• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Sneakers och klockfredag
Casio G-shock DW-5610DN-9ER
Nike Air Jordan 1 Mid Knicks

1000027248.jpg
 

Number 6

Omega
Fråga: Nån som kan rekommendera Nike som är något bredare, typ AF1? Får skoskav på lilltårna av Jordans och då går jag ändå upp en size mot min vanliga. Är Dunk bredare? Nån annan modell att testa?
 
Senast ändrad:

Lejonel

Omega
På jakt efter lite mer stilrena och framförallt sköna sneakers nu när värmen äntligen är här. Gärna ljusa skor. Några tips?
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Inspirerande tråd, som jag ska läsa mig igenom, men slänger ändå ut frågan då jag är nyfiken på om ni vet något forum som i huvudsak fokuserar på sneakers, tänk Klocksnack men för Sneakers?
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Många som verkar vara hooked på Saucony.
Nytt märke för mig så bara nyfiken på vad som göra de så speciella?
Kvalitet, komfort eller bara design och stilen?
 

Jens

Greedo
Många som verkar vara hooked på Saucony.
Nytt märke för mig så bara nyfiken på vad som göra de så speciella?
Kvalitet, komfort eller bara design och stilen?
Saucony är ett relativt litet märke i Sverige när det kommer till sneakers. Dom verkar dock haft en hyfsat stor framgång inom löpning där märket är väl etablerat.
Jag har typ 30 par så nåt måste ju vara bra el så är jag fullkomligt dum i huvudet!


Försöker dra mig till minnes hur mitt Saucony-intresse började och jag minns inte.
Jag var en typisk adidas-bärare tidigare med vissa inslag av Diadora, som jag f.ö också håller väldigt högt. Tror att jag köpte ett par av en slump och iom det började jag googla lite på modeller. Insåg att det var ett litet märke i Sverige så jag kontaktade Saucony och frågade var det fanns ett bra utbud av deras sneakers. Blev då kontaktad av generalagenten och han lurade nog in mig lite grann. Vi har f.ö regelbunden kontakt fortfarande nu flera år senare och har blivit goda vänner.
Jag tycker att Saucony är förbannat sköna, dom gör sjukt coola samarbeten och iom det släpps balla varianter på befintliga modeller.
Det går fortfarande att köpa deras modell ’Jazz’ som släpptes 1981.
Jag rekommenderar alla att prova ett par Saucony. Det är en succé!
Deras Made in Italy modeller som släpptes förra året håller en extremt hög kvalitet när det kommer till sömmar och materialval.
Visst kostade dom 3 papp, men å andra sidan så fick du helt klart ett par high end-sneakers. I samma veva släpper Nike ett par Indonesientillverkade sneakers i ett lamt samarbete med Tiffany & Co och begär summor man skäms för. Piss-företag!

Bifogar en bild på ett samarbete som Saucony gjorde tillsammans med Super7.com (ett Mecha för sci-fi och allmänt nörderi i popkultur) och Universal Monsters.
IMG_9323.jpeg

Dessa ’The Mummy’ släpptes tsm ’Frankenstein’, ’Creature of the black lagoon’ och nåt monster till.
Tog ledigt den dagen för att kunna klicka hem mumierna! Fy fan vad jag går igång på sånt här! Min barndoms favoritmonster i ett par sneakers, ibland står planeterna helt rätt!


J
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Saucony är ett relativt litet märke i Sverige när det kommer till sneakers. Dom verkar dock haft en hyfsat stor framgång inom löpning där märket är väl etablerat.
Jag har typ 30 par så nåt måste ju vara bra el så är jag fullkomligt dum i huvudet!


Försöker dra mig till minnes hur mitt Saucony-intresse började och jag minns inte.
Jag var en typisk adidas-bärare tidigare med vissa inslag av Diadora, som jag f.ö också håller väldigt högt. Tror att jag köpte ett par av en slump och iom det började jag googla lite på modeller. Insåg att det var ett litet märke i Sverige så jag kontaktade Saucony och frågade var det fanns ett bra utbud av deras sneakers. Blev då kontaktad av generalagenten och han lurade nog in mig lite grann. Vi har f.ö regelbunden kontakt fortfarande nu flera år senare och har blivit goda vänner.
Jag tycker att Saucony är förbannat sköna, dom gör sjukt coola samarbeten och iom det släpps balla varianter på befintliga modeller.
Det går fortfarande att köpa deras modell ’Jazz’ som släpptes 1981.
Jag rekommenderar alla att prova ett par Saucony. Det är en succé!
Deras Made in Italy modeller som släpptes förra året håller en extremt hög kvalitet när det kommer till sömmar och materialval.
Visst kostade dom 3 papp, men å andra sidan så fick du helt klart ett par high end-sneakers. I samma veva släpper Nike ett par Indonesientillverkade sneakers i ett lamt samarbete med Tiffany & Co och begär summor man skäms för. Piss-företag!

