• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Franck Müller - Varför ser vi inga på forumet?

par

Patek
2-Faktor
Så barnsligt roligt att se.
Kan man transplantera en grövre handled?

Bobo
Deras mindre modell av Crazy hour funkar på mindre handleder. Den bärs snarlikt den jag har.
6E7E9F5B-DC49-4D89-9CCC-980FC7A3AF1E.jpeg


Sen finns det många alldeles för stora men kul modeller:)
9FE256BE-4AB6-4816-958C-EF90AD1044CD.jpeg
3878A0CA-FF7B-4C1A-942D-B9EE0E784653.jpeg
868225A2-4DF2-4C13-AE0C-8F774A9A5C33.jpeg
 

[Bobo]

Rolex
Den mindre modellen som du nämner, är det den som brukar specas som 32x45?
Har även kikat på dammodellerna, men har liksom inte fått något grepp om hur stora dom faktiskt är.
 

par

Patek
2-Faktor
Den mindre modellen som du nämner, är det den som brukar specas som 32x45?
Har även kikat på dammodellerna, men har liksom inte fått något grepp om hur stora dom faktiskt är.
Precis, 32x45 vilket jag tror är samma storlek som min till och med.. Kan det vara 7851? FMs hemsida är ju typ sämst av alla tillverkare. Tycket kombon Crazy hours med color dreams är grym.
 

[Bobo]

Rolex
Precis, 32x45 vilket jag tror är samma storlek som min till och med.. Kan det vara 7851? FMs hemsida är ju typ sämst av alla tillverkare. Tycket kombon Crazy hours med color dreams är grym.
Då vet jag vad jag ska leta efter.
Har hittat någon enstaka i den storleken för runt 70000, men jag har en känsla av att det går att tjata/tjuta ner det en smula om man är spekulant på riktigt.

Håller med om att Crazy Hours Color Dreams är riktigt bra. Det är den varianten jag söker. Har dock aldrig hittat någon sådan i den mindre dimensionen begagnad...
 

[Bobo]

Rolex
Ny fråga dök upp när jag satt och dreglade över FM-klockor.
Längs sidan på boetten på dom tunnformade klockorna går ett försänkt spår som så vitt jag förstått alltid har samma färg som armbandet.
Screenshot_20200408-184521__01.jpg

Nu till frågan.
Är den färgade delen en lackad del av boetten, en separat del i något annat material eller något annat som jag inte ens kan föreställa mig?

Känner spontant att det begränsar en aning om man vill byta armband...
På tal om det. Byter man någonsin armband på en FM? Infästningen i boetten känns ju lite egen. Antar att det är därför man så sällan ser en Crazy Hours på NATO-band.:D
Screenshot_20200408-185224(1)~2.jpg

Någon som vet eller har lust att gissa?

Är så sjukt sugen och ingen jag känner bryr sig.:rolleyes:

Edit: kan ju bjuda på en ansiktsbild också kom jag på. Det är den mindre varianten.
Screenshot_20200408-185738(1).jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ny fråga dök upp när jag satt och dreglade över FM-klockor.
Längs sidan på boetten på dom tunnformade klockorna går ett försänkt spår som så vitt jag förstått alltid har samma färg som armbandet.
Screenshot_20200408-184521__01.jpg

Nu till frågan.
Är den färgade delen en lackad del av boetten, en separat del i något annat material eller något annat som jag inte ens kan föreställa mig?

Känner spontant att det begränsar en aning om man vill byta armband...
På tal om det. Byter man någonsin armband på en FM? Infästningen i boetten känns ju lite egen. Antar att det är därför man så sällan ser en Crazy Hours på NATO-band.:D
Screenshot_20200408-185224(1)~2.jpg

Någon som vet eller har lust att gissa?

Är så sjukt sugen och ingen jag känner bryr sig.:rolleyes:

Edit: kan ju bjuda på en ansiktsbild också kom jag på. Det är den mindre varianten.
Screenshot_20200408-185738(1).jpg
Den är riktigt snygg, men jag vågar inte gissa om färgen i boetten. Håller med om att det känns lite begränsat om den inte går att ändra utifrån att man byter band. Det borde vara så att banden köper man från FM och då är de en hel enhet som kläms mellan boett och underdel, men jag vet inte. Skriv och fråga, lägg sen deras svar i den här tråden.
 

par

Patek
2-Faktor
Ny fråga dök upp när jag satt och dreglade över FM-klockor.
Längs sidan på boetten på dom tunnformade klockorna går ett försänkt spår som så vitt jag förstått alltid har samma färg som armbandet.
Screenshot_20200408-184521__01.jpg

Nu till frågan.
Är den färgade delen en lackad del av boetten, en separat del i något annat material eller något annat som jag inte ens kan föreställa mig?

Känner spontant att det begränsar en aning om man vill byta armband...
På tal om det. Byter man någonsin armband på en FM? Infästningen i boetten känns ju lite egen. Antar att det är därför man så sällan ser en Crazy Hours på NATO-band.:D
Screenshot_20200408-185224(1)~2.jpg

Någon som vet eller har lust att gissa?

