocksnack, nyhetssajter och skicka nÄgot sporadiskt mail eller sitta i ett teamsmöte pÄ sprÄng behöver jag inte nÄgon enorm skÀrm. Skulle aldrig fÄ för mig att kolla netflix eller youtube pÄ mobilen. Har 13 mini nu och det verkar som min nÀsta och nÀstnÀsta telefon kommer vara en 13 mini med
 

Johanw

Cartier
image.png
 

kalufsen

Panerai
Brukar uppdatera varannat Är - Nu till min frÄga, vilka av sajterna betalar nÀrmast deras uppskattade vÀrde nÀr man fyller i skick osv?

Har en 13 Pro / 128 dÀr priset varierar frÄn 7400-8100.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Behöver jag en stor skÀrm anvÀnder jag datorn. För att surfa instagram, klocksnack, nyhetssajter och skicka nÄgot sporadiskt mail eller sitta i ett teamsmöte pÄ sprÄng behöver jag inte nÄgon enorm skÀrm. Skulle aldrig fÄ för mig att kolla netflix eller youtube pÄ mobilen. Har 13 mini nu och det verkar som min nÀsta och nÀstnÀsta telefon kommer vara en 13 mini med
+1
Iphone mini Àr deras bÀsta slÀpp i modern tid och vÀldigt synd att de inte fortsÀtter göra nya modeller i den storleken.
Har haft min 12mini sedan den slÀpptes, det var vÀl 3Är sedan kanske? Och den har egentligen allt jag önskar förutom för dÄligt batteri och i optimal storlek för mig
 

kapahoo

Omega
+1
Iphone mini Àr deras bÀsta slÀpp i modern tid och vÀldigt synd att de inte fortsÀtter göra nya modeller i den storleken.
Har haft min 12mini sedan den slÀpptes, det var vÀl 3Är sedan kanske? Och den har egentligen allt jag önskar förutom för dÄligt batteri och i optimal storlek för mig
HÄller med dig som hÄller med hedberg. Grejen med mini Àr inte att den fÄr plats i fickan utan att man kan anvÀnda den med en hand.
Bytte frÄn 12 mini till 13 mini bara för att jag var orolig att missa sista chansen pÄ en rimlig telefon! :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Svagaste eventet nÄgonsin. Tror att vi börjar nÀrma oss peak smartphone (och Àven smartwatch).

T.ex. att "klicka" med fingrarna? Det har funnits i mÄnga Är redan, gÄr att aktivera under instÀllningar-hjÀlpmedel-assistive touch. SÀkert förbÀttrat, men som sagt inget nytt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Svagaste eventet nÄgonsin. Tror att vi börjar nÀrma oss peak smartphone (och Àven smartwatch).

T.ex. att "klicka" med fingrarna? Det har funnits i mÄnga Är redan, gÄr att aktivera under instÀllningar-hjÀlpmedel-assistive touch. SÀkert förbÀttrat, men som sagt inget nytt.
Ja, det Àr nog smÄ smÄ steg av utveckling framgent. Tycker ÀndÄ det Àr imponerande att Apple fortsÀtter att producera extremt imponerande kiselplattor trots att prestandan för lÀngesen skjutit ivÀg lÄngt förbi konkurrenterna pÄ Androidsidan. Man skulle ju kunna tÀnkt sig att Apple slackar nu nÀr försprÄnget redan Àr sÄ stort, men tydligen inte.

Jag ser mest fram emot iOS 17.
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
InstÀmmer helt kring eventet, blev precis som förra Äret -jaha var det bara detta (kanske har orimliga förvÀntningar iofs).

Jag tillhör dem som Àlskar formfaktorn pÄ mini, sÄ igÄr slog jag till pÄ en 13 mini, för att ersÀtta min 12 mini. Lika bra att passa pÄ innan dom försvinner.
Ska för första gĂ„ngen prova Swappie och sĂ€lja min 12 mini. Dom verkar betala bra 👍
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
InstÀmmer helt kring eventet, blev precis som förra Äret -jaha var det bara detta (kanske har orimliga förvÀntningar iofs).

Jag tillhör dem som Àlskar formfaktorn pÄ mini, sÄ igÄr slog jag till pÄ en 13 mini, för att ersÀtta min 12 mini. Lika bra att passa pÄ innan dom försvinner.
Ska för första gĂ„ngen prova Swappie och sĂ€lja min 12 mini. Dom verkar betala bra 👍
Har sÄlt tvÄ Är i rad till swappie, betalar sjukt bra.
Fick en anmÀrkning pÄ repor i Är men de drog bara av 200kr.
Sen har de ju sÄklart fantasipriser nÀr de sÀljer men det berör ju inte mig.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
InstÀmmer helt kring eventet, blev precis som förra Äret -jaha var det bara detta (kanske har orimliga förvÀntningar iofs).

