• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Martif

Breitling
Jag har ju Ultra thin small second i rosé som en liten dröm. Hade önskat att den var max 34-35mm (idag 39mm)... och kanske något billigare.

1708604395691.png
Otroligt fin! Har du ägt den länge?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den är fin! Jag såg att det fanns några modeller där baksidan är målade som små tavlor. De är jättefina, men säkert väldigt dyra och ovanliga
Försök hitta en utan am-målade tavlor för de är nog aldrig värdehöjande. Gillar man det och vill betala för något andra undviker så ok.

Intressant att du hittat målade. De har jag aldrig sett. Har du någon länk?
 
Senast ändrad:

Martif

Breitling
Försök hitta en utan am-målade tavlor för de är nog aldrig värdehöjande. Gillar man det och vill betala för något andra undviker så ok.

Intressant att du hittat målade. De har jag aldrig sett. Har du någon länk?
https://www.jaeger-lecoultre.com/mo-en/news/watchmaking/reverso-tribute-enamel-hidden-treasures här hittade jag de som ser ut som en liten tavla. Tycker att det är ett coolt koncept att kunna vända på urtavlan och få en annan bild, men som du säger, kanske inte särskilt värdehöjande om man inte gillar just det ”konstverket”
 

Scipio

Patek
2-Faktor
https://www.jaeger-lecoultre.com/mo-en/news/watchmaking/reverso-tribute-enamel-hidden-treasures här hittade jag de som ser ut som en liten tavla. Tycker att det är ett coolt koncept att kunna vända på urtavlan och få en annan bild, men som du säger, kanske inte särskilt värdehöjande om man inte gillar just det ”konstverket”
Aha, jag trodde det var någon som målat dem efteråt men så var det inte. Riktigt fina motiv så jag tar tillbaka det jag skrev, förutom att det säkert kostar. Det var länge sedan jag var inte på JLC hemsida. Kul att det kommit nya Reverso, t.o.m. med svart tavla och guldboett.
 

Martif

Breitling
Aha, jag trodde det var någon som målat dem efteråt men så var det inte. Riktigt fina motiv så jag tar tillbaka det jag skrev, förutom att det säkert kostar. Det var länge sedan jag var inte på JLC hemsida. Kul att det kommit nya Reverso, t.o.m. med svart tavla och guldboett.
Det verkar som att det bara tillverkats 10st per motiv av dessa. Är riktigt sugen på en Reverso (en ”vanlig” och billigare).
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det verkar som att det bara tillverkats 10st per motiv av dessa. Är riktigt sugen på en Reverso (en ”vanlig” och billigare).
De är fina ikoner Reverso så du blir säkert nöjd om du hittar din storlek och utseende. Det som är mindre bra är att de brukar sjunka i pris som begagnade. Det kan vara bra att känna till. Har du inte obegränsat med pengar kanske en begagnad vara ett alternativ. Det är samma fina mjuka urverk i båda alternativen.
 

Martif

Breitling
De är fina ikoner Reverso så du blir säkert nöjd om du hittar din storlek och utseende. Det som är mindre bra är att de brukar sjunka i pris som begagnade. Det kan vara bra att känna till. Har du inte obegränsat med pengar kanske en begagnad vara ett alternativ. Det är samma fina mjuka urverk i båda alternativen.
ja, det får bli en begagnad för min del till en början. Just nu är jag på jakt efter en begagnad reverso och Cartier tank must, där förstnämnda är högst upp på spaningslistan. Om man vill serva en jlc-klocka, finns det bra ställen i Stockholm för det?
 

JEzus

Breitling
Hej,
En fråga som kanske avhandlats, men jag läste mig till att JLC modeller har kalendrar till år 2100, kanske var godkänt när de tillverkades för x år sen men nu känns det nästan tight. Jag antar det finns någon lösning? Tack på förhand
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Detta va nått nytt..
en Jaeger på Nato!
IMG_9595.jpeg

IMG_9591.jpeg

behövde slänga på ett par böjda spring bara för att få det att funka.. litar inte riktigt på dom så inte en hel dag än.

Jaeger har ju satt hålen i bandhornen så jäkla långt in!
 

MightyMowgli

Cartier
2-Faktor
Hej,
En fråga som kanske avhandlats, men jag läste mig till att JLC modeller har kalendrar till år 2100, kanske var godkänt när de tillverkades för x år sen men nu känns det nästan tight. Jag antar det finns någon lösning? Tack på förhand
Du menar inte att den inte behöver ställas om till år 2100? Har för mig att alla evighetskalendrar behöver ställas om i feb 2100 :)
 

kluzik1

Omega
Hej går i tankarna att skaffa master compressor chrono . Bifogar bilden på referens . Har möjlighet att köpa den utan papper box aftermarker . Service gjort 22 papper finns . Vad tänker skulle vara bra pris på denna ?
IMG_7569.jpeg
 
Topp