• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

OskiP

Cartier
2-Faktor
NĂ„gon som vet hur smarta Apples logaritmer för ”optimerad laddning” Ă€r?
Jag jobbar 3-skift och har sÄledes vÀldigt varierande sömnvanor (dÄ jag vill ladda telefonen). Kommer telefonen pÄ sikt att lÀra sig min sovtider Àven om jag kanske har 4-5 olika sorters sömnvanor beroende pÄ hur jag jobbar?
 
NĂ„gon som vet hur smarta Apples logaritmer för ”optimerad laddning” Ă€r?
Jag jobbar 3-skift och har sÄledes vÀldigt varierande sömnvanor (dÄ jag vill ladda telefonen). Kommer telefonen pÄ sikt att lÀra sig min sovtider Àven om jag kanske har 4-5 olika sorters sömnvanor beroende pÄ hur jag jobbar?
Svarar med en killgissning dÄ jag ocksÄ jobbat skift i mÄnga Är och haft samma fundering.
Min kĂ€nsla Ă€r att det inte funkar, baserat pĂ„ att jag plöjde ner batterihĂ€lsan till 80% pĂ„ ett Ă„r. 😂
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
NĂ„gon som vet hur smarta Apples logaritmer för ”optimerad laddning” Ă€r?
Jag jobbar 3-skift och har sÄledes vÀldigt varierande sömnvanor (dÄ jag vill ladda telefonen). Kommer telefonen pÄ sikt att lÀra sig min sovtider Àven om jag kanske har 4-5 olika sorters sömnvanor beroende pÄ hur jag jobbar?
Du har ingen iPhone idag? För dÄ kan du ju se hur den laddat.
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Du har ingen iPhone idag? För dÄ kan du ju se hur den laddat.
Jo, har haft iPhone de senaste Ären men upplevde inte att det fungerade sÄ bra tidigare. Det senaste Äret har jag haft funktionen avstÀngd. Men nu har jag precis skaffat ny lur och tÀnkte om man skulle ge det ett försök igen eller helt enkelt bara köra pÄ funktionen som laddar upp till 80%.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo, har haft iPhone de senaste Ären men upplevde inte att det fungerade sÄ bra tidigare. Det senaste Äret har jag haft funktionen avstÀngd. Men nu har jag precis skaffat ny lur och tÀnkte om man skulle ge det ett försök igen eller helt enkelt bara köra pÄ funktionen som laddar upp till 80%.
Upplevde? Du kan ju se hur den faktiskt laddar i efterhand. TyvÀrr vet jag inte hur smart den Àr.

Finns det tre lÀgen att ha laddningen pÄ? Har bara smart eller dum pÄ min gamla.
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Upplevde? Du kan ju se hur den faktiskt laddar i efterhand. TyvÀrr vet jag inte hur smart den Àr.

Finns det tre lÀgen att ha laddningen pÄ? Har bara smart eller dum pÄ min gamla.
Upplevde var kanske fel ord. Ibland fungerade det som det var tÀnkt. Ibland inte. Sammantaget fungerade det med andra ord inte sÄ bra.

PÄ min nya iPhone Àr dÀr nu ett tredje alternativ dÀr man helt enkelt begrÀnsar batteriet till att ladda till max 80%.

IMG_2298.png
 

joca

Patek
2-Faktor
Ni som kört swappie, Àr det inte lite risky att posta telefonen som varubrev?

Trodde de ville ha rek eller sÄ men icke

 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Ni som kört swappie, Àr det inte lite risky att posta telefonen som varubrev?

Trodde de ville ha rek eller sÄ men icke

SÄ klart alltid en risk. Jag skickade in min i förra veckan och det gick bra bÄde med frakten och snabb utbetalning frÄn Swappie.

Jag vet inte om man kan skicka med rek ifall man kontaktar dem?
 

Becs9310

Omega
2-Faktor
Upplevde var kanske fel ord. Ibland fungerade det som det var tÀnkt. Ibland inte. Sammantaget fungerade det med andra ord inte sÄ bra.

PÄ min nya iPhone Àr dÀr nu ett tredje alternativ dÀr man helt enkelt begrÀnsar batteriet till att ladda till max 80%.

IMG_2298.png
Synd att de inte tillÄts att göra samma pÄ 14 PM.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hej nerdz.
MĂ„ste byta upp min gamla lur.
Jag attraheras lite av mini-modellerna, men undrar hur mycket sÀmre kamera de har Àn motsvarande dÄvarande toppmodell?
Fruns gamla 13 pro (tror jag det Àr) tycker jag tar fullt godkÀnda bilder.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej nerdz.
MĂ„ste byta upp min gamla lur.
Jag attraheras lite av mini-modellerna, men undrar hur mycket sÀmre kamera de har Àn motsvarande dÄvarande toppmodell?
Fruns gamla 13 pro (tror jag det Àr) tycker jag tar fullt godkÀnda bilder.
Beror pÄ vad du Àr ute efter. Jag kör en 14 pro och frun har en mini. Gillar mini'n och hela kÀnslan frÄn den modellen. Valde dÀremot 14 pro för kamerans skull. Hade den haft bÀttre kamera hade jag gladligen kört den.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Hej nerdz.
MĂ„ste byta upp min gamla lur.
Jag attraheras lite av mini-modellerna, men undrar hur mycket sÀmre kamera de har Àn motsvarande dÄvarande toppmodell?
Fruns gamla 13 pro (tror jag det Àr) tycker jag tar fullt godkÀnda bilder.
Har 13 mini och 14 pro. Stor skillnad pĂ„ kameran. Men i vardagen
..who cares. Mkt bĂ€ttre size pĂ„ mini i alla lĂ€gen
..Pro trevligare att glo pĂ„ pga större skĂ€rm. Som att vĂ€lja mellan en Big Bang 41mm eller 44mm. 41 Ă€r det sluga valet
..men de flesta kör Ă€ndĂ„ 44
.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har 13 mini och 14 pro. Stor skillnad pĂ„ kameran. Men i vardagen
..who cares. Mkt bĂ€ttre size pĂ„ mini i alla lĂ€gen
..Pro trevligare att glo pĂ„ pga större skĂ€rm. Som att vĂ€lja mellan en Big Bang 41mm eller 44mm. 41 Ă€r det sluga valet
..men de flesta kör Ă€ndĂ„ 44
.
Nej nej.

Mini Ă€r 38, Pro 41 och Max 44 😀
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
KÀnner jag mig sjÀlv rÀtt sÄ blir det en s24 Ultra sÄ smÄningom

20231010_080520.jpg

BestÀllde en 15 Pro Max 512
 
Topp