• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0064.jpeg
IMG_0065.jpeg
Dagens parti på Tradera! Jag antar att ni kan gissa vilka två jag är mest intresserad av;-)
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0064.jpeg
IMG_0065.jpeg
Dagens parti på Tradera! Jag antar att ni kan gissa vilka två jag är mest intresserad av;-)

Eljo x2 gissar jag på! Vad vinner jag? 😄

Du vinner Omega och Longines som jag ändå tänkte slänga;-)

Haha, en bra lördag!! 🥳🥳

Tror du gjorde ett bra köp! Kan Longines va 35 mm till och med?

Den är 31 eller 32mm

Spännande paketöppning! Omegan var en 2383 (poor man’s Suverän) med 30T2 från 1947. Den jag var mest spänd på var Longines med tre hack! Den var mycket riktigt 32,5mm med 12.68z från 1942. Lite misshandlad boett, men fin tavla och blånerade visare. Härlig tyngd i den knubbiga lilla boetten!
IMG_0126.jpeg
IMG_0131.jpeg
IMG_0113.jpeg
IMG_0108.jpeg
IMG_0100.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Spännande paketöppning! Omegan var en 2383 (poor man’s Suverän) med 30T2 från 1947. Den jag var mest spänd på var Longines med tre hack! Den var mycket riktigt 32,5mm med 12.68z från 1942. Lite misshandlad boett, men fin tavla och blånerade visare. Härlig tyngd i den knubbiga lilla boetten!
IMG_0126.jpeg
IMG_0131.jpeg
IMG_0113.jpeg
IMG_0108.jpeg
IMG_0100.jpeg
Tavlan på Longines ser väldigt fin ut förutom märkena i subdialen och de relumade visarna såklart, kanske dock lite wonky text och osymmetriska minut/tim index men det kanske bara är glaset som spökar?
Nu syns inte tavelfoten på bilden på verket (gömd under verksringen) men dubbelkolla så den är i kopparfärg iaf, är den silverfärgad är det nästan 100% att tavlan är ommålad. Hoppas dock inte att fallet är så och att tavlan bara är bra och välbevarad och med dåligt glas som luras :)

Även ena bandstiftet ser ut att vara något hemmabygge?
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tavlan på Longines ser väldigt fin ut förutom märkena i subdialen och de relumade visarna såklart, kanske dock lite wonky text och osymmetriska minut/tim index men det kanske bara är glaset som spökar?
Nu syns inte tavelfoten på bilden på verket (gömd under verksringen) men dubbelkolla så den är i kopparfärg iaf, är den silverfärgad är det nästan 100% att tavlan är ommålad. Hoppas dock inte att fallet är så och att tavlan bara är bra och välbevarad och med dåligt glas som luras :)

Även ena bandstiftet ser ut att vara något hemmabygge?
Tack för initierade kommentarer! Tror en del beror på glaset och min iPhone. Ska ta bättre bilder med riktig kamera och dagsljus! Ska kolla tavelfoten 🙏🏻!
 
Topp