• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Timer

Panerai
118BA347-8143-4FE5-9CF5-265BF9565F03.jpeg

Boom! Jösses vad fin den är. Grattis!
 
Senast ändrad:

Timer

Panerai
En fråga: hur tror ni valfri Rolex AD skulle ställa sig till att sälja ett löst Oysterflex till en 268622? 268655 i samma storlek (men andra metaller) kommer ju med svart OF. Är det så att Rolex aldrig säljer ett band som inte hör ihop med rätt klocka? Länken är fantastisk men är sugen på att testa OF.
 

FlipSwede

Audemars
En fråga: hur tror ni valfri Rolex AD skulle ställa sig till att sälja ett löst Oysterflex till en 268622? 268655 i samma storlek (men andra metaller) kommer ju med svart OF. Är det så att Rolex aldrig säljer ett band som inte hör ihop med rätt klocka? Länken är fantastisk men är sugen på att testa OF.
Är rätt övertygad om att du måste ha rätt ref för att kunna köpa lösa gummisnoddar.
Men du kanske känner någon som gör,eller är riktigt tjenis med butikspersonalen?
 

Timer

Panerai
Är rätt övertygad om att du måste ha rätt ref för att kunna köpa lösa gummisnoddar.
Men du kanske känner någon som gör,eller är riktigt tjenis med butikspersonalen?
Nej på båda, så det blir nog inget. Jag kan även tänka mig en aftermarket snodd men de "stora" märkena för gummi (Everest och Rubber B) verkar bara tillverka för YM42, 40 och 35, inte 37.
 

FlipSwede

Audemars
Nej på båda, så det blir nog inget. Jag kan även tänka mig en aftermarket snodd men de "stora" märkena för gummi (Everest och Rubber B) verkar bara tillverka för YM42, 40 och 35, inte 37.
Du får säkert bättre svar av någon mer kunnig än mig vad gäller snoddar.
Jag har dock krupit till korset och erkänner jag hade helt fel. Det är riktigt bekvämt med Gummi.....
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Nej på båda, så det blir nog inget. Jag kan även tänka mig en aftermarket snodd men de "stora" märkena för gummi (Everest och Rubber B) verkar bara tillverka för YM42, 40 och 35, inte 37.
Hörde nyligen att låset till länken inte passar på OF (olika infästning) så det kan ju vara värt att kolla OM du skulle lyckas få fram gummi
 

Timer

Panerai
Borde inte YM 42 i titan leda till viss diskussion i tråden?

Jag har inte hållt i den fysiskt, den ser onekligen fantastisk ut på bild.

Men jag vet inte. Gick och provade en annan Ti-nyhet igår, Certina DS Action Diver 38 mm Ti. Har ägt stålversionen. Låt mig bara konstatera att jag personligen inte tycker att titan ger en skön balans på armen. Men visst, kanske en genrerationsfråga/vanesak. Säkerligen bättre finish på YM42Ti också.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Jag hade drömt om en YM i titan alltsedan jag såg Ben Ainslies prototyp. Jag tycker den ser fantastisk ut men kommer utan glidelock, känns oförklarligt och snålt.
 

Timer

Panerai
Jag hade drömt om en YM i titan alltsedan jag såg Ben Ainslies prototyp. Jag tycker den ser fantastisk ut men kommer utan glidelock, känns oförklarligt och snålt.
Ainslie hade den på någon typ av band (ser ut som sailcloth på bilderna, vilket ju vore högst lämpligt), det tror jag passar bättre än länk. Av både estetiska och taktila skäl.
 
Topp