• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

SebbeKar

Cartier
2-Faktor
1000017120.jpg
1000019160.jpg
1000018987.jpg

Här är vår lille Kenai, en Norsk buhund/Finsk spets som är lite mer än 9månader. Alltid velat ha hund och den drömmen är nu uppfylld, så mycket glädje och kärlek i denna krabat ☀️
 

Bilagor

  • 1000019446.jpg
    1000019446.jpg
    1 MB · Visningar: 3
  • 1000020032.jpg
    1000020032.jpg
    376.9 KB · Visningar: 4

Jens

Greedo
A5448BA4-0F5D-4A2E-92D5-D2C3A48C0D19.jpeg

Dotter och mor. Genetik!
Dom är inte bara lika varandra till utseendet. Mentalt är dom kopior av varandra också, på gott och ont. Fick se ett par andra bilder av mamman för lite sen där det inte gick att tyda om det var Fröken el mamma som var på fotot. Det är nåt med deras blick som gör det. Ovanstående bild visar väl närmast på att deras vita färg runt nosen snuddar på identisk.


J
 

Jens

Greedo
Plågsamt vet jag inte, men lite trist. Saknar mina hundar.
Men i ett gott hundägarskap ingår också att förstå när man inte ska vara hundägare. Jag jobbar alldeles för mycket och min fru tycker inte att en egen hund är prio i vårt liv.
Tycker att det låter som du borde byta bort frun mot en hund ist!

Nädå, men hundägande kräver ju nästan att man är två som tar ansvar och att man kan va lite flexibel med arbetstider osv. Vissa kan ju ta med sina hundar till jobbet och det är väl bra om det funkar. Jag har svårt att komma på nåt jobb där min hund skulle kunna följa med utan att skrämma slag på allt och alla och dessutom lyckas med bedriften att inte riva hela stället.


J
 

Jens

Greedo
Fröken är en väldigt intelligent hund och är lättlärd. Det som kan störa vår träning tillsammans är hennes enorma behov av att ta in precis allt. En cyklist långt bort i periferin, en fågel uppe i trädet el ett ljud i fjärran. Allt sånt tar hennes uppmärksamhet och hon kommer inte till ro förrän hon vet vad det handlar om. Jag hoppas att det har med mognad att göra och att hon kan låta saker bero i framtiden.
Å andra sidan så skapar det möjlighet till att ta hyfsade bilder! Alltid nåt!
BA758FF6-DF06-4616-ADCE-DB259BAC1F0D.jpeg




J
 
Topp