• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor
232 åkte på även idag.. Den är bra mysig!

IMG_1681.jpeg
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag vill lära mig allt om pre-a (&001). Har sökt på google men hittar mest säljannonser :( har ni några tips på källor att anväbda som skithuslektyr den kommande tiden? 😋
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Denna är en guldgruva:

Ajjemän, satt och läste igenom den igår :) härligt ingående i alla detaljer. Intressant historia, hade varit riktigt kul o haft några olika ref från tiden och suttit och jämfört :D

Det kan vara så att jag har en pre-a påväg in i lådan (hoppas affären går igenom). Den kommer även med originalspänne och originalband. Bandet är riktigt slitet och trasigt där spännet sitter (läs suttit, det är löst nu). Jag funderade lite på om jag skulle låta bandet "restaureras" eller kanske är det klokare att bara låta det vara och använda andra band? Gissar ju att jag inte kommer använda originalband & spänne oavsett om det är restaurerat eller inte...
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ajjemän, satt och läste igenom den igår :) härligt ingående i alla detaljer. Intressant historia, hade varit riktigt kul o haft några olika ref från tiden och suttit och jämfört :D

Det kan vara så att jag har en pre-a påväg in i lådan (hoppas affären går igenom). Den kommer även med originalspänne och originalband. Bandet är riktigt slitet och trasigt där spännet sitter (läs suttit, det är löst nu). Jag funderade lite på om jag skulle låta bandet "restaureras" eller kanske är det klokare att bara låta det vara och använda andra band? Gissar ju att jag inte kommer använda originalband & spänne oavsett om det är restaurerat eller inte...
Jag bad Kostas göra 2 band till mig med orginalspännena, kan rekommendera det eller om du beställer av någon annan och skickar med spännena.

Tycker mina blev super!

029B3F53-D2E8-4978-B131-12B97D920C26.jpeg
C3BEDF12-83A7-48C8-9882-FF0EDAB4A363.jpeg
3D662DF9-CD98-40BE-8671-4C64F434494A.jpeg
B628A6AB-F6B9-4DA0-B237-037FE67226C0.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Aha då är jag med. Ni får sluta posta era plagiatspännen. Det är liksom aldrig ok att trycka på en logo :)
Spännet som @metamorfos postade är ett orginal spänne, dom går att hitta lite då och då och brukar kosta 3-500€ om jag minns rätt. Sen finns som sagt några tillverkare som gör replikor på preV och preA spännen och band med Panerai’s godkännande som det verkar. Väldigt många som har dyrgriparna väljer sådant för att inte slita på orginalbanden/spännena och för att få ”rätta” looken. Vad man tycker om det är fritt…
Jag har inget problem med det så länge ingen försöker sälja dom som orginal.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Spännet som @metamorfos postade är ett orginal spänne, dom går att hitta lite då och då och brukar kosta 3-500€ om jag minns rätt. Sen finns som sagt några tillverkare som gör replikor på preV och preA spännen och band med Panerai’s godkännande som det verkar. Väldigt många som har dyrgriparna väljer sådant för att inte slita på orginalbanden/spännena och för att få ”rätta” looken. Vad man tycker om det är fritt…
Jag har inget problem med det så länge ingen försöker sälja dom som orginal.
Tycker inte ändamålen helgar medlen. Replikor (dvs kopior) är aldrig OK. Så håller inte med att man får tycka vad man vill om det.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Ni som kört pannor med glasbaksida, hur mycket jobbigare är känslan/klibbet jämfört med stål? Jag är på jakt efter en ny panna, gillar bettarini och base. Finns någon som kanske är halvintressant på K&S men med glasbaksida vilket är det som f.n gör mig mest osäker.

Känns sådär att köpa för att testa om jag verkligen hatar det. Så frågan är hur gemene panerista tycker det känns. Kanske mer värt att vänta på att någon med stålbaksida dyker upp 🤔
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Ni som kört pannor med glasbaksida, hur mycket jobbigare är känslan/klibbet jämfört med stål? Jag är på jakt efter en ny panna, gillar bettarini och base. Finns någon som kanske är halvintressant på K&S men med glasbaksida vilket är det som f.n gör mig mest osäker.

Känns sådär att köpa för att testa om jag verkligen hatar det. Så frågan är hur gemene panerista tycker det känns. Kanske mer värt att vänta på att någon med stålbaksida dyker upp 🤔
Vill du låna gammal 112 för att testa ett tag? Kanske kör OWGM fortfarande? Annars hade jag kunnat ta tillbaka den på GTGn tex så hinner du testa ordentligt ☺️

Kommer åka ur OWGM själv i veckan som kommer nämligen 😝
 
Topp