• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ser mycket Cartier överallt, glädjande nog en hel del LC dessutom
Är motsatt lite ledsen, mer mest nytt lite deformerat på modebilderna. Om det inte är damur på herrar då dvs. Det senare inget jag gillar men folk gillar olika. Oväntat lite som ser lagom ut. Men vem vill se klassiskt lagom ut? De flesta är väl klädda av proffs som överdriver allt eller så är de sponsrade av tillverkarna direkt.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Är motsatt lite ledsen, mer mest nytt lite deformerat på modebilderna. Om det inte är damur på herrar då dvs. Det senare inget jag gillar men folk gillar olika. Oväntat lite som ser lagom ut. Men vem vill se klassiskt lagom ut? De flesta är väl klädda av proffs som överdriver allt eller så är de sponsrade av tillverkarna direkt.
Kanske. Men oavsett hur lyckat spons det är och hur mycket det beror på stylisten så tycker jag det är trevligt att se LC i sammanhang där instagramkulten lägger märke till klockor. I motsats till Jacob&Co osv.

Typ här (vet inte riktigt vem Big Sean är men verkar vara känd iaf)
IMG_6135.jpeg


Men nu kanske vi glider bort från ämnet för tråden
 

Belfort

Omega
Vet att det diskuterats fram och tillbaka gällande vanliga skjortor. Dags att uppdatera garderoben med nya vita kostymskjortor för de tillfällena man behöver bära kostym. Vad är det för märke som är som är vettigast? De flesta tillverkas väl ändå från samma fabrik? Eton? Stenströms? Det kanske är vilket som, när det gäller vita skjortor för under 2000kr?
 

Bjudko

Cartier
Vet att det diskuterats fram och tillbaka gällande vanliga skjortor. Dags att uppdatera garderoben med nya vita kostymskjortor för de tillfällena man behöver bära kostym. Vad är det för märke som är som är vettigast? De flesta tillverkas väl ändå från samma fabrik? Eton? Stenströms? Det kanske är vilket som, när det gäller vita skjortor för under 2000kr?
Samma tyger i många fall, kanske även samma fabriker men La Chemise har just nu erbjudande för 700 kr/skjortan och de har bra kvalitet. Deras non iron är väldigt smidiga.
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Vet att det diskuterats fram och tillbaka gällande vanliga skjortor. Dags att uppdatera garderoben med nya vita kostymskjortor för de tillfällena man behöver bära kostym. Vad är det för märke som är som är vettigast? De flesta tillverkas väl ändå från samma fabrik? Eton? Stenströms? Det kanske är vilket som, när det gäller vita skjortor för under 2000kr?
Jag diggar Barons.
Prisvärda, bra passform och väldigt smidig köpupplevelse med snabb frakt osv.
 
Senast ändrad:

herr_raev

Omega
2-Faktor
Vet att det diskuterats fram och tillbaka gällande vanliga skjortor. Dags att uppdatera garderoben med nya vita kostymskjortor för de tillfällena man behöver bära kostym. Vad är det för märke som är som är vettigast? De flesta tillverkas väl ändå från samma fabrik? Eton? Stenströms? Det kanske är vilket som, när det gäller vita skjortor för under 2000kr?
De bästa jag hittat är Ströms egna.
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Letar febrilt efter vårjacka, med möjlighet att bära tidig sommar också. Saknar dessvärre inspiration för tillfället, någon som har tips? Funderade kring Barbours klassiska modeller, men gillar även vintage militärplagg, safarijackor, och overshirt. Alla tips mottages!
Kolla in Johnny Love’s modeller 👍🏻
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Tänkte att det är kul med lite återkoppling i tråden.

Köpte en begagnad arctic parka i strl M för att prova.
Väldigt nöjd med jackan. M var i minsta laget men funkar absolut.
Tack för er input.
Hade en tidigare som tyvärr gick sönder, var perfekt som vinterjacka - men i fuktigt väder runt nollan blir den lite för varm då den inte andas så bra!

