• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

klockblom

Breitling
2-Faktor
IMG_9071.jpeg
Inte dåligt 😅
 

Urlaub

Breitling
Hej,
Ny i forumet men har haft ett visst klockintresse under många år och smygläst en del på Klocksnack genom åren. Så här ser min lilla samling ut:
  • Rolex GMT Master 16700
  • Citizen Aqualand
  • Seiko Cocktail Time
  • Sinn 356
Har alltid köpt för att behålla och bortsett från Aqualand:en som jag hittade för många år sedan så är alla inköpta nya.
GMT:n var min första riktiga klocka och köptes som en 20-års present till mig själv. Borde våga mig på begagnat och tillåta att ha några klockor som kan få bytas ut.. 🙂

P_20231113_100318.jpg
 
Senast ändrad:

TorstenT

Omega
Länge sen du postade denna men den där Falconen 😍
Letar efter en sportwatch och funderar på hur Lorier är. Är du nöjd? 😊
Japp! Våffeltavla, 36 mm, skruvade länkbitar och skruvad krona - vad finns inte att gilla 😀

Den har ju visserligen lånat lite designelement från andra men jag tycker ändå inte det känns som någon homage. Tvärtom känns den lite egen, särskilt med tanke på länken som sticker ut med den lite vassa kanten.
 
Japp! Våffeltavla, 36 mm, skruvade länkbitar och skruvad krona - vad finns inte att gilla 😀

Den har ju visserligen lånat lite designelement från andra men jag tycker ändå inte det känns som någon homage. Tvärtom känns den lite egen, särskilt med tanke på länken som sticker ut med den lite vassa kanten.
Ja den har ju en bra kombination av olika företrädare för att få ett eget designspråk. Inte sugen på att sälja?😇
 

fantasten

Breitling
Hej,
Ny i forumet men har haft ett visst klockintresse under många år och smygläst en del på Klocksnack genom åren. Så här ser min lilla samling ut:
  • Rolex GMT Master 16700
  • Citizen Aqualand
  • Seiko Cocktail Time
  • Sinn 356
Har alltid köpt för att behålla och bortsett från Aqualand:en som jag hittade för många år sedan så är alla inköpta nya.
GMT:n var min första riktiga klocka och köptes som en 20-års present till mig själv. Borde våga mig på begagnat och tillåta att ha några klockor som kan få bytas ut.. 🙂

P_20231113_100318.jpg
Verkligen fin samling!
Står i valet eller kvalet att släppa iväg min GMT II för att kanske motivera 2 andra inköp. Dock är det likande historia för mig med den då det var min första ”riktiga” klocka. Det finns ju alltid ett speciellt band där. Hade du du resonerat på likande sätt eller hade du kunnat släppa iväg din GMT med tanke på den tid ni haft tillsammans?
 

Urlaub

Breitling
Verkligen fin samling!
Står i valet eller kvalet att släppa iväg min GMT II för att kanske motivera 2 andra inköp. Dock är det likande historia för mig med den då det var min första ”riktiga” klocka. Det finns ju alltid ett speciellt band där. Hade du du resonerat på likande sätt eller hade du kunnat släppa iväg din GMT med tanke på den tid ni haft tillsammans?
Tackar! Nej, GMT:n är inte aktuell att släppa. Det naturliga steget för mig vore nog att köpa en rolig begagnad klocka i rimlig prisklass som inte behöver vara en som jag tänker ska behållas och gå i arv. En femte klocka som får variera helt enkelt. En Nomos Club Campus hade exempelvis varit ett fint tillskott som dessutom enkelt hade kunnat varieras med diverse band. Skulle vilja ha något lite mer färgglatt. 🙂
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Så här ser samlingen ut idag. Mest handledstid 2023 fick nog Mark XX trots allt. Wempen och Colten hänger nog löst om något nytt ska in. Har börjat kolla osunt mycket på något keramiskt. Zenith eller Hublot kanske? Eller en till IWC? :)

