• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

BrianFallon

KS Explorers Club
1000016218.jpg
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Hej! Är i behov av ett nytt 20 mm läder till min 736 och vill gärna ha Nomos original, men att köpa direkt från hemsidan är ett surt äpple att bita i med nuvarande euro-kurs. Finns de tillgängliga någon annanstans eller är det bara att ta smällen? Kollade med den danska återförsäljaren och det var no dice.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hej! Är i behov av ett nytt 20 mm läder till min 736 och vill gärna ha Nomos original, men att köpa direkt från hemsidan är ett surt äpple att bita i med nuvarande euro-kurs. Finns de tillgängliga någon annanstans eller är det bara att ta smällen? Kollade med den danska återförsäljaren och det var no dice.
Är inte Franks Ur längre AD för Nomos? De borde annars ha band.
 

Lunks

Omega
2-Faktor
Riktigt bra den där. Hur är första intrycket?
Helt klart över förväntan! Fantastiskt trevlig färg som är svår att fånga på bild. Var lite orolig för de långa luggarna på förhand, men det visade sig vara helt obefogat när den väl satt på armen 😊 Väldigt bekväm och perfekt storlek (38 mm).
 
Helt klart över förväntan! Fantastiskt trevlig färg som är svår att fånga på bild. Var lite orolig för de långa luggarna på förhand, men det visade sig vara helt obefogat när den väl satt på armen 😊 Väldigt bekväm och perfekt storlek (38 mm).
Grattis till en fin klocka. Färgen är trevlig och lyfter klockan. Långa luggar men inget som stör. Jag har ref 701 som är 36mm, älskar den. Men sugen på en med färgad urtavla….blir nog en club campus framöver😊
 

FranzJaeger

Omega
Pledge Member
2-Faktor
Ladies and gentlemen,

Varit Nomos-lös en stund, mot bättre vetande, men gör nu comeback i tråden med något man inte ser varje dag:

Nomos Ludwig 211, 35mm helguld (plätterad krona/spänne)

IMG_3755.jpeg


IMG_3756.jpeg


IMG_3757.jpeg


Har inte lärt mig så mycket om modellen ännu mer än att detta objekt är från 1999 och att det inte var en limiterad utgåva då det begav sig:


Någon som har någon annan guld-Nomos att dela med sig av?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ladies and gentlemen,

Varit Nomos-lös en stund, mot bättre vetande, men gör nu comeback i tråden med något man inte ser varje dag:

Nomos Ludwig 211, 35mm helguld (plätterad krona/spänne)

IMG_3755.jpeg


IMG_3756.jpeg


IMG_3757.jpeg


Har inte lärt mig så mycket om modellen ännu mer än att detta objekt är från 1999 och att det inte var en limiterad utgåva då det begav sig:


Någon som har någon annan guld-Nomos att dela med sig av?
Mycket bra!
 

ELM

Breitling
Hej på er!
Jag har i princip noll koll på Nomos ska ärligt sägas men jag såg denna på en loppis(?!) häromdagen. Är den ens riktig eller ett hopkok?
Mvh
Förvirrad
 

Bilagor

  • IMG_0110.jpeg
    IMG_0110.jpeg
    231.5 KB · Visningar: 1
Topp