• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

lofgreno

Vacheron
Jag har märkt en grej, få som föredrar klockan på länk. Har ni märkt detsamma?

Bild från idag.
18CC1060-BE31-476A-9A7D-B3FA26B2A6F2.jpeg
Jag gillar faktiskt länken och har nog kört mest med den. Men den är ju väldigt biffig så ibland bryter man av med lite gummi och Nato. :)
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Mitt från Uncle Seiko har rätt långt mellan hålen. Så jag gjorde ett extrahål mellan två. Så då sitter det perfekt.
Ja man borde gå till skomakarn och få stansat ett hål. Eller kanske köpa något eget verktyg, det är ju rätt vanligt att man inte får perfekt passning på banden.
 

lofgreno

Vacheron
Ja man borde gå till skomakarn och få stansat ett hål. Eller kanske köpa något eget verktyg, det är ju rätt vanligt att man inte får perfekt passning på banden.
Fördelen med gummi är att det är enkelt att göra hål. Jag köpte en sån här tång:


Funkade kanon och kosta inte mkt, hålet vart lite mindre bara. Kanske inte supersnyggt men det syns ju ändå inte när man har klockan på sig.

pliars.png

WAFFLEhole.jpg
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Fördelen med gummi är att det är enkelt att göra hål. Jag köpte en sån här tång:


Funkade kanon och kosta inte mkt, hålet vart lite mindre bara. Kanske inte supersnyggt men det syns ju ändå inte när man har klockan på sig.

pliars.png

WAFFLEhole.jpg
Ja den såg ju praktisk ut. Och billig var den. Blir hålet kanter skarpare på andra sidan?
 

Tagonite

Omega
2-Faktor
Hur går era 6R35-verk? Jag har fått mitt utbytt en gång på garantin men upplever fortfarande är det är inkonsekvent över gångreserven. Fullt dragen ligger det på kanske -5 sek/d men ett dygn in på gångreserven är det nere på -30 sek/d.
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Hur går era 6R35-verk? Jag har fått mitt utbytt en gång på garantin men upplever fortfarande är det är inkonsekvent över gångreserven. Fullt dragen ligger det på kanske -5 sek/d men ett dygn in på gångreserven är det nere på -30 sek/d.
Nja, i slutet på gångreserven typ efter 50 -60 timmar drar den sig ordentligt typ -20-30spd. Men det gäller ju att det är fullt draget för att det ska gälla. Annars saktar det sig nog tidigare.
 
Senast ändrad:

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Jag har märkt en grej, få som föredrar klockan på länk. Har ni märkt detsamma?

Bild från idag.
18CC1060-BE31-476A-9A7D-B3FA26B2A6F2.jpeg
DC64A0FF-5E37-4BB3-95D8-CCD6573CFC02.jpeg

Kör enbart länk (har 2 st orginal samt ett orört orginalgummi). Just nu har jag mm300-clasp på för att kunna justera för värmen. Älskar klockan men också länken. Tycker faktiskt att det är den bästa länk dom klämt ur sig. Ser rejäl ut med de lite bulliga länkbitarna. Gillar färgtonen. Semi-titan nästan.
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
DC64A0FF-5E37-4BB3-95D8-CCD6573CFC02.jpeg

Kör enbart länk (har 2 st orginal samt ett orört orginalgummi). Just nu har jag mm300-clasp på för att kunna justera för värmen. Älskar klockan men också länken. Tycker faktiskt att det är den bästa länk dom klämt ur sig. Ser rejäl ut med de lite bulliga länkbitarna. Gillar färgtonen. Semi-titan nästan.
Har du köpt länk separat? Vad kostade den?
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Använder nästan uteslutande bara denna just nu. På tisdag får den förhoppningsvis lite nya kläder.
IMG_20210620_173103_143.jpg

Det var ett schysst pris på din SPB149 @SeikoZ :) Blev sugen på att komplettera denna men den sålde snabbt. Inte helt otippat med det priset som sagt. Blir det en vit nu?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Använder nästan uteslutande bara denna just nu. På tisdag får den förhoppningsvis lite nya kläder.
IMG_20210620_173103_143.jpg

Det var ett schysst pris på din SPB149 @SeikoZ :) Blev sugen på att komplettera denna men den sålde snabbt. Inte helt otippat med det priset som sagt. Blir det en vit nu?
Yes, vit eller brun. Har redan två svarta och två blåa dykare, så ville byta ut min 149a.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Funderar på att knipa en 149 för tredje gången 😀 blir alltid sugen på blå tavla+blått gummi när solen tittar fram
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Fråga: Vilka stift passar till länken då jag behöver nya! Vart kan jag köpa dessa för snabb leverans. (original är på ett gummi där dom sitter säkert :))
Använder nu 21mm men för tunna vilket gör att det glappar.
Seiko.jpg
 
Topp