Sjöö Sandström Royal Steel
Rolex GMT-Master II
Breitling Colt
Tudor Pelagos FXD
IWC Mark XX
Omega Speedmaster Professional
Wempe Iron Walker
Rolex Explorer 40
Breitling Superocean
Breitling Endurance Professional

IMG_1735.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Så här ser samlingen ut idag. Mest handledstid 2023 fick nog Mark XX trots allt. Wempen och Colten hänger nog löst om något nytt ska in. Har börjat kolla osunt mycket på något keramiskt. Zenith eller Hublot kanske? Eller en till IWC? :)

Sjöö Sandström Royal Steel
Rolex GMT-Master II
Breitling Colt
Tudor Pelagos FXD
IWC Mark XX
Omega Speedmaster Professional
Wempe Iron Walker
Rolex Explorer 40
Breitling Superocean
Breitling Endurance Professional

IMG_1735.jpeg
Storlek på Wempen? Tycker den är oerhört fin.
 

ALwatches

Breitling
Så här ser samlingen ut idag. Mest handledstid 2023 fick nog Mark XX trots allt. Wempen och Colten hänger nog löst om något nytt ska in. Har börjat kolla osunt mycket på något keramiskt. Zenith eller Hublot kanske? Eller en till IWC? :)

Sjöö Sandström Royal Steel
Rolex GMT-Master II
Breitling Colt
Tudor Pelagos FXD
IWC Mark XX
Omega Speedmaster Professional
Wempe Iron Walker
Rolex Explorer 40
Breitling Superocean
Breitling Endurance Professional

IMG_1735.jpeg
Väldigt fin samling 💪🏻👌🏻
 
  • Like
Reactions: pnt

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Så här ser samlingen ut idag. Mest handledstid 2023 fick nog Mark XX trots allt. Wempen och Colten hänger nog löst om något nytt ska in. Har börjat kolla osunt mycket på något keramiskt. Zenith eller Hublot kanske? Eller en till IWC? :)

Sjöö Sandström Royal Steel
Rolex GMT-Master II
Breitling Colt
Tudor Pelagos FXD
IWC Mark XX
Omega Speedmaster Professional
Wempe Iron Walker
Rolex Explorer 40
Breitling Superocean
Breitling Endurance Professional

IMG_1735.jpeg
Väldigt kul samling!
 
  • Like
Reactions: pnt

Klockarol

Omega
2-Faktor
C1E39ECA-DEBC-4EC6-B6C0-7CF8F2909FE9.jpeg


Min nuvarande samling i storleksordningen 38, 40 och 42mm.

Har efter några år nu kommit fram till att det räcker med att ha tre stycken ur.

Aqua Terra: Riktig allround klocka med datum som funkar till allt. Bra vattentäthet som passar lika bra på stranden som till lite mer uppklädda och blötare tillfällen.

856: Arbetshästen, den som används måndag till fredag. Stryktålig, omöjlig att repa och grym på både länk och band.

Speedyn: Kronograf, manuell och en riktig klassiker. Älskar länken och hesalite. Görs sig lika bra på natoband och läder.
Älskar 856an.
Kul att du funnit 3. Om du bara fick välja 1.
Vilken skulle de bli?👍
 

vikpet

Omega
2-Faktor
Så här ser samlingen ut idag. Mest handledstid 2023 fick nog Mark XX trots allt. Wempen och Colten hänger nog löst om något nytt ska in. Har börjat kolla osunt mycket på något keramiskt. Zenith eller Hublot kanske? Eller en till IWC? :)

Sjöö Sandström Royal Steel
Rolex GMT-Master II
Breitling Colt
Tudor Pelagos FXD
IWC Mark XX
Omega Speedmaster Professional
Wempe Iron Walker
Rolex Explorer 40
Breitling Superocean
Breitling Endurance Professional

IMG_1735.jpeg
Fin samling. Hur lång tid ca har du samlat?
 
  • Like
Reactions: pnt
Topp