• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oberoende Rolex urmakare (service)

Har en Datejust 1601 med oklar servicehistorik som jag köpte för 7 år sedan. Den går bra, men börjar bli lite orolig att den går på övertid så överväger service. Är bosatt i Malmö och har inte så bra erfarenhet av Bergströms så vill inte lämna in min klocka där. Har även hört att det kan vara lite vanskligt med AD då jag bara vill ha en service och inte få delar utbytta pga kosmetiska skäl.

Vilka pålitliga oberoende Rolex serviceurmkare finns det nuförtiden? Vet OM Dr Watch och det är alltid två läger på varsin sida :). Finns det några andra?
 

wg11

Cartier
Har en Datejust 1601 med oklar servicehistorik som jag köpte för 7 år sedan. Den går bra, men börjar bli lite orolig att den går på övertid så överväger service. Är bosatt i Malmö och har inte så bra erfarenhet av Bergströms så vill inte lämna in min klocka där. Har även hört att det kan vara lite vanskligt med AD då jag bara vill ha en service och inte få delar utbytta pga kosmetiska skäl.

Vilka pålitliga oberoende Rolex serviceurmkare finns det nuförtiden? Vet OM Dr Watch och det är alltid två läger på varsin sida :). Finns det några andra?
Jag sitter själv på samma fråga, hoppas på något bra svar :)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Verkar svårt. Har googlat hela dagen och verkar bara finna Dr Watch förutom ADs.
Om jag inte minns helt fel så ska urmakaren som driver Tidlösa ha varit nere och blivit utbildad i Genève hos Rolex för några år sedan. Är det endast en service du är ute efter så skulle jag hört av mig till honom. Han är trevlig och brukar svara snabbt på sms.
 

kime

Omega
Jälmers Ur i Borås. Det går att skicka dit klockan, men även överkomligt med en biltur om du är lagt åt det hållet. Daniel ska ha köpt upp en gammal ADs delar för en tid sedan enligt honom själv.

Jag fick superbra intryck när jag var där och fick även en tur på verkstaden. Han hade mycket Rolex inne på service, framförallt äldre 4-5-siffriga DJ.

Enligt honom tar det ca 2 veckor och verkade gå för en rimlig peng. Jag har dock ingen erfarenhet själv av servicen men hörde mig för om saken när jag pratade med honom.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Jälmers Ur i Borås. Det går att skicka dit klockan, men även överkomligt med en biltur om du är lagt åt det hållet. Daniel ska ha köpt upp en gammal ADs delar för en tid sedan enligt honom själv.

Jag fick superbra intryck när jag var där och fick även en tur på verkstaden. Han hade mycket Rolex inne på service, framförallt äldre 4-5-siffriga DJ.

Enligt honom tar det ca 2 veckor och verkade gå gå för en rimlig peng. Jag har dock ingen erfarenhet själv av servicen.
Nu har jag inte erfarenhet från speciellt många olika ställen, men 2 veckor låter väldigt snabbt. Imponerande isåfall tycker jag!
 
Jälmers Ur i Borås. Det går att skicka dit klockan, men även överkomligt med en biltur om du är lagt åt det hållet. Daniel ska ha köpt upp en gammal ADs delar för en tid sedan enligt honom själv.

Jag fick superbra intryck när jag var där och fick även en tur på verkstaden. Han hade mycket Rolex inne på service, framförallt äldre 4-5-siffriga DJ.

Enligt honom tar det ca 2 veckor och verkade gå för en rimlig peng. Jag har dock ingen erfarenhet själv av servicen men hörde mig för om saken när jag pratade med honom.
Det låter riktigt bra, ska kolla med dom också!

Härligt att det kom in bra förslag såhär på kvällskvisten!
 

timepiece

Breitling
Hej, gammal tråd men tänkte höra om någon kan rekommendera en bra urmakare för en vintage rolex i Göteborg? Inget servicebehov föreligger just nu men bra med lite framförhållning. Vill inte lämna in till AD med samma anledning som tidigare skrivit.
 
Topp