Köpte mig något helt annat stilmässigt som ersättare, med lite mer fokus på funktion.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hade en tidigare som tyvärr gick sönder, var perfekt som vinterjacka - men i fuktigt väder runt nollan blir den lite för varm då den inte andas så bra!

Köpte mig något helt annat stilmässigt som ersättare, med lite mer fokus på funktion.
Finns inget vattentätt som andas speciellt bra i sammanhanget. ännu sämre när de är blöta.
 

EPL89

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Finns inget vattentätt som andas speciellt bra i sammanhanget. ännu sämre när de är blöta.
Delvis sant, skillnaden är hur hydrofobiskt materialet är. Behandlat ytmaterial ser till att fodret & fyllning kan fortsätta andas - medans yttre höljet vid optimala förhållanden inte är lika bra som obehandlat.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Åter till field jacket. Vet att det diskuterats tidigare men då landat mer i att de är väldigt olika än hur..

Nån som har koll på vad man ska sikta på om man vill ha bomull, kanske t.o.m. lite linne, i hyfsat klassisk modell (inte för slimmad)? Jag lever i Barbour beaufort större delen av året men söker här något när den är för varm.

Eftersom jag är dåligt påläst är det lätt att defaulta till Aspesi men det finns 10(20?) talet snarlika modeller så väldigt svårt att veta vad man ska sikta på. Behöver absolut inte vara, eller kosta som, Aspesi

IMG_6182.jpeg
 

Erik83

Cartier
Dags för ett nytt par låga mockasneakers. Skriver här då sneakerstråden drar lite mer åt gympaskohållet.

Vilka är att föredra i trion Skolyx, Myrqvist, Morjas? Eller nåt annat som jag förbisett?
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Dags för ett nytt par låga mockasneakers. Skriver här då sneakerstråden drar lite mer åt gympaskohållet.

Vilka är att föredra i trion Skolyx, Myrqvist, Morjas? Eller nåt annat som jag förbisett?
Har haft ett par beiga mockasneakers från Myrqvist i typ två somrar nu, har använts rätt hårt och ser fortfarande otippat fina ut. Så rekommenderas. Tyvärr ingen erfarenhet av varken Morjas eller Skolyx.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Dags för ett nytt par låga mockasneakers. Skriver här då sneakerstråden drar lite mer åt gympaskohållet.

Vilka är att föredra i trion Skolyx, Myrqvist, Morjas? Eller nåt annat som jag förbisett?
Jag har haft ett par grå mockasneakers från skolyx i ungefär ett år nu. Känns väldigt bra och uppskattade att dem var väldigt sköna från start i alla fall på min fot. Så har inget att klaga på. Har inga sneakers men mockaloafers etc. från Myrqvist och är väldigt nöjd med dem också så deras sneakers är säkert bra.
 

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Åter till field jacket. Vet att det diskuterats tidigare men då landat mer i att de är väldigt olika än hur..

Nån som har koll på vad man ska sikta på om man vill ha bomull, kanske t.o.m. lite linne, i hyfsat klassisk modell (inte för slimmad)? Jag lever i Barbour beaufort större delen av året men söker här något när den är för varm.

Eftersom jag är dåligt påläst är det lätt att defaulta till Aspesi men det finns 10(20?) talet snarlika modeller så väldigt svårt att veta vad man ska sikta på. Behöver absolut inte vara, eller kosta som, Aspesi

IMG_6182.jpeg
Jag har köpte Aspesis field jacket i höstas, väldigt nöjd än så länge, den är väl vad man kan förvänta sig av Aspesi. Går säkert att hitta något mer prisvärt om man lägger lite tid på att leta, finns ju många fina vintage M65
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Dags för ett nytt par låga mockasneakers. Skriver här då sneakerstråden drar lite mer åt gympaskohållet.

