• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Den är läcker, kan man få se en wristshot? ☺️

Javisst😊

20230725_174338.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Samlade de klockor jag använder åtminstone någon gång per år för en gruppbild. Börjar känna mig ganska färdig med min samling nu (ja, ja jag vet hur det är, om några månader kommer jag säkert på att jag villhöver något nytt i klocklådan...🙃)
20230730_114356.jpg


Lite bilder från arkivet på klockorna...📸
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.png
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
 

Sebastard

Vacheron
Samlade de klockor jag använder åtminstone någon gång per år för en gruppbild. Börjar känna mig ganska färdig med min samling nu (ja, ja jag vet hur det är, om några månader kommer jag säkert på att jag villhöver något nytt i klocklådan...🙃)
20230730_114356.jpg


Lite bilder från arkivet på klockorna...📸
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.png
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
Här gillar jag vad jag ser och ett brinnande intresse för klockor oavsett prisbild. Kul variation och en samling som gör en glad. Patinan på Aqualand, stenhård Pogue och en massa annat godis. Tummen upp!
 

Beaker

Cartier
2-Faktor
Samlade de klockor jag använder åtminstone någon gång per år för en gruppbild. Börjar känna mig ganska färdig med min samling nu (ja, ja jag vet hur det är, om några månader kommer jag säkert på att jag villhöver något nytt i klocklådan...🙃)
20230730_114356.jpg


Lite bilder från arkivet på klockorna...📸
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.png
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg

02-jpg.2359390

Den bruna Formexen var riktigt trevlig :D Får man fråga om du har ref på den?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Här gillar jag vad jag ser och ett brinnande intresse för klockor oavsett prisbild. Kul variation och en samling som gör en glad. Patinan på Aqualand, stenhård Pogue och en massa annat godis. Tummen upp!
Tack för de fina orden!🙂

Den där var ju läckert porrig. kslike
13-jpg.2359401
Javisst är den det! Riktigt mysig pjäs!😊

Den bruna Formexen var riktigt trevlig Får man fråga om du har ref på den?
02-jpg.2359390
Tack!🙂 Fantastisk tavla som varierar från grå till brun beroende på ljuset. Heter "Essence ThirtyNine Automatic Chronometer Dégradé".
 
Gör ett första inlägg i denna tråd med min ”samling” som innehåller bl.a. (i random ordning):
Speedy 105.012-66 från 1967, en Citizen diver (de första från tidigt 70-tal och min mest sentimentala), en 216570 Rolex Explorer II, Tudor BB58 navy, en Speedmaster Sapphire sandwich från 2017 (den på brunt läder), och en sommarfavvo - Mido oceanstar och på tvären liggande, en citizen eco drive (endast för ”Asiatiska marknaden”) 😊.
IMG_9254.jpeg


Trevlig söndagskväll på er!
 

JimmiEriksson

Breitling
Gör ett första inlägg i denna tråd med min ”samling” som innehåller bl.a. (i random ordning):
Speedy 105.012-66 från 1967, en Citizen diver (de första från tidigt 70-tal och min mest sentimentala), en 216570 Rolex Explorer II, Tudor BB58 navy, en Speedmaster Sapphire sandwich från 2017 (den på brunt läder), och en sommarfavvo - Mido oceanstar och på tvären liggande, en citizen eco drive (endast för ”Asiatiska marknaden”) 😊.
IMG_9254.jpeg


Trevlig söndagskväll på er!
Fin samling
 

machlo

Omega
Riktigt bra balanserad samling, vilka tre klockor får mest armtid senaste året? Funderat på att skaffa någon riktig dressklocka med läderband osv?

Min mest slitna klocka förra året var Gshock... home office 😁
Jag behöver ingen dressklocka på ett läderband - Santos är mer än tillräckligt. :)
 

RobHK

Cartier
Efter inköp av denhär rackaren så känner jag att jag för första gången har en samling.

IMG_20220701_212801.JPG

innan denna hade jag bara 3 klockor, nu känns det som en samling - kul! :)
IMG_8524.jpg
Var lite osäker om man va på samlingsstadiet tidigare men nu har både en låda med krokodilskinn inköpts samt Rolex oskulden är bruten - man är (tyvärr?) en klocksamlare..

En ny regel, för att köpa något nytt måste något lämna. IWCn lämnar aldrig då det är en minnesklocka, närmast till hands vore kanske Omegan. Vad tycker ni ska bort och vad ska in?
 

Bilagor

  • IMG_3911.jpeg
    IMG_3911.jpeg
    1,013.2 KB · Visningar: 55

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Var lite osäker om man va på samlingsstadiet tidigare men nu har både en låda med krokodilskinn inköpts samt Rolex oskulden är bruten - man är (tyvärr?) en klocksamlare..

En ny regel, för att köpa något nytt måste något lämna. IWCn lämnar aldrig då det är en minnesklocka, närmast till hands vore kanske Omegan. Vad tycker ni ska bort och vad ska in?
Grym samling. Skulle säga en speedy. En ikoniska klocka. Dock har du redan kronograf.
 

RobHK

Cartier
Grym samling. Skulle säga en speedy. En ikoniska klocka. Dock har du redan kronograf.

När jag köpte CK859an så var inte långt ifrån att plocka upp en Speedy samtidigt, kronan ursvag, de hade 25% rabatt på alla Omega och jag fick 19% tillbaka på momsen. Den va nästan gratis, har tänkt ett antal gånger varför slog jag inte till? Kändes lite sjukt att köpa två klockor samtidigt då CK859an var ett once in lifetime chans då det nog va den sista klockan kvar i Sverige som jag knep. Så jag höll igen och köpte inte.. håller med att det är en grym klocka. Men vad ska då ut?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Var lite osäker om man va på samlingsstadiet tidigare men nu har både en låda med krokodilskinn inköpts samt Rolex oskulden är bruten - man är (tyvärr?) en klocksamlare..

En ny regel, för att köpa något nytt måste något lämna. IWCn lämnar aldrig då det är en minnesklocka, närmast till hands vore kanske Omegan. Vad tycker ni ska bort och vad ska in?
GRYM samling, bra avis på det där!👌

Även om jag älskar den där CK859 hade jag nog röstat för att sälja den och införskaffa något ännu mer dressigt (gärna i guld), tänk JLC Master Ultra Thin, Breguet, Cartier, Zenith etc.

Om dressigt inte är din stil så slår jag annars ett slag för nån Grand Seiko med grym tavla.
 
Topp