• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det här visar verkligen på den stora bristen med att spekulera i produkter som i mångt och mycket saknar ett verkligt kommersiellt värde. Rejält trist nu för alla som gått tungt i krypto dock :/ Någon som har koll på om nedgångarna nu även påverkat NFT:er, eller fortsätter de med löjliga värderingar?
 

leicaphile

Panerai
Det här visar verkligen på den stora bristen med att spekulera i produkter som i mångt och mycket saknar ett verkligt kommersiellt värde. Rejält trist nu för alla som gått tungt i krypto dock :/ Någon som har koll på om nedgångarna nu även påverkat NFT:er, eller fortsätter de med löjliga värderingar?

Såg nåt igår om en NFT som sålts för $350.000 och nu gick for 115 dollar...
 

strider

Panerai
Det här visar verkligen på den stora bristen med att spekulera i produkter som i mångt och mycket saknar ett verkligt kommersiellt värde. Rejält trist nu för alla som gått tungt i krypto dock :/ Någon som har koll på om nedgångarna nu även påverkat NFT:er, eller fortsätter de med löjliga värderingar?
Har för mig att NFT kraschade först?
 
Senast ändrad:

Martin.

Omega
2-Faktor
På tal om NFT
Screenshot 2022-05-12 at 11.10.48.png

Köptes Mars 2021 för 2,9 miljoner dollar och fick 280 dollar i April 2022. Bra investering för en JPG :)

Printscreen från Twitter, postat 3 Maj 2022.
Screenshot 2022-05-12 at 11.13.33.png
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ouch, tack för uppdateringen. Logiskt iofs, jag tror att det är nyttigt för många att "landa i verkligheten" nu.
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Kan det inte vara läge att köpa en NFT nu då? Hade ju lätt kunnat tänka mig att köpa den där Twitter grejen för 280$, någon gång borde det väl återhämta sig även om vi inte kommer upp på samma sjuka nivåer? Måste väl ändå finnas potential för att gå upp i pris ganska rejält igen?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Kan det inte vara läge att köpa en NFT nu då? Hade ju lätt kunnat tänka mig att köpa den där Twitter grejen för 280$, någon gång borde det väl återhämta sig även om vi inte kommer upp på samma sjuka nivåer? Måste väl ändå finnas potential för att gå upp i pris ganska rejält igen?
Enligt mig, absolut! Hade jag vetat om den Twittern för $280 hade jag lätt köpt den.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kan det inte vara läge att köpa en NFT nu då? Hade ju lätt kunnat tänka mig att köpa den där Twitter grejen för 280$, någon gång borde det väl återhämta sig även om vi inte kommer upp på samma sjuka nivåer? Måste väl ändå finnas potential för att gå upp i pris ganska rejält igen?
Den stora frågan är väl om det någonsin fanns något sunt med NFTer eller om de bara lanserades vid ett perfekt tillfälle i tiden?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Den stora frågan är väl om det någonsin fanns något sunt med NFTer eller om de bara lanserades vid ett perfekt tillfälle i tiden?
Som koncept tror jag absolut på det, sen att man kunde sälja bilder på apor i olika ställningar för sjuka priser tror jag där i mot inte på.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Som koncept tror jag absolut på det, sen att man kunde sälja bilder på apor i olika ställningar för sjuka priser tror jag där i mot inte på.
Man skulle nog behöva utveckla det både tekniskt och konceptuellt också. Dels att NFTerna själva kunde lagra information och inte bara bestå av en länk som en dag kanske slutar att fungera, dels universella villkor att ägaren av NFTn får full äganderätt till verket och inte bara som det alltid/väldigt ofta är nu att ägaren bara får en icke exklusiv licens till verket.
 

Martin.

Omega
2-Faktor
På tal om att köpa i dippen. Är det bara jag som tänker att man borde köpa lite LUNA idag efter kraschen igår, i April kostade de 114€ och nu 0,000035€.
Skippa krogrundan i helgen och istället köpa för ett par tusen och se vad som händer...

Screenshot 2022-05-13 at 10.56.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
På tal om att köpa i dippen. Är det bara jag som tänker att man borde köpa lite LUNA idag efter kraschen igår, i April kostade de 114€ och nu 0,000035€.
Skippa krogrundan i helgen och istället köpa för ett par tusen och se vad som händer...

Screenshot 2022-05-13 at 10.56.jpg
Blir nog svårt just nu iaf som jag förstår det så har de stoppat Terras blockchain för tillfället. (men skulle kanske kunna vara en kul gamble när/om den kommer igång igen)
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Det kanske inte har undgått er men förutom att TAG Heuer nu accepterar ett tiotal crypto på sin amerikanska hemsida så verkar framförallt Hublot nyfikna på att dyka ner i everything crypto och web3. De lanserade tidigare denna Big Bang med inbyggd Ledger (hårdvaru-wallet): https://www.ledger.com/hublot . Jag har en Ledger men skulle nog inte vilja ha den i min klocka...

De reggade nyligen Hublot.eth som ENS och nu ska Hublot tillsammans med Murakami droppa NFTs. De kommer främst erbjudas till ägare av deras Hublot Takashi Murakami-klockor men det går att regga sig gratis för utlottning av förköps-möjlighet här: https://boutique.hublot.com/eur_en/nftclaim/form/luckydraw

Tuffa veckor för crypto och NFTs nu men Murakami Flowers NFT har ett floor på drygt 3,7 ETH idag så får man chans att minta kan det vara en bra flip (NFA DYOR ;)).
 

ScubaKing

Audemars
Bara sitta still i båten.

Spelar liksom ingen roll. Kolla Celsius som låst och blockat alla kunders egna pengar i Krypto. Förändringar på -20% på ett par dagar. Känns det som en stabil marknad som du vill vara en del av? Visst ha några tusen kronor i Krypto, inte mer.


Läs kommentarerna för just den där posten ;)
 
Senast ändrad:

leicaphile

Panerai
Man börjar nästan undra om en "valuta" som skapas och används genom att man bränner enorma mängder energi och sen inte kan omvandlas till riktiga pengar i större mängd så man köper digitala apor för "miljarder" bara för att göra något med "tillgångarna", och inte backas av något vettigt över huvud taget... kanske inte var en bra idé?
 
Topp