Är så sjukt sugen och ingen jag känner bryr sig.:rolleyes:

Edit: kan ju bjuda på en ansiktsbild också kom jag på. Det är den mindre varianten.
Screenshot_20200408-185738(1).jpg
Inget som finns på de normala referenserna.
Vart hittade du bilden?
 

par

Patek
2-Faktor
Snygg den där! Hittar knappt någon info alls om ”Sunset”, är det en variant av Casablanca på något sätt?
Jag håller med, deras referenser är en röra. Man kan ju inte ens gå in på deras sida idag och få klarhet över vad som sälja just nu. Misstänker det du skriver, att den hette Sunset under en övergångsperiod typ? Jag har hittat någon mer Sunset i stål innan annars är det mest ädelmetaller.
 

mido87

Omega
En sak har jag lovat mig själv, ska köpa en FM inom 2 år. Va i FM-butiken i Dubaimall för något år sen och man kan säga vad man vill men vissa modeller är extremt häftiga.
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Den är riktigt snygg, men jag vågar inte gissa om färgen i boetten. Håller med om att det känns lite begränsat om den inte går att ändra utifrån att man byter band. Det borde vara så att banden köper man från FM och då är de en hel enhet som kläms mellan boett och underdel, men jag vet inte. Skriv och fråga, lägg sen deras svar i den här tråden.
Det gäller bara Vanguard-modellerna som är en slags instegsmodell. ”Vanliga” Cintré Curvex modeller har vanliga band.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Snygg den där! Hittar knappt någon info alls om ”Sunset”, är det en variant av Casablanca på något sätt?

Jag håller med, deras referenser är en röra. Man kan ju inte ens gå in på deras sida idag och få klarhet över vad som sälja just nu. Misstänker det du skriver, att den hette Sunset under en övergångsperiod typ? Jag har hittat någon mer Sunset i stål innan annars är det mest ädelmetaller.

Vad jag kommit fram till genom uteslutningsmetoden så är det som skiljer Sunset från Casablanca att Sunset har en svag sunburst-effekt i tavlan vilket jag inte finner i någon Casablanca.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Fått sug efter en Franck...har vi några Color Dreams eller Crazy Hours på forumet?
Är osäker på storleken...är det någon som vet vad det är för ref på snäppet större än 5850-caset?
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Fått sug efter en Franck...har vi några Color Dreams eller Crazy Hours på forumet?
Är osäker på storleken...är det någon som vet vad det är för ref på snäppet större än 5850-caset?
Ja det är en hopplös djungel med reffarna. Handlarna på c24 är inte helt konsekventa när de anger mått heller, men flera menar att 7851 är 35X48 vilket gör den något större än 5850.
@HasseW har säkert något att bidra med.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Fått sug efter en Franck...har vi några Color Dreams eller Crazy Hours på forumet?
Är osäker på storleken...är det någon som vet vad det är för ref på snäppet större än 5850-caset?

Du kommer att bli sjukt besviken på storleken, alla är för stora och sitter inte bra på handleden då dem även är väldigt långa.
Drömmen var en crazy color dreams för ett par år sedan, tror alla dem är 39x55mm, den mindre är 32x45mm , men dem sitter så jävla dåligt och dam versionen är för liten
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Du kommer att bli sjukt besviken på storleken, alla är för stora och sitter inte bra på handleden då dem även är väldigt långa.
Drömmen var en crazy color dreams för ett par år sedan, tror alla dem är 39x55mm, den mindre är 32x45mm , men dem sitter så jävla dåligt och dam versionen är för liten
Hmm....32X45 ser ut att sitta bra men rädd att den ska kännas liten. JakubL har en 39x55 till salu, nu kan ju armen den sitter på vara väldigt klen men det ser inte klokt ut.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Hmm....32X45 ser ut att sitta bra men rädd att den ska kännas liten. JakubL har en 39x55 till salu, nu kan ju armen den sitter på vara väldigt klen men det ser inte klokt ut.
Den är inte liten, 32x45, höjden på boetten och längden kompenserar bra. Han skjuter ju klockorna på samma arm(99%),
så jämför hans andra annonser, typ en rolex på hans arm, han hade ju en ccd 34mm x 47mm till salu tidigare som täcker hela armen.
Ser inte klokt ut, i en perfekt värld så hade fm ccd varit typ 34x39mm imo:)
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Den är inte liten, 32x45, höjden på boetten och längden kompenserar bra. Han skjuter ju klockorna på samma arm(99%),
så jämför hans andra annonser, typ en rolex på hans arm, han hade ju en ccd 34mm x 47mm till salu tidigare som täcker hela armen.
Ser inte klokt ut, i en perfekt värld så hade fm ccd varit typ 34x39mm imo:)
32X45 sitter som en smäck på min 17,5cm handled iaf
F9D0BF0F-203E-4C00-B1B9-264AB187AB7C.jpeg
 
Topp