Jag tillhör dem som Àlskar formfaktorn pÄ mini, sÄ igÄr slog jag till pÄ en 13 mini, för att ersÀtta min 12 mini. Lika bra att passa pÄ innan dom försvinner.
Ska för första gĂ„ngen prova Swappie och sĂ€lja min 12 mini. Dom verkar betala bra 👍
Man kan ju fundera över det hĂ€r med Mini - finns ju bevisligen en marknad sĂ„ varför inte slĂ€ppa en ny? LĂ€r köra min 13 mini tills den dör, hopplöst nöjd nĂ€r man jĂ€mför med ”surfplattan” till telefonman har frĂ„n jobbet, stĂ€ndigt i vĂ€skan och anvĂ€nds typ aldrig :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
AirPods pro - hiss eller diss? Jag har aldrig gillat standardvarianten av AirPods men vet inte hur pro stĂ„r sig mot övriga utbudet av in-ear. NĂ„gon som har erfarenhet av flera modeller (t.ex. Sonys WF-serie)? 🙂

KÀnns lite drygt att betala 3300kr för att testa i och med att man inte har öppet köp.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
AirPods pro - hiss eller diss? Jag har aldrig gillat standardvarianten av AirPods men vet inte hur pro stĂ„r sig mot övriga utbudet av in-ear. NĂ„gon som har erfarenhet av flera modeller (t.ex. Sonys WF-serie)? 🙂

KÀnns lite drygt att betala 3300kr för att testa i och med att man inte har öppet köp.

BÀsta som hÀnt sedan skivat bröd.
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
AirPods pro - hiss eller diss? Jag har aldrig gillat standardvarianten av AirPods men vet inte hur pro stĂ„r sig mot övriga utbudet av in-ear. NĂ„gon som har erfarenhet av flera modeller (t.ex. Sonys WF-serie)? 🙂

KÀnns lite drygt att betala 3300kr för att testa i och med att man inte har öppet köp.

Provade gen 1 pÄ den tiden man hade öppet köp pÄ Elgiganten. Hade de kostar 1000 istÀllet för 3200 hade de nog blivit kvar.
Har nÀstan bara blivit Jabra sen dess, nÄgra timmar varje dag och varje natt.
Jaybirds hade nÄgra trevliga varianter med men tycker det Àr överflödigt med dÄlig ANC nÀr man lika gÀrna kan ha dom avstÀngda.
 
  • Like
Reactions: HSK

vanman

Rolex
2-Faktor
AirPods pro - hiss eller diss? Jag har aldrig gillat standardvarianten av AirPods men vet inte hur pro stĂ„r sig mot övriga utbudet av in-ear. NĂ„gon som har erfarenhet av flera modeller (t.ex. Sonys WF-serie)? 🙂

KÀnns lite drygt att betala 3300kr för att testa i och med att man inte har öppet köp.
Kan bara hÄlla mer @SWC - var skeptisk tills jag köpye mina, nu Àr dom det enda jag anvÀnder, allt annat i hörlursvÀg Àr avvecklat.
 
  • Like
Reactions: HSK

Derix

Patek
2-Faktor
Jag skulle inte klara en dag utan mina AirPods Pro.

Allt frÄn samtal under kontorstid till gymmet, dammsugning och slutligen lite Youtube i sÀngen pÄ kvÀllen. Brusreduceringen Àr inte bÀst i klassen men ÀndÄ tillrÀckligt bra.

Edit: Om du redan Àger ett par vanliga AirPods sÄ behöver jag vÀl knappt sÀlja in det, men att de funkar sÄ bra mellan olika Apple-enheter Àr ocksÄ ett stort plus.
 
Senast Àndrad:

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har iPhone 13 PRO idag och slÄr nog till pÄ en 15 PRO.
Vad fÄr man för en en 13 PRO idag skicket Àr oerhört bra.
 

Patriik

Omega
2-Faktor
AirPods pro - hiss eller diss? Jag har aldrig gillat standardvarianten av AirPods men vet inte hur pro stĂ„r sig mot övriga utbudet av in-ear. NĂ„gon som har erfarenhet av flera modeller (t.ex. Sonys WF-serie)? 🙂

KÀnns lite drygt att betala 3300kr för att testa i och med att man inte har öppet köp.
AnvÀnder mina varje dag flera timmar. Underbara och bra ljud för pengarna.
 
  • Like
Reactions: HSK

alfgren

Rolex
2-Faktor
AirPods pro - hiss eller diss? Jag har aldrig gillat standardvarianten av AirPods men vet inte hur pro stĂ„r sig mot övriga utbudet av in-ear. NĂ„gon som har erfarenhet av flera modeller (t.ex. Sonys WF-serie)? 🙂

KÀnns lite drygt att betala 3300kr för att testa i och med att man inte har öppet köp.
Älskar mina oerhört och de sitter i öronen hela dagarna
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Tack för er input. Det lĂ„ter som att ni Ă€r övervĂ€ldigande positiva sĂ„ jag fĂ„r nog ta och bestĂ€lla hem ett par. 🙂

Som gammal androidrĂ€v hade jag egentligen tĂ€nkt vĂ€nta och köpa bĂ„de AirPods pro och iPhone 15 i samband med introduktionen av USB-C men jag fick en orimligt bra deal pĂ„ en iPhone 13 sĂ„ den fĂ„r hĂ€nga med ett tag till. Eller sĂ„ byts den ut nĂ€r man tröttnar pĂ„ att fippla med olika kablar
 😅
 

Derix

Patek
2-Faktor
Tack för er input. Det lĂ„ter som att ni Ă€r övervĂ€ldigande positiva sĂ„ jag fĂ„r nog ta och bestĂ€lla hem ett par. 🙂

Som gammal androidrĂ€v hade jag egentligen tĂ€nkt vĂ€nta och köpa bĂ„de AirPods pro och iPhone 15 i samband med introduktionen av USB-C men jag fick en orimligt bra deal pĂ„ en iPhone 13 sĂ„ den fĂ„r hĂ€nga med ett tag till. Eller sĂ„ byts den ut nĂ€r man tröttnar pĂ„ att fippla med olika kablar
 😅
Jag har aldrig sett kablarna som ett problem eftersom bÄde iPhone och AirPods laddas trÄdlöst.
 
Topp