Vilka är att föredra i trion Skolyx, Myrqvist, Morjas? Eller nåt annat som jag förbisett?

Vet inte om dessa uppfyller dina krav, men sålde iaf ett par som jag tyckte var snygga för ett år sedan.

 

Skarrsjo

Cartier
Dags för ett nytt par låga mockasneakers. Skriver här då sneakerstråden drar lite mer åt gympaskohållet.

Vilka är att föredra i trion Skolyx, Myrqvist, Morjas? Eller nåt annat som jag förbisett?
Morjas 02or är riktigt bra. Har ett par och blir ett till par i annan form snart, som ersättning till ett par från Skolyx.

Rätt bekväma från skolyx men känns väldigt tjocka och klumpa relativt mina Morjas.

Ej testat Myrqvists men har svårt för deras vanliga skor
 

Erik83

Cartier
Tack alla för era tips och rekommendationer! Lutar åt Morjas då jag går från två par Human Scales som jag uppfattar som rätt tunga och klumpiga, och gärna vill ha något lättare.

@Skarrsjo hur är de i storlekarna? Som ref har jag 9.5UK hos Loake och C&J.
 

Skarrsjo

Cartier
Tack alla för era tips och rekommendationer! Lutar åt Morjas då jag går från två par Human Scales som jag uppfattar som rätt tunga och klumpiga, och gärna vill ha något lättare.

@Skarrsjo hur är de i storlekarna? Som ref har jag 9.5UK hos Loake och C&J.
Tror 43an borde funka då. Något år sedan jag köpte men tror det borde gälla även nu.

Ligger på 9.5 i Yanko och även Loake om jag minns rätt.
 
Tack alla för era tips och rekommendationer! Lutar åt Morjas då jag går från två par Human Scales som jag uppfattar som rätt tunga och klumpiga, och gärna vill ha något lättare.

@Skarrsjo hur är de i storlekarna? Som ref har jag 9.5UK hos Loake och C&J.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tack alla för era tips och rekommendationer! Lutar åt Morjas då jag går från två par Human Scales som jag uppfattar som rätt tunga och klumpiga, och gärna vill ha något lättare.

@Skarrsjo hur är de i storlekarna? Som ref har jag 9.5UK hos Loake och C&J.
Har UK8,5 i C&J och EUR42 hos CQP + CP.

Kör UK9/EUR43 på både Sneaker 01 och 02 (har fyra olika par varav äldsta börjar bli slitna först nu efter tre år och flitigt använda).
 

Putteman

Cartier
Dags för ett nytt par låga mockasneakers. Skriver här då sneakerstråden drar lite mer åt gympaskohållet.

Vilka är att föredra i trion Skolyx, Myrqvist, Morjas? Eller nåt annat som jag förbisett?
Ni som har haft lite utav dessa. Hur ”sneakersmjuka” är den här typen utav ”finsneakers”?

Jag har levt halva livet med mycket typ Adidas Superstar, vilket är väldigt mjukt och skönt. Kan man finna motsvarande känsla i detta segmentet? Eller måste man gå till Ecco isf? Tycker inte Eccos skinnsneakers är snygga dock.
 
Ni som har haft lite utav dessa. Hur ”sneakersmjuka” är den här typen utav ”finsneakers”?

Jag har levt halva livet med mycket typ Adidas Superstar, vilket är väldigt mjukt och skönt. Kan man finna motsvarande känsla i detta segmentet? Eller måste man gå till Ecco isf? Tycker inte Eccos skinnsneakers är snygga dock.
Inte alla samma bekvämlighet, tyvärr. Det är en platt sula utan någon direkt dämpning. Det känns i fötterna efter en dags användning. Detta är säkerligen beroende också på hur vad du är vid denna typ av sko sedan innan, men det kan bli en stor omställning om man är van vid "joggingskor" t ex.
 
Senast ändrad:
Topp