Bifogar en bild på ett samarbete som Saucony gjorde tillsammans med Super7.com (ett Mecha för sci-fi och allmänt nörderi i popkultur) och Universal Monsters.
IMG_9323.jpeg

Dessa ’The Mummy’ släpptes tsm ’Frankenstein’, ’Creature of the black lagoon’ och nåt monster till.
Tog ledigt den dagen för att kunna klicka hem mumierna! Fy fan vad jag går igång på sånt här! Min barndoms favoritmonster i ett par sneakers, ibland står planeterna helt rätt!


J
Grymt, tack för ditt utförliga svar.
Låter helt klart som ett spännande märke och bara positivt att de inte är lika etablerade som Adidas, Nike med fler här i Sverige
 

Lejonel

Omega
Vad använder ni för rengöring till era sneakers? Framförallt, vad tar bäst bort smuts på vit gummisula?
 

Jens

Greedo
Vad använder ni för rengöring till era sneakers? Framförallt, vad tar bäst bort smuts på vit gummisula?
Jag kör i princip uteslutande Gall-tvål. Tycker att det funkar lika bra som nån av de andra varianterna som man betalar överpris för.
Är det mellansulan som ibland är i ett skumgummi-likande material el sulan som har kontakt med marken? Om inte galltvål funkar så kör jag med ett suddgummi med små slipstenar i. Det nöter såklart på materialet, men om du tvättat ordentligt och det fortfarande sitter kvar så krävs det suddgummi. Å andra sidan så är det bara lite på ytan som sudddas bort. Har för mig att jag köpte mina sudd på Wish för en tia el nåt och har räckt i ett par år.



J
 

Lejonel

Omega
Jag kör i princip uteslutande Gall-tvål. Tycker att det funkar lika bra som nån av de andra varianterna som man betalar överpris för.
Är det mellansulan som ibland är i ett skumgummi-likande material el sulan som har kontakt med marken? Om inte galltvål funkar så kör jag med ett suddgummi med små slipstenar i. Det nöter såklart på materialet, men om du tvättat ordentligt och det fortfarande sitter kvar så krävs det suddgummi. Å andra sidan så är det bara lite på ytan som sudddas bort. Har för mig att jag köpte mina sudd på Wish för en tia el nåt och har räckt i ett par år.



J

Tack för tips. Får bli att köpa galltvål då. Har du tips på hur ett sådant suddgummi ser ut så man vet vad man ska leta efter? :)
 

Jens

Greedo
Tack för tips. Får bli att köpa galltvål då. Har du tips på hur ett sådant suddgummi ser ut så man vet vad man ska leta efter? :)
Typ nåt sånt här

Funkar svinbra på tuffare fläckar på mocka också. Har även använt sån tvål/stålull med hyfsad framgång.

IMG_4046.jpeg
IMG_4048.jpeg

Bilderna ovanför kanske ökar min trovärdighet ngt! Sulan och tån ska vara vintage-vit. Så jäävla rogivande att tvätta sneakers, älskart!


J
 

Jens

Greedo
Rekommenderar
Till vita sneakers i skinn. Sömmarna är ofta svåra att tvätta rent och resultatet liksom uteblir med grådaskiga sömmar mot en i övrigt vit sneaker. Lösningen är enl ovan el liknande penna. Blir så jävla mkt bättre slutresultat!


J
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Fråga: Nån som kan rekommendera Nike som är något bredare, typ AF1? Får skoskav på lilltårna av Jordans och då går jag ändå upp en size mot min vanliga. Är Dunk bredare? Nån annan modell att testa?
Många säger att AF1 är breda, fattar inte, de är långa men svinsmala ju. Får detta skav du pratar om av just AF1.

Jordan 1 OG och då framförallt 85-cutten är rejält breda där fram så man slipper skavet. 85orna kan jag rekommendera. Och ja, vanliga Dunks är också rätt breda, men så dålig kvalitét så man blir sur för priset man betalar.
IMG_4017.jpeg